Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Huertecilla schreef:R0X schreef:Je gaat toch niet in rengalop een bocht doorcrossen?
Ja hoor![]()
R0X schreef:Nou dat vind ik dus echt dom. ....Maar dit is gewoon gezwets.
fojoe schreef:ho even, hebben we hier niet gewoon een communicatiefoutje?
Huertecilla schreef:Als coureur en ruiter ervaar ik een paard als het meest veilige voertuig wat er is. Het is volledig terreinwaardig, denkt mee, gaat niet hard met een zéér korte remweg en absurde wendbaarheid.
Huertecilla schreef:Als ik door een bos cross weet ik niet óf er in een blinde bocht iets is. Wel dat er iets kán zijn en er vroeg of laat iets zál zijn. Wij hebben een greedschapskist vol vaardigheden om op dat ´iets´te reageren.
Dat is een kwestie van binnen de gezamelijke vaardigheden blijven en de openbare weg is geen omheinde zandbak.
fojoe schreef:Huertecilla schreef:Als coureur en ruiter ervaar ik een paard als het meest veilige voertuig wat er is. Het is volledig terreinwaardig, denkt mee, gaat niet hard met een zéér korte remweg en absurde wendbaarheid.
maar je moet wél weten waar het gaspedaal, het stuur en de remmen zitten

R0X schreef:Vorige week had ik een rotsituatie joh.
Huertecilla schreef:Heb nog twee verbindingsteukken kachelpijk nodig
joy76 schreef:Wij hebben gisteren ook met onze paardjes door het dorp gereden, niets aan de hand. Het is me vaak opgevallen dat het verkeer goed rekening houdt met ons, en andersom doen wij dat ook.
Huertecilla schreef:Een prettige bijkomstigheid is dat je in de perceptie blijkbaar ´bedreigender´bent
fojoe schreef:Huertecilla schreef:Een prettige bijkomstigheid is dat je in de perceptie blijkbaar ´bedreigender´bent
mijn moeder heeft een paardje dat in de wei vaak in volle galop naar je toe gestormd komt, om dan op een klein metertje voor je tenen te stoppen (met een práchtig ondergeschoven achterhand).
reken maar dat mensen die em niet kennen de wei uit vluchten als ze hem zien komen
, maar er zíjn mensen die lachen zelfs naar een Gorilla .Anya schreef:Ruiters die menen in gestoorde rengalop mensen achterop te moeten rijden of tegemoet te rijden zijn niet goed wijs.
Wil je een rengalop (best leuk) zorg dat dat je paard een rem heeft. Al het andere in onverantwoord.
risje schreef:en het is helaas niet zo dat achterop / voorbij galopperen door iedereen zo normaal wordt gevonden als HC dat wil doen geloven.
risje schreef:Je krijgt dan overigens ook vaak reactie dat diegene blij is dat ik iets mee rin midden bleef rijden. Paard had daardoor neiging om af te remmen ....