Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xnorp

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:06

ben niet zo heel lang van Edda afgevallen in het bos... bijna met mijn hoofd tegen een boom aan Nagelbijten / Gniffelen
't deed in het begin wel pijn, maar het was nou niet zo erg dat ik iets gebroken/gekneusd had ofso Lachen

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:06

ik twee jaar geleden, mn paardje ging er van door naast een drafbaan. Daarna was ik wel wat bang buiten, maar ik ben toen een paar keer op een andere pony naar buiten geweest en nu heb ik nergens meer last van

Marielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 06:51

Een paar jaar geleden tijdens een buitenrit van onze manege.
Het paard waar ik op zat sloeg op hol en gleed uit over een geasfalteerd stukje fietspad aan de zijkant van een bospad. (Het had geregend dus het was glad) Ik schoof dus met mijn been onder de zijkant van het paard door over het asfalt. Gevolg; een pijnlijke knie en een flink stuk vel eraf. Verder viel het allemaal wel mee, veel geluk gehad dus. En gelukkig vond ik het gewoon totaal niet eng, dat is wel fijn want ik ben daarna ook nooit bang geweest met buitenritten ofzo.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:34

ik nóg nie, maar het scheelde wel niet veel...
daarom ga ik eigelijk ook niet zo graag op wandeling uit schrik hard te vallen.
Een vriendin van mij is 2x voor mijn ogen van haar paard gevallen!
Ook zijn de paarden vaak "heviger" dan binnen. Maar jah dat is nu eenmaal zo. like it or not..
(de meeste toch e:) je hebt erbij die ontspannender buiten zijn)
Binnen heb ik ook veel meer zelfvetrouwen. En al deze elementen zorgen ervoor dat ik niet zoveel buiten rij.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:43

Ik, 1x in de manege ambulance erbij laten halen want ik kon niet meer ademen.
Bleek dat mijn longen een fikse klap hebben gehad en mijn rug helemaal gekneusd.
Mijn ouders kregen gruwelijk op hun kop dat ze me moesten laten liggen als er ooit weer iets zou gebeuren, ik had wat kunnen breken ondertussen dat ze met meedroegen, dus de volgende keer als 'n dooie daar blijven liggen in de bak Huilen van het lachen

Xbigm0mma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:20

Jhuaa
erg hard
ik ging een buitenrit maken met mijn moeder
nog 2 kinderen roan en amber
en hun ouders
door de duinen
we gingen van een berg af maar roan die voor mij reed
die had een heel gat ertussen laten komen tussen hem
en zijn voorganger roan's pony ging in galop die van mij ook
Amber die achter mij reed dus ook
de pony van roan stopte
hij bokte roan vloog ervanaf op zijn stuitje die van mij werd een beetje dol
die ging bokkenen steigeren ik viel op een wortel van een boom
op mijn stuitje
ik was huilend opgestapt , roan ook
we gingen verder stappen
roan's p0ny was zo dol
hij keerde om en ging in rengalop terug mijn p0ny en die van amber
gingen er achter aan
over duinen en wegen
ik wou er vanaf springen maar de spring was een val
en ik viel op mijn arm
het deed erg pijn maar ik hoefde niet naar een zieken huis
de p0ny's waren later gev0nden d00r een paar mensen
dat was mijn ervaring ik was niet super hard gevallen
maar de schrik en de rest doen het meest van binnen !

irmadehoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:30

Op 2e Pinksterdag, lekker zonnig een ritje door het bos. Ik zat er ( veel te ) relaxed op, 'k had geloof ik niet eens echt de teugels vast. M'n paard kijkt naar beneden en maakt plots zo'n koeiensprong, met vier benen de lucht in. Ik salto mortale achterover eraf. Ik kreeg geen adem meer, zag een alleen grassprietjes van heel dichtbij en dacht, nou dat was dan m'n leven. Na een poosje kreeg ik weer wat lucht en dacht, o ik ga nog niet dood. "k Had mn mobiel bij me en kon met veel moeite wat mensen bellen. Met heel veel pijn en moeite was ik gaan staan. M'n dochter en man kwamen geschrokken aan. M'n paard was gelukkig opgevangen door wandelaars. Het lukte mij echt niet om in een auto te komen, dus hadden we een ambulance gebeld. Na onderzoek bleek ik m'n rus te hebben gekneusd, maar mankeerde iets ernstigs. Ik kreeg morfine mee naar huis ( ben allergisch voor asperine) en na een week plat ben ik langzaam weer op de been gekomen. Na 1 jaar was ik pijnvrij. Ik ben daarna niet bang geweest om weer naar buiten te gaan. Als ik niet zo had zitten suffen was ik vast blijven zitten, hij maakt wel vaker een rare sprong. 't Was echt m'n eigen stomme schuld.....

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:51

Ik ben gelukkig bij een buitenrit nog nooit gevallen dat ik me kan herinneren in 8 jaar. En hopelijk blijft dat zo. Lachen

Jitss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:16

Hard gevallen was ik niet... maar was wel vies Pling

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:31

Ik half jaar geleden ofzo.
Ik reed zo langs de golfbaan, en er stonden allemaal paaltjes voor 't fietspad.
Toen gaf iemand een mep tegen zo'n balletje over het ijzer, Twis schrikt en draait in galop om, en stopt voor het paaltje(na de draai in galop dus meteen stil) Clown Naja, toen lag ik er dus af, echt blij dat ik mijn bodyprotector aanhad, ik viel recht op mn rug. En was nog duizelig en pijn aan mijn kont.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:41

Haha wel gevallen, maar nooit echt hard, een keer in galop sprong ze over een waterplasje heen die ik over het hoofd had gezien, hing ik aan de nek in galop Clown
En bij het strandje, liep het een beetje omhoog, we kwamen net het water uit dus we waren klets, en Wytske was spetterglad, ik prbeerde te blijven zitten, maar *BOF* in het zand Clown

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:43

Hoi,

Ja behoorlijk, een aantal jaren geleden met mijn paard over de kop geslagen op het strand, kreeg het paard op me en was weken lang daarna nog suf.
En later een keer afgebokt van mijn Shire en toen had ik een nekwervel verschoven, erg lang moeten revalideren en nog eerder een
keer afgebokt door een jong paard en brak daarbij mijn arm.

Groetjes

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:48

Genoeg. Vork
Toen ik 7/8 was zijn we op ponykamp met de hele kudde op hol geslagen. Ben ik tijdje buiten westen geweest en lag ik alleen in het bos.

Een jaar of 3/4 geleden, weer op een kamp, met z'n alle weer aan de kletter gegaan. Met m'n hoofd in een boomstronk terecht gekomen toen ik met m'n paard onderuit ging.

Vorig jaar op vakantie in Oostenrijk, we werden met z'n 3e achtervolgd door motorcrossers en paardje vond dat niet zo leuk. Paarden in galop, paard struikeld en maakt een uitzwaai naar links. Tessa knal tegen een boom en sleutelbeen gebroken. Motorcrossers waren wel zo aardig me naar huis te brengen achterop de motor. Paard was wel een aantal uur kwijt maar dat kwam uiteindelijk gewoon weer aanlopen. Lachen

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:04

ja!!!meerdere malen
1x met een springwedstrijd,paard weigerde en ik vloog vol in de muur!!verder niks aan overgehouden...
1x met paarden naar het land brengen(zonderzadel)even een galopje,schrok die haflinger waar ik op zat,dus die sprong opzij,ik hing ernaast,maar klom er weer op,zat ik net sprong hij weer opzij de andere kant op en toen pleurde ik eraf......net naast de berm,aan het einde van een zandpad,dus op de stenen........wel een poosje last van gehad
1x met een fries die niet van het erf wou......na lang gekloot toch eraf gekregen en was een stukje op weg,het hag devroren dus er stond ijs op de sloot.meneer wou niet meer verder,stijgerde en klapte zo achterover de sloot in,bovenop mij.........gelukkig zagen mensen dat en die hebben mij geholpen,ook weer niks aan overgehouden.......
en de laatste keer was van mijn eigen paardje,ik had een spier in mijn kuit over elkaar zitten en mocht op aanraden van de fysio wel een beetje gaan paardrijden,ik moest maar kijken wat ik kon....dus eerst in de bak gereden en dat ging wel(het was heeeel mooi weer in februari)dus ik wou buiten wel een rondje stappen...
hond mee en we gingen op weg.het ging heel goed,heb zelfs gedraafd totdat we bijna bij het strand waren en meneeer een ontiegelijke bok gaf en ik er zo af vloog(ja mn kuit deed het niet dus had geen grip)toen ik wakker werd waren hond en paard ervan door.........(ondertussen waren al verschillende mensen op zoek naar mij,ze kwamen mijn paard tegen in volle galop door de straat)uiteindelijk werd ik gevonden en kwam en we de hond tegen in het bos.
paard stond vlak bij de stal in een enorm weiland zich te goed te doen aan heerlijke grasjes......
ik had alleen een scheurtje in mn heup,waar ik nu soms nog wel last van heb.....ik ben door dit laatste wel een beetje angstig geworden,maar volgend jaar gaan we er weer tegenaan,nu eerst lekker mennen.....

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:15

Al aantal keer behoorlijk hard gevallen... Allereerst natuurlijk de tien-tal-len leerzame lanceringen tijdens de lessen vroeger Lachen
En 1x met springwedstrijd door hindernis (1.40) heen... Paard en ik vielen samen. Ik viel met mn rug op de balk, de balk was doormidden! En mijn rug bijna ook.. Heb nog steeds een litteken ervan. En heb 1 jaar lang 2x in de week mensendiecktherapie gehad omdat mijn bekken gedraaid was en ik een scolliose (kronkel) in mn rug had... Verdrietig
Verder al 2 x met mijn pony gevallen in de duinen.. Zijn koppie ging sneller dan zijn benen zeg maar, en toen maakte we een koprol! Hierbij was ik op mn kop beland en had ik heel erg mazzel dat ik een cap ophad! Voor mij dus geen gescheur meer met Dendie in zwaar zand Knipoog

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:28

Een keer reed ik op een pony in een weiland in de winter met een paar vriendinnen. Maar we reden zonder zadel. Een vriendin van me die wou samen met mij erop dus zo gezegt zo gedaan. Toen was ze er klaar voor om een klein stukje te draven. Ging in het begin best goed maar ze stuiterde alle kanten op. Toen gleed ze er dus vanaf maar trok maar daarin mee. Toen vielen we dus op bevroren grond. Alle lucht klapte zo mn longen uit, stond wel ff te happen naar adem. Dat is het ergste wat ik had gelukkig.

Mijn vader daar integen zat op een nogal moeilijk paard van een vriendin in de bossen. Het paard ging steigeren en verloor zijn evenwicht waardoor het naar achter klapte. Zo boven op mn vader met zadel en al. Eind resultaat een tijdje ziekenhuis met een gebrokken bekken. Erg pijnlijk!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:30

ja 2x geloof ik Lachen
zadel was niet goed nagesingeld ( boomloos zadel) en paard draaide de andere kant op Tong uitsteken

en daar lag ik Tong uitsteken
deed niet zeer gelukkgi!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:31

ja een week of 4 geleden volgens mij nu... of 3.
anyway, keihard tegen een boom aan. mijn hele lichaam was gekneusd en nu alleen mijn knie nog.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:37

Ja.. Op Terschelling, met vriendinnen een buitenrit door duinen en over strand. Had m'n Puma's aan (geen laarzen bij me), ze hadden daar wel laarzen staan maar ik dacht die heb ik toch neit nodig.. Nou we gingen dus de zee in, hij neemt ineens een sprong achter de anderen aan (die té graag wouden galloperen :p) en voet uit de beugel.. Ben er nog een aantal minuten opgezeten, probeerde hem om te trekken maar niet gelukt omdat ik m'n evenwicht moest bewaren.. Naast een vriendin gaan rijden, die kreeg ze in draf, ik probeerde m'n beugel te vinden en ineens viel ik tussen de 2 paarden (friezen) in! Ik zag gelukkig hoe m'n paard OVER m'n been heen stapte.. Anders had ik nou mooi een verbrijzeld been gehad Gaaaap Kon niet meer opstaan, zo'n pijn deden m'n benen van het klemmen.. Zadel had ook zo'n boom waar je je hand niet omheen kan klemmen.. Dus dat was ook geen optie.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:45

oh en een maand of 2 geleden met de andere pony trouwens, uitgegleden met paard en al! in de modder... wij doen geen galop meer op een pad met modder

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:57

ik ben tijdens buitenrit nog nooit gevallen.
Wel sprong mijn oude verzorgpony een keer in de sloot met mij erop Bloos

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:51

Ik heb een jaar geleden een (bijna) ongeluk gehad. Dat was aan het eind van de zomer, loonwerkers rijden hier in de polder zich dan rot om alles op tijd binnen te halen, er wordt echt geraced met alle machines..
Mijn bomproofe fjord had tot dat moment nog nooit ergens om gegeven, dus ik zat doodrelaxed op hem, reden door de berm. Er kwam een grote tractor met aanhanger mij tegemoet. Hij wilde vriendelijk zijn en week wat uit, ging de berm in, waardoor de lege aanhanger erg ging stuiteren in de berm. Paard schrikt, draait op zijn achterbenen om maar dat gaat mis, hij valt voor de tractor en ik lig er onder. Gelukkig stond hij op tijd stil.
Dat was echt heel eng, we hebben er nog steeds een trauma van. Als ik naast hem loop is er niks aan de hand, dan kunnen we overal langs, maar als ik er op zit keert hij om en wil hij de sokken er in zetten. Levensgevaarlijk. Ik stap dus ook meestal maar af omdat ik hem zelf anders alleen maar banger zit te maken.
We hebben er eigenlijk alleen in de polder last van, als je ze van grote afstand aan ziet komen, en ik en paard dus spanning opbouwen. Door het dorp komen we ze ook tegen en is er geen enkel probleem. Met een andere ruiter er op en ik er naast langs zijn hoofd ook niet. Ik hoop dat dat echt nog minder wordt, want ik zit voortdurend achterstevoren op mijn paard met buitenrijden, om in de gaten te houden of er niet iets groots aankomt.

x__Dj__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:53

nee ik ben nog nooit Hard gevallen bij een buitenrit alleen binnen tijdens het springen ik ging rechtdoor maar m'n paard linksaf:P

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:56

Ja, ging met paard en al onderuit, was best pijnlijk. Was in de eerste 10 minuten. Pony liep super opgefokt, dus ik de hele tijd inhouden, maar ze zag een mooi recht stuk waar ze wou crossen, en liep met nog 2 andalusiërs die opgefokt waren, dus ja, racen.
Naja, ze reageeerde niet meer goed op mijn teugels, dus ik rijd een volte, niet eens zo klein, maar ze zette haar achterbeen veel te ver onder haar lichaam, en toen viel ze om. Knipoog
Had zo'n pijn, dus ben ook niet verder gereden, alleen nog op haar naar de trailer gestapt, want kon niet lopen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:58

ja van me shetlander Clown
we waren op een lang stuk gras veld aan het galloperen, en hy als echte hengst was in trans van een paard aan de over kant, maar toen kwam er kei hard een pony van stal lang hem, en daar schrok die zo van dat die kei hard ging bokken, en ik vloog er kei hard af, op myn pols, die dubbel ging.
deed echt heel erg zeer Boos!
volgende dag had ik nog wedstrijd ook ROFL
maar kon amper sturen Clown