Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:43

Ja dan kan je dat beter niet doen. Daar is het buitenrijden niet voor bedoeld natuurlijk! Is het wel je doel om uiteindelijk alleen op pad te kunnen? :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:00

Sabine, wat een heerlijke ronde en mooie omgeving!

Moonforever, gefeliciteerd!

Ik zat rond 8u al te paard. Pittige dagen gehad, dus koppie beetje leegmaken. ;) Was heerlijk, ondanks de miezerregen.
Afbeelding
Over een paar weken gaan we weer op poowniekamp, drie dagen. Nu is zijn basisconditie prima, van de week bijna 35km gereden, maar ik wil nu drafstukken toch nog beter en langer hebben, als het even kan. Alleen ik tob met die stomme auto-immuunziekte die hij heeft. Daardoor kan hij ineens een dipdag hebben en hij herstelt niet zo vlot als voorheen.
Hoe zouden jullie dat opbouwen en aanpakken???

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:45

hier ook buitenrijden hoofd leegmaken , en gewoon echt genieten van het rijden
ik ben geen bakrijder, die rondjes en trainen om punten waar je geen ruk mee kan is niet voor mij weggelegd haha

gisteren ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kaartje doe ik meestal via de telefoon maar doe het nu ff op de laptop en printscreens enzo eh geeen idee!!!

wie rijd er hier nog meer de Eperpaardenvierdaagse mee trouwens ??

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:00

Hier enkel bakwerk voor de afwisseling.. Als ik alleen maar buiten rijd wordt Aika vervelend. En het houd haar soepel. Maar 1x per week is vaak zat hoor! :+
En ze loopt natuurlijk nog 2x per week een les. Waarvan 1tje zowiezo elke week in de bak. Maar dan wordt ze niet echt aan het werk gezet. Bij de andere les wil ze ook nog wel eens een (klein) rondje naar buiten. :)
Morgen stond er eigenlijk een boktrit op de planning. Maar vanwege het weer gaat hij niet door. Wordt dus denk ik een klein rondje oefenterrein crossen. :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:36

Ik had gisteren eigenlijk les op de manege maar omdat er Rhino in de buurt ontdekt is hebben we de paarden maar niet meegenomen. Had er op gerekend dat Loulou haar beweging in de les zou krijgen en ging 's middags met m'n moeder de stad in, dus ze heeft al vanaf maandag niks gedaan maar morgen gaan we wel weer de bossen in

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:44

Buitenrijden is heerlijk om even nergens aan te denken en alleen maar te genieten. In de bak ben ik toch meer aan het nadenken. Merk ook dat ik het mis, rij al sinds februari niet meer. Zelfs mijn vriend merkt het, ik heb snel stress en dat kan ik met rijden juist loslaten. Met paar weken weer beginnen gelukkig :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:46

Ik vind het inderdaad ook een fijne afleiding :j

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:40

oh Rhino bah ...

op e flevomanege in dronten is voor de 3e keer in zeer korte tijd droes .... blij dat ik daar nooit kom en paardlief elders staat haha

ja het is hoofd leeg maken en genieten heerlijk

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:57

Mikkiej schreef:
Ja dan kan je dat beter niet doen. Daar is het buitenrijden niet voor bedoeld
natuurlijk! Is het wel je doel om uiteindelijk alleen op pad te kunnen? :)

Het is idd wel me doel om hem ook alleen mee te kunnen nemen..
Zowel zit ik zelf niet lekker in me Vel, verhaal ff geen zin om op te zetten, :)
Maar als meer engerie heb enzo ga ik me tijd daar in steken,

Dankjewel jaan81

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:22

Ik vind in de bak rijden ook erg leuk, maar dan wel echt fanatiek trainen! Doe ik eens in de twee weken met de fjordenvriendje.

Iemand al een mening o tips voor me nav mijn vraag? :a (ongeduld die ik ben)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:04

Jaan81 schreef:
Ik vind in de bak rijden ook erg leuk, maar dan wel echt fanatiek trainen! Doe ik eens in de twee weken met de fjordenvriendje.

Iemand al een mening o tips voor me nav mijn vraag? :a (ongeduld die ik ben)

Citaat:
Over een paar weken gaan we weer op poowniekamp, drie dagen. Nu is zijn basisconditie prima, van de week bijna 35km gereden, maar ik wil nu drafstukken toch nog beter en langer hebben, als het even kan. Alleen ik tob met die stomme auto-immuunziekte die hij heeft. Daardoor kan hij ineens een dipdag hebben en hij herstelt niet zo vlot als voorheen.
Hoe zouden jullie dat opbouwen en aanpakken???

geen idee wat zijn auto immuun ziekte inhoud ( stom ik heb er zelf ook 1 haha )
maar aan een dip dag kan je zowieso niks veranderen vrees ik ..
wat voor afstanden leggen jullie af per dag ?
ik zou gewoon mijn eigen tempo aanhouden wat je altijd rijd , ik heb nu zelf ook geleerd dat ik echt geen rekening houd met degene die met me rijden, alleen is het in sparky zijn geval enorm omgedraaid, die is snel snel en snel , hij stapt niet tot nauwlijks m ook na 20 km dribbelt die nog, dus als ik met iemand rij die het niet bijhoud ga ik niet meer inhouden , zeg ik ook netejs van te voren heb vaak de blaren op me handen gehad, zelf niet lekker gereden , en sparky was de dagen daarna afgrijselijk druk en irritant dus nee, lekker je eigen tempo bepalen, en kijken wat die per dag aan kan ,

hoop dat die in die drie dagen geen dip heeft zou zonde zijn

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:37

Sparky10 schreef:
oh Rhino bah ...

Het lijkt gelukkig allemaal wel mee te vallen maar ja, liever het zekere voor het onzekere

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:35

Hoop dat als alles straks gewoon weer veel op het land staat die rot rhino uitbraken snel ophouden -O-

Opbouwen is lastig als je paard iets heeft ... zou het ook niet weten qua tips. Als ze gezond zijn ga ik gewoon altijd elke week iets meer draven (=langer). En vooral niet te snel. Gewoon rustig dus.
Maar met een ziekte geen idee hoe dat beinvloedt hoe hij opbouwt. Heeft de DA geen tips? Of anders eens telefonisch consult vragen bij bijv iemand als Laarakkers / vd Laarse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 00:34

Ik zou het ook niet weten hoe je daarmee om moet gaan :n
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, geen auto-immuunziekte maar opbouwen volgens de boekjes werkt hier ook niet. Hier nog veel twijfel of iets als een 3daagse/trektocht wel kan.. wat als hij op dag 2 zijn dag niet heeft.. := Heb momenteel nog geen antwoorden, hoop die ooit wel te krijgen maar vrees er een beetje voor :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:31

Ik zou het in dat geval zo plannen dat je op dag 2 niks hoeft en dus makkelijk een dagje kan blijven plakken. Ik denk dat er heel veel wel kan (i.p.v. dingen die niet kunnen), maar dat je daar zoals hierboven al blijkt creatief voor moet zijn +:)+

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:30

Heeeerlijk gereden vandaag, op de verjaardag van mijn paard :D Ze is vandaag 7 jaar geworden. Het was ook echt een stuk warmer en droger dan ik dacht, dus de jas mocht snel al weer uit! Maar nog wel een heel fijn temperatuurtje en ook weer niet te warm voor paard.

Het rondje:

Afbeelding

Ik vind het bij deze grafiek ook heel leuk om te zien wat de heuvels met de hartslag doen. Vooral in de eerste helft is dat duidelijk, dan draaf ik een best constant tempo dus daar verandert de hartslag niet van, maar in het blauwe lijntje van de hoogte zie je waar er bergjes zijn, en daar stijgt de hartslag ook van. Vooral die op 7.5 km, dat is echt een hoge steile heuvel en dat zie je dus terug in de hartslag van mijn paard :)

Het wordt ook weer zo mooi groen in het bos! Jeej!

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:34

En toch daalt de hartslag best snel weer na die piek terwijl je nog in hoogte aan het stijgen bent :)

Mijn ritje gister. Best hoge hartslag in stap. Hij moest plassen mar wilde vreemd genoeg maar niet....

Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:52

Vandaag een rondje gedaan samen met mikkiej op bokt.
Dit keer wel met hartslagmeter maar met elektrode dit keer helaas zonder bluetooth dus niet op endomondo kunnen krijgen maar wel met horloge dat vond ik wel fijner.

Haar hartslag in rust was rond de 45
In stap tussen de 60 en 70.
In draf tot 125
Galop zat ze op 160.

Was wel leuk om te zien als ze echt iets spannend vond of niet. Ergens vond ze het heel spannend bij een huis dichtbij ons land :') ging de hartslag naar 100. En samen met Aika zijn ze nog geschrokken van een hert toen ging de hartslag naar 160. Daarna snel weer naar 70/80.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:58

Waarom krijg ik die stats niet zo mooi als plaatje in het topic?

Maar was leuk rondje! Voor ons zelfde statistieken maar dan een uurtje korter.. :+
Aika had er zin in! Rustig stappen en stilstaan was erg lastig vandaag..

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:59

Heb screenshot gemaakt via endomondo.com!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:06

Ohja wauw wat een uitvinding :+

Afbeelding

Edit; ja en ook mooi om te zien dat Enya volgens mij schrok van Aika die van dat hert schrok. :+
Was dan wel een heul eng hert als de hartslag naar 160 gaat ghehe

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:52

Ga morgen proberen een rondje alleen te rijden :) heb me barefoot pad binnen :D
Hoop de dierenarts Woensdag weer vooruitgang heeft, kijken wanneer weer rustig kunnen opbouwen :)
En mag Vrijdag met een bokkker mee :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:58

Maar je paardje heeft toch een peesblessure (of haal ik je door de war met iemand anders)? Daar ben je dan toch wel langer dan een paar weken zoet mee?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:01

Ja enya zag het volgens mij niet eens dst hert haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:16

Hier met beide dames heerlijk avondritje gemaakt van zo'n 12 km. Die van mij gingen bijna aan de kletter van een enorme zwaan die het nodig vond precies naast ons in de vaart te landen :roll: :))