Relive challenges #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:58

Ik rijd meestal rondjes van tussen de 11 en 13. Dus moet lukken om er eens een extra kilometertje aan te plakken.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:40

Als ik buienradar zo zie, wordt ook voor ons de 14km een uitdaging. Standaard rondjes zijn momenteel tussen de 5 en 10 km. En met de voorspelde vorst wordt de grond in het bos te hard, en 14 km over verharding is niet helemaal ons ding.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 23:06

Chantalla schreef:
Als ik buienradar zo zie, wordt ook voor ons de 14km een uitdaging. Standaard rondjes zijn momenteel tussen de 5 en 10 km. En met de voorspelde vorst wordt de grond in het bos te hard, en 14 km over verharding is niet helemaal ons ding.

Tja het hoge noorden hè :P
Hier zaterdagnacht -3 en de rest rondom het vriespunt vanaf donderdag. Hard is het hier helaas in sommige gebieden altijd. Kan me echter voorstellen als de hoeven het niet gewend zijn dit behoorlijk tegen valt voor ze.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:52

Ik dacht eerst dat het een rit van exact 14km was, dat leek me best pittig. Maar ik kan gewoon niet lezen, dus we hebben het doel al gehaald :+
Die hoogte meters worden nog wel een ding, het is hier echt heel plat :') maar gelukkig geen sneeuw

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 19:17

SjonnieZ schreef:
Chantalla schreef:

Tja het hoge noorden hè :P
Hier zaterdagnacht -3 en de rest rondom het vriespunt vanaf donderdag. Hard is het hier helaas in sommige gebieden altijd. Kan me echter voorstellen als de hoeven het niet gewend zijn dit behoorlijk tegen valt voor ze.

Meestal valt de sneeuw juist in het zuiden :P Maar de -6 die eerst voorspeld was, staat er nu al niet meer. Sneeuw is prima, maar met bevroren grond rijd ik niet in het bos. Zijn de voetjes niet gewend inderdaad.

Nog meer sneeuwrondjes vandaag? Bij ons lag maar een klein laagje als ik andere stukken zo zie.
Afbeelding

Chelleke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 19:47

Afbeelding

In Brabant 0 wit, alleen mijn paard (een soort van :D ) :)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:31

Ja chantalla je hebt helemaal gelijk, normaal zijn wij de Sjaak. Zeker hier aan de rand van het heuvelland. Maar hier is dus helemaal niks.. gewoon lekker rustig winterweer.
Geniet maar van de sneeuw. Ik hou er wel van.
En wat de hoeven betreft, ik snap jouw punt als ze dat niet gewend zijn kunnen ze flink last hebben van het harde.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 11:35

Ja dat harde is ze niet gewend.

Maar wel ook de reden van ons rondje wandelen na gekkigheid. (Even de reactie hier ipv op Relive, voor de mensen die context missen.) Stal is een oude koeienstal, waarvan de helft een grote inloopstal en de andere helft waar ze, vaak los, staan voor poetsen en zadelen. Met een hek van ongeveer 1,20m ertussen. Woensdag hadden we frisse paarden, eentje wordt wat dol, gaat wat jagen en daardoor de hele bende in de heisa. Lilly stond nog andere kant van het hek en dacht “drama, heisa, ik moet mee!” en springt zo over het hek, met landing op beton. Niet ideaal dus voor de spieren enzo. Donderdag was ze behoorlijk stijf en gevoelig dus dagje rust, en gister rondje wandelen om even spieren te strekken. Verder lijkt het gelukkig mee te vallen.

Voor het beeld, hier is zo overheen gesprongen. Ze mag met crossclinics voortaan niet meer zeuren bij 60cm :+
Afbeelding

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 11:39

Sow das hoog.. zeker in verhouding tot haar lengte. gelukkig is het goed afgelopen. Je zult je wel rot geschrokken zijn.
Soms zijn het ook zo’n mutsen hè

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 13:38

Wow!springpaard!!

Hier valt alles in water liggen ziek op de bank :\

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 18:32

Tijdens mijn ritje vandaag ging Cas ineens vanuit draf keihard op de rem. Vliegt er een patrijs op vanaf het pad, hij was er bijna op gaan staan. Schrok me kapot. En het ging helaas te snel om een mooie foto te maken. Beetje vreemde plek om te gaan dutten wel, haha.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 18:58

Chantalla schreef:
Ja dat harde is ze niet gewend.

Maar wel ook de reden van ons rondje wandelen na gekkigheid. (Even de reactie hier ipv op Relive, voor de mensen die context missen.) Stal is een oude koeienstal, waarvan de helft een grote inloopstal en de andere helft waar ze, vaak los, staan voor poetsen en zadelen. Met een hek van ongeveer 1,20m ertussen. Woensdag hadden we frisse paarden, eentje wordt wat dol, gaat wat jagen en daardoor de hele bende in de heisa. Lilly stond nog andere kant van het hek en dacht “drama, heisa, ik moet mee!” en springt zo over het hek, met landing op beton. Niet ideaal dus voor de spieren enzo. Donderdag was ze behoorlijk stijf en gevoelig dus dagje rust, en gister rondje wandelen om even spieren te strekken. Verder lijkt het gelukkig mee te vallen.

Voor het beeld, hier is zo overheen gesprongen. Ze mag met crossclinics voortaan niet meer zeuren bij 60cm :+
[ Afbeelding ]

Heftig! Gelukkig lijkt het mee te vallen :)

Ze mag niet meer zeuren over 60 cm inderdaad hahah.

Wij hebben rondje polder gedaan. Maar blijkbaar heb ik toch een berg beklommen :')
Afbeelding

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:57

Zo Chantalla, dat is een flinke sprong zeg!!
En schrikken van die patrijs!

Wij hebben een klein rondje gereden vandaag, hebben jullie paarden ook de lente in hun hoofd? Hier kunnen we bijna geen rit doen zonder dat er gek wordt gedaan of er geprobeerd wordt (soms zonder en soms met succes) ongevraagd de benen te strekken…. :')

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 22:03

Heel herkenbaar Lisa!

Vandaag hebben we blijkbaar een berg van 138 km beklommen. :')

Het was een prachtige dag vandaag. Eindelijk drogen de bermen op, dus die benen strekken is nu niet meer zo'n probleem. :))

Afbeelding

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:47

Vandaag voor het eerst sinds de verhuizing weer gereden met het span. Gelijk een dikke 10km maar helaas was ik vergeten mijn relive aan te zetten.
Afbeelding

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:44

Ik heb mijn man ook toegevoegd aan de relive uitdaging, we mennen omstebeurt. Vandaag hebben we een tweede rit vanuit huis gemaakt en bijna 20km :o Beetje vreemd wel dat het ruiterpad en het mountainbikepad over het zelfde pad gingen, daar kregen we best wat commentaar op maar we zaten toch echt goed.
We zijn wel echt heel happy met het bos hier hoor, het is gigantisch en mooie paden en droog! Geen kniediepe zeeklei meer dat is echt een verademing.
We zijn ook supertrots op de paarden die alles zo goed doen. Heel braaf!

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:15

Klinkt heel goed Pjer! Doen jullie ook weer mee met de Eper paardenvierdaagse?

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:51

Wat fijn pjer! In het Drents-Friese Wold lopen sommige ruiterpaden en mtb ook samen, dus dat komt inderdaad wel regelmatig voor.

Ik ben er inmiddels achter dat als ik hoogtemeters wil registreren, ik de rit moet opnemen met Relive. Mijn Garmin horloge klopt wel altijd, maximaal 5 meter. Maar Relive denkt er anders over. Vanmiddag staprondje van 35 minuten, zo vlak als maar kan, en de app geeft hoogte 82 aan _O-

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 23:05

Relive is momenteel zo wie zo niet nauwkeurig.

Ik had laatst 108 hoogtemeters volgens Equilab en volgens relive 59 en dat terwijl ik toch echt steeds heuveltje op en af ben gegaan. Ik vond die 108 al aan de lage kant.
Gisteren aan de hand gestapt. Hij geeft aan 2,4 km voordat ik hm aftikte. Uiteindelijk kwam hij geregistreerd uit op 1,7 km. Denk dat de app een beetje de weg kwijt is.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:21

Ik denk dat hoogtemeters het lastigste zijn om te meten voor een app. Dat ligt geheel aan je telefoon of GPS.

De afstanden kloppen hier meestal wel.
Gisteren hadden mijn stalgenoot en ik met Relive precies dezelfde afstand.

Is met equilab wel eens anders geweest. Toen had mijn stalgenoot een km meer gereden als ik. Terwijl we dezelfde route namen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:39

Equilab was in het verleden verre van accuraat idd maar deze loopt nu vrijwel gelijk met mn Topo GPS app en die klopt echt wel. Tis nu juist relive die ik continu zie afwijken op Km.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:45

Lisa_22 schreef:
Klinkt heel goed Pjer! Doen jullie ook weer mee met de Eper paardenvierdaagse?

Nee helaas. Ik had het wel leuk gevonden weer maar met 2 span zijn we nog iets te onervaren en we willen geen ongelukken.
Misschien volgend jaar de 4 daagse in het drentsfriese woud?
Dit jaar eerst maar meer ervaring opdoen in de nieuwe omgeving.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:09

Vandaag was het heerlijk weer, dus ik dacht laat ik er een kilometer aan plakken zodat ik de challenge van 14 km haal. En dat is gelukt!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 21:24

Bloodymary schreef:
Vandaag was het heerlijk weer, dus ik dacht laat ik er een kilometer aan plakken zodat ik de challenge van 14 km haal. En dat is gelukt!

Heerlijk!

Het was echt lekker weer inderdaad, hier heeft ie wel 58 min geklokt, maar 0,92 km. -O- :')

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:05

Bloodymary schreef:

Ik dacht vandaag precies hetzelfde! Heerlijk weer, dus toch maar naar buiten in plaats van in de bak aan de slag met huiswerk.

En dan direct lekker twee uur onderweg voor die 14km. Hiermee hebben wij alle uitdagingen weer gehaald :D