Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hawai schreef:Maar dit geld alleen voor je eigen paard en spullen.
Op de verzekering die is gekoppeld aan uw ruiter/koetsierbewijs is schade aan zaken die u leent of in een andere hoedanigheid (bv huurt) onder u heeft uitgesloten. Dit is niet alleen bij schade aan het paard maar bijvoorbeeld ook bij schade aan zadel,hoofdstel,rijtuig, enz.
Hawai schreef:Mocht je een goede WA verzekering hebben dan kan het zijn dat die ook heel veel dekt, maar dat zou je dan even moeten navragen bij jou verzekeringsmaatschappij.
Hawai schreef:In sommige delen is het idd verplicht om een ruiterbewijs te hebben, en daar worden de ruiterpaden dan meestal ook netjes onderhouden.
absque_dubio schreef:Nooit gehaald, nooit nodig geweest. Red me prima zonder.
beantsje schreef:Ik vond er destijds (20 jaar geleden) ook een hoop onzin-theorie inzitten.
Is het voor veilig buitenrijden nu echt zo belangrijk om te weten wat het verschil is tussen een sok en een wit voetje ?
runningkawa schreef:beantsje schreef:Ik vond er destijds (20 jaar geleden) ook een hoop onzin-theorie inzitten.
Is het voor veilig buitenrijden nu echt zo belangrijk om te weten wat het verschil is tussen een sok en een wit voetje ?
Kun je de politie man vertellen dat van het paard waar jij afgevallen bent dat hij een sokje en een snebje heeft.
Zien ze er dan een lopen met een kolletje en alleen maar een witte kroonrand...laat maar lopen, zeker niet vangen want dat is hem niet
Hawai schreef:Houders van een geldig Ruiter- en Koetsiersbewijs zijn verzekerd tegen schade (wettelijke aansprakelijkheid) toegebracht aan derden tijdens een recreatieve rit (inclusief op- en afzadelen c.q. in- en uitspannen) voor maximaal € 750.000 per geval met een maximum van 1,5 miljoen euro per jaar. De verzekering gaat in op het moment dat de kandidaat is geslaagd voor het examen.
Maar dit geld alleen voor je eigen paard en spullen.
Op de verzekering die is gekoppeld aan uw ruiter/koetsierbewijs is schade aan zaken die u leent of in een andere hoedanigheid (bv huurt) onder u heeft uitgesloten. Dit is niet alleen bij schade aan het paard maar bijvoorbeeld ook bij schade aan zadel,hoofdstel,rijtuig, enz.
Mocht je een goede WA verzekering hebben dan kan het zijn dat die ook heel veel dekt, maar dat zou je dan even moeten navragen bij jou verzekeringsmaatschappij.
In sommige delen is het idd verplicht om een ruiterbewijs te hebben, en daar worden de ruiterpaden dan meestal ook netjes onderhouden.
Jolliegirl schreef:ik heb hem in een weekend voor 300 euro gehaald
en zie dat sommige hem in 1 dag voor 50 euro halen..
geldklopperij.. hij is amper ergens verplicht...
_Femke_x schreef:Ik zou mijn ruiterbewijs halen voor de verzekering die er bij zit, maar dat is denk ik ook de enige nuttige reden?
_Femke_x schreef:Ik zou mijn ruiterbewijs halen voor de verzekering die er bij zit, maar dat is denk ik ook de enige nuttige reden?
Mjay schreef:Ik mag aannemen dat kinderen die voor het eerst naar buiten gaan, dat onder begeleiding van een gediplomeerde instructeur doen. In dat geval is die aansprakelijk voor schade die eventueel ontstaat als er een paard met kind aan de kletter gaat en daarvoor verzekerd via de manege.zou wel een beetje vreemd zijn als ie verplicht wordt want hoe zit het dan met kinderen die voor het eerst naar het duin gaan met de manege
Mjay schreef:Dat is dus ook een misvatting. Het hebben van een ruiterbewijs biedt geen enkele garantie dat de houder ervan a. überhaupt kan paardrijden en b. in staat is zich op openbaar terrein fatsoenlijk te gedragen en zich verantwoordelijk te tonen in zijn interactie met overige gebruikers c.q. de eigenaren/beheerders van het terrein waarin hij of zij rijdt.er is ook een manege in de buurt die paarden verhuurt nou die mensen hebben bij lange na geen ruiterbewijs....al zou ik dat soms wel willen wat voor idioten je wel niet tegen komt.......
Geena909 schreef:Wij hier in Limburg hebben niet eens een ruiterrijbewijs