Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:25

Hilli schreef:
Maar je paardje heeft toch een peesblessure (of haal ik je door de war met iemand anders)? Daar ben je dan toch wel langer dan een paar weken zoet mee?

Ik heb 2 paarden dus rijden ken ik ziezo maar was erg gevoelig en alleen rijden is geen optie,! dus ga nu wel rustig opbouwen :)
En me andere paardje heb idd peesblesurens, en dat is ontwikkeld door verkeerde stand van hoeven,
Dus woensdag kijken we wat we kunnen doen enz.. Heb zelf gewoon weer hoop wat te kunnen doen al ik hem zie op de wei staat dag en nacht buiten,, Maarja is echt afwachten woensdag maar denk nog wel paar maanden duurt voor ik weer op ga rijden hoor als het nog ooit rijden wordt ;)

NienkeV1994

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:33

Mijn verzorgpony heeft een peesblessure gehad en is volgens mij een jaar uit de running geweest (ben pas voor haar gaan zorgen toen ze weer opgebouwd moest worden). Toen het eerste jaar rustig aan gedaan en nu, na anderhalf jaar opbouwen, kunnen we al een paar maanden stevige ritten maken :)

Wij hebben vandaag een rondje van ruim 20km gedaan. Onder andere ook over een pad dat helemaal onder water staat. Een jaar geleden wilde ponylief nog niet door een kleine plas heen en nu gaat ze zo dat pad over, heb ik toch iets met m'n plassentraining bereikt :)) Het weer viel ons ook alles mee!, had op regen gerekend, een vest en een regenjas aan gedaan: vest op de wei gelaten en m'n jas na een kwartier ook om m'n middel gebonden.

Afbeelding
Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:54

Ja klopt mijn Kan erg lang duren..
en rijden hoef van mijn totaal niet. als hij maar niet teveel pijn heeft er nog uitzicht is op de toekomst ;) en niet zo onzeker blijft

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 06:49

Gaaf Nienke! Ziet eruit als een heerlijke rit!
Ik durf nooit zo goed foto's te maken in het water. Aika ziet nog wel eens krokodillen in het water. Dan krijg je net zulke acties als gisteren met het hert in de bosjes.. :Y) Ben dan veeeel te bang om m'n telefoon te laten vallen in het water..

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:36

Haha nou, ik heb het ook heel snel gedaan en m'n telefoon weer veilig in m'n zak gestopt haha. Loulou vindt het over het algemeen niet eng, maar wil nog wel eens ineens naar de zijkant van het pad lopen in de hoop dat het daar droog is dus moet wel op blijven letten :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:05

Gaaf pad zo!
Hier zelfde rondje als gisteren gedaan nu met een pony en wat vlotter :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:31

Zo trotst we zijn alleen op pad geweest en aardig verdwaald ook nog hij deed het super <3

Afbeelding

Afbeelding

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:02

Ik heb ook weer een rondje gemaakt, voor de verandering alleen :) Dat slechte weer wat ze voor deze week voorspelden valt me tot nu toe alles mee haha! Natuurlijk heeft Endomondo weer een stuk gemist, dus of de snelheden precies kloppen weet ik niet, maar onze gemiddelde snelheid toch wel met 1 km/h omhoog gehaald. Lekker veel gedraafd, ponylief vond het heerlijk :) Ondertussen ook nog een beetje dressuurmatig geoefend en ze begon zo fijn te lopen
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:41

Klinkt erg fijn NienkeV! +:)+

Ik heb vanochtend bijna 2 uur gereden. Voor mezelf echt nodig, uitwaaien. In eerste instantie weinig puf en zin, maar toen we eenmaal een half uur op pad waren en we een pad hadden genomen waar we al heel lang niet meer gereden hadden kwam de zin weer, gelukkig.
Heb geoefend met langere stukken draf en galop. Ben echt iedere keer net even nog een stukje verder gegaan dan dat ik anders zou doen, dus als ie moe werd en ging afzwakken, tóch nog even aanzetten en doorrijden. Vooral in de galop vindt ie dat taai, dan krijgt ie ook best een zware ademhaling. In draf niet die zware ademhaling, dus dat is al winst! Dat was paar maanden geleden wel namelijk.
morgen geef ik m n dag vrij, want dit was voor hem volgens mij wel een 'grensoverschrijdende' training.
Rondje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:31

*zucht* Ik ben echt jaloers op jouw uitzichten.
En wat heb je een mooi hoofdstel! <3

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:39

Thanks!
Hoofdstel is mijn eigen ontwerp *D Ben er ook nog steeds helemaal blij mee!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:19

Gave foto's weer!
Moet altijd zo lachen om zijn manen, lekker pluizig door de wind. :+

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:21

Lekker, Jaan!

Hier vanochtend ook al een rondje gemaakt. We begonnen met een lekker warm zonnetje, heerlijk zo in de ochtend! Wat verder in het bos af en toe wat drupjes, maar dat was ook helemaal prima, niks te klagen :D Totdat... Ineens een keihard knal: onweer :oo Vervolgens barst het los met keiharde regen en later hagel. En wat te doen met onweer? Tja, in het bos kan je niet zoveel doen behalve vooral niet gaan schuilen onder een boom. Het onweer was gelukkig maar een eenmalige klap, dus lekker in de hagel doorgereden naar huis. Paard was gelukkig ontzettend braaf ondanks de wind, harde hagel en alle blaadjes en takken die om ons heen waaiden! :j Dus eigenlijk nog heel fijn gereden!

Afbeelding

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:33

Mijn rondje van vandaag

Afbeelding

Het is al een oudere foto maar dan hebben jullie een idee waar ik mee rij.
Afbeelding

Weet iemand hoe ik me in endomondo kan aanmelden? Had de ts als een pb gestuurd maar nog niks gehoord.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:38

Laura22, even geduld hebben. TS is soms druk en het kan daarom wat langer duren. Alle kilometers die je nu al maakt met Endomondo tellen straks gewoon mee voor de challenge en je kan hier natuurlijk ook gewoon al meepraten :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:40

Nou dat is ook toevallig, dat is precies waar ik ook rij. Mijn rondje vandaag bijvoorbeeld:

Afbeelding

Waar sta jij met je pony? Volgens mij ben ik je nog nooit tegengekomen!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:24

Hier vandaag maar een kort rondje. Het is te merken dat het mooier weer is en langer licht blijft. Mijn gemiddelde aantal km blijft ongeveer gelijk, maar ik wordt flink ingehaald.. :Y)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:36

Binnenkort samen ritje maken Helene? Of hebben je voorlopig geen plannen om deze kant op te komen om te badderen enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:29

Haha, wat grappig laura22 & Chouchou .. zo kom je nog eens wat te weten :Y) :))

Ik ga verder niks zeggen, enkel: *\o/* <3
Heb wel nog een interessant vergelijkje voor jullie. Mijn GPS-horloge had geen volle batterij meer dus heb voor de zekerheid Endomondo zelf ook opgezet, in mijn jaszak. Aanschouw...

Horloge:
Afbeelding

Endomondo:
Afbeelding

Zit toch best wat verschil op .. niet? :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:12

Best wel. Lijkt mij te maken hebben met de nauwkeurigheid van de gps-ontvanger?

Ik begin weer echt steeds meer te kunnen met Tweet. Hij doet het erg lekker momenteel.

Vandaag een lekker ritje met een stalgenoot. Alleen stap en draf vandaag, even kijken hoe het met deze twee samen ging buiten (prima) bovendien heeft dat paard erg weinig gedaan de laatste 2 jaar, Tweet is al weer verder in dopbouw van conditie dan dit paard.

Heerlijk over het landgoed gereden. Vandaag 4 reeën gezien. (bijna altijd wel wild te zien, reeën, fazanten, konijnen, hazen en ooievaars is haast dagelijks, echt zó gaaf!)

Ik zou graag statistiekjes laten zien, maar de bokt-upload loopt vast helaas.

11.44 km, ongeveer anderhalf uur.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:13

Jaan81 schreef:
Binnenkort samen ritje maken Helene? Of hebben je voorlopig geen plannen om deze kant op te komen om te badderen enzo?

Nog geen echte plannen. Is maar net wanneer de eigenaar tijd heeft. Heb zelf geen E.. anders had ik haar wel mee mogen nemen.
Als we gaan ben je de eerste die het hoort! :j

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:29

Vrijdag ga ik even ritje maken met Helene gezellie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:30

Femke_Tweety schreef:
Best wel. Lijkt mij te maken hebben met de nauwkeurigheid van de gps-ontvanger?

Ik denk het :j Neem aan dat het horloge nauwkeuriger is (Garmin)? Maar ik vind Endomondo zelf wel leuker :Y) :))

Fijn dat je ook weer bezig bent! :)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:33

moonforever schreef:
Vrijdag ga ik even ritje maken met Helene gezellie

Jaaa.. de hoekschewaarders op pad. :') zin in!

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:40

@ Linoleum geduld heb ik wel, vroeg het me alleen af ;)

@ Chouchou ik sta bij Frans van Eem en als ik het goed zie, sta jij bij André? Nee volgens mij ben ik jou ook nooit tegen gekomen. Ik heb vandaag het rondje langs de zandverstuiving en het fietspad gemaakt.