Mobiele telefonie en paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natascha78

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:56

Ik heb me mobiel gewoon op hard staan, als er wat is en ik ben buiten aan het rijden (omdat er wat gebeurd is) kan ik ook meteen bellen.
(hou hem alleen op hard, als ik weet dat dat paard niet schrikt waar ik op zit).

maar als ik buitenrij en hij gaat over, zou ik niet opnemen, dan zou ik hem gewoon over laten gaan.
Er kan dan altijd was gebeuren, als je paard ergens van schrikt ofzo.
Dan lig je der wel mooi naast omdat je niet oplet, omdat je alleen maar aan het bellen bent

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:37

Als ik het bos in ga neem ik hem meestal wel mee. Soms vergeet ik 'm. En die ene keer per jaar dat ik gebeld wordt als ik in 't bos op m'n paard zit, neem ik 'm inderdaad wel op. Wel in stap dan, want ik ben niet zó handig dat ik dat in draf of galop kan. Hij zit in een nogal klein strak zakje aan de binnenkant van m'n rijbroek. Ik heb 'm niet in een tasje aan m'n zadel ofzo. Als ik er af val en m'n paard besluit zonder mij door te wandelen, dan heb ik er nog niks aan.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:39

Ik heb mijn telefoon in m'n jaszak zitten die ik in de zadelkamer hang. Ik vind een telefoon erg hinderlijk, zeker als die afgaat tijdens het rijden. Ik negeer het dan gewoon maar ben veelste nieuwsgierig om te weten wie het was. Als hij gewoon in mn jaszak zit kan ik onverstoorbaar doorgaan met rijden zonder last te hebben van dat ding.
Tijdens een buitenrit heb ik hem soms bij me maar dan staat ie wel op stil en de trilfunctie staat ook uit. Gelukkig heb ik nog nooit een noodgeval meegemaakt waarbij ik mijn telefoon nodig had.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:53

Ik heb hem als ik naar buiten ga altijd bij me, inderdaad voor noodgevallen. Anders heb ik hem soms wel en soms laat ik hem in de poetskist. Als hij gaat terwijl ik rij neem ik meestal wel op, als de omgeving rustig is. Ik heb hem overigens dan altijd op trilfunctie staan.

Dus als er net een traktor aankomt, er andere paarden in de buurt zijn of mijn paard op dat moment wat druk neem ik neit op, maar als ik het idee heb dat het wel kan dan neem ik wel op, maar houd het wel altijd kort! Als het niet belangrijk is kap ik het gesprek ook zo af...

Maar ik heb hem vooral voor nood, dat ik iemand kan bereiken als ik hulp nodig heb!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 01:09

Ik neem mijn mobiel ook alleen mee als ik een buitenrit ga maken. En gebruik hem ook alleen voor noodgevallen, draag hem dus in mijn jas/broekzak voor het geval dat paard en ik op de een of andere manier gescheiden worden Haha! .

Mocht mijn telefoon af gaan, dan neem ik mijn paard terug in stap en kijk dan wie er gebeld heeft. Ik bel pas terug als ik weer op de plek van bestemming ben. Mocht ik de telefoon om een of andere reden opnemen, dan gaat dat dus niet handsfree Haha! , maar blijf ik wel rustig stappen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 02:07

Tijdens buitenritten heb ik altijd een mobieltje mee, (nou ik heb hem eigenlijk altijd bij me.) maar geen haar die overnadenkt om te gaan smsen/smsjes te lezen tijdens een buitenrit. Halllooo, ik ben lekker vrij even en daar ga ik ook van genieten. Heb hem vooral mee omdat het eigenlijk wel een veilig idee is, als ik van het paard afval en het paard weg is wanneer ik opsta ofzo. (of ik ben gewond kan ook Tong uitsteken )

(bellen is hier niet van toepassing Haha! )

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 02:18

Altijd mee, nooit het geluid aan. Ik neem hem echt alleen mee voor mijn eigen noodgevallen. Als ik moet bellen zoek ik een goed stukje op, waar mijn paardje (aan het halster) kan grazen, ik ga dan bij haar schouder staan om op te letten wat ze doet.
Ik zeg wat ik moet zeggen, leg uit wat het noodgeval is, en dat was het.

vosscot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:40

ik heb mijn telefoon soms bij als ik denk dat ik hem nodig ga hebben maar hij staat altijd uit maar ik gebruik hem alleen voor noodgevallen

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:44

Ik heb me telefoon ook altijd mee buiten, als ik gebeld word neem ik meestal wel op maar zeg wel tegen diegene dat ik op paard zit en het kort houd. Max 5min en dan is het gesprek afgelopen.
Verder bel ik zelf nooit iemand, tenzei ik val of me paard zich pijn heeft gedaan.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:45

Ik heb mijn mobiel ook altijd bij me met rijden,en met 'n buitenrit heb ik 'm altijd gewoon aanstaan.
Gaat m'n mobiel een keer over, en ik rijd net met m'n paard langs een rustig stuk weg/natuur, dan neem ik 'm wel op.
Maar rijd ik langs een drukke weg ofzo,dan neem ik 'm echt niet op,dan kijk ik later wel wie er gebeld heeft en bel dan later wel terug.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:49

Ik heb mijn mobiel altijd bij me, omdat ik altijd alleen rijd.
Heb hem ook gewoon aanstaan.
Als er gebeld wordt en ik zit op het paard, neem ik niet op.
Als het belangrijk is, bellen ze nog wel een keer of spreken ze de voicmail maar in. Knipoog

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:50

Ik heb mijn telefoon altijd bij me.. ook gewoon aan en op geluid.
Als ik gebeld word neem ik ook gewoon op, als ik op dat moment net draaf of galopeer dan ga ik rustig stappen of stilstaan om op te nemen..
Vind het wel een veilig idee om een telefoon bij me te hebben.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:53

Ik heb hem altijd bij me en neem ook op als hij gaat(gebeurd echt zelde). Zelf bellen doe ik alleen in geval van nood.

Zowel op buitenrit als in de bak heeft m'n pony dan even adempauze en gaan we stappen Knipoog.

ambertJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:55

Ik heb hem altijd bij me,
hij staat altijd aan als ik aan het rijden ben, wel op trillen Knipoog
Niet dat mijn paard schrikt(het is zo'n sulletje) maar ik vind trillen makkelijker! anders kijkt tiedereen je meteen aan haha! Lachen
en voor de nood bel ik alleen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:21

Ik had het trouwens wel beter gevonden als het verplicht was handsfree te bellen. Het stuur van een auto beweegt niet mee, één of twee handen, het beweegt evenveel (hoewel het altijd beter is met twee handen te rijden, je kunt gewoon beter reageren) maar te paard lijkt het me nog 'noodzakelijker' alletwee je handen te kunnen gebruiken, al is het maar om in balans te blijven.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:55

khirshanta schreef:
Ik had het trouwens wel beter gevonden als het verplicht was handsfree te bellen. Het stuur van een auto beweegt niet mee, één of twee handen, het beweegt evenveel (hoewel het altijd beter is met twee handen te rijden, je kunt gewoon beter reageren) maar te paard lijkt het me nog 'noodzakelijker' alletwee je handen te kunnen gebruiken, al is het maar om in balans te blijven.

Goh, mij hebben ze altijd geleerd om niet je balans te hebben op de teugels Cool Dus zou je op basis hiervan met 2 mobieltje moeten kunnen werken Clown Knipoog

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:37

Mijne staat vaak op trillen, of luid. Als ik gebeld word neem ik niet aan en doe hem desnoods even uit als het op dat moment kan. En als ik gebeld word meot eht wel belangrijk zijn aangezien iedereen weet dat ik op die tijd rij.

'n keer was der een man onwijs lang aan het bellen (reed naast ons in de andere buitenbak) en toen had het paard na een half uur echt zoiets van ja dahag bekijk het maar! Dus dat paard zette een drafje op, tja die man kon niet echt rijden en hobbelde derbijna af, op dat moment gaf het paard een klein bokje, en ja daar ging die. Het paard deed zijn hoofd de lucht in. Echt onwijs grappig was dat. Die man had in ieder geval zijn lesje wel geleerd! ROFL *LOL*

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:38

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:46

Als ik mijn bodywarmer of jas aan heb waar zakken inzitten heb k mijn mobiel op stil hierin zitten.
anders laat ik hem op stap liggen.
Het liefst neem ik m wel mee want als er wat gebeurd kan ik iemand bellen.
Laatst was ik ook een keer vergeten om het geluid eraf te zetten en toen vloog mn paard door de bak toen ie wel af ging.
best gevaarlijk!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 06:28

ik heb hem altijd bij me en staat ook gewoon aan.
Of ik opneem als ie gaat hangt ervan af wie het is en wat ik aan het doen ben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 06:45

als ik hem bij me heb (vroeger reed ik regelmatig buiten) dan had ik de headset op en stond hij op automatisch opnemen Lachen, kan je gewoon doorrijden, hoef je geen handelingen te verrichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 07:13

Mobiel gaat altijd mee op buitenritten en ik hoop maar dat als ik een keer een doodsmak maakt dat ik nog een beetje ontvangst heb.
Opnemen doe ik alleen op een paard dat daarvoor geschikt is als ik op een telefoontje zit te wachten anders dan bellen ze later nog maar een keer terug.
In de bak bel ik wel veel vooral tijdens het uitstappen.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 07:17

Ik neem mijn mobiel altijd mee als ik een buitenrit maak maar thuis in de bak is het ook wel eens handis als ik bijvoorbeeld hulp nodig heb dan hoef ik het paard niet ergens te dumpen en dan naarbinnen maar kan mooi blijven zitten Clown
als ik thuis rijd en hij gaat neem ik wel op ik ga dan ff stappen maar als ik les heb neem ik niet op vaak heb ik hem dan ook nog in de auto liggen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 09:39

Katja schreef:
... en ik hoop maar dat als ik een keer een doodsmak maakt dat ik nog een beetje ontvangst heb.

Na een doodsmak is dat niet meer zo belangrijk Knipoog

Ik neem het ding al een paar jaar niet meer mee omdat ik er de twee keer dat ik het wilde gebruiken niets aan had. Dan weet ik dat liever vooraf opdat ik me dáár op voorbereid.
Bovendien vind ik het fundamenteel onjuist om een ander op te laten draaien voor de hulp bij mijn avonturen.

Echter staat dit allemaal volkomen los van het topic. Het topic gaat ervan uit dat je een mobiel bij je hebt.
Inmiddels is helder geworden dat je te paard op de openbare weg mag bellen met een gsm aan je oor hoe onverstandig dit ook mag zijn.

hc

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:17

Ik heb mijn mobiel altijd bij me, zowel in de bak als buiten.
Geluid staat aan, daar zijn de paarden wel aan gewend en anders is het een kwestie van even geruststellen voor het geluid en daarna opnemen.
Wat ik zelf heel handig vind:
Aan het zadel van mijn haflinger heb ik een kaartje hangen met daarop mijn naam en telefoonnummer.
Mocht er op één of andere manier een haflinger door het bos/dorp lopen zonder mij erop dan kunnen mensen die hem vinden/vangen mij bellen om te laten weten waar ik hem weer op kan halen Knipoog
Overigens vind ik een mobiel niet alleen voor valpartijen of verloren paarden maar ook voor vreemde mensen die je tegen kunt komen tijdens het buiten rijden.
Daar heb je als vrouw denk ik meer last van HC.
Ben weleens een potloodventer tegengekomen toen ik te paard aan het zwemmen was. Ben met mijn mobiel aan mn oor al pratend weggereden te paard, net alsof ik bij iedere rare beweging hulptroepen zou kunnen inschakelen dus Knipoog
Om (onder andere) die reden rijd ik buiten ook altijd met zweep, voel me daar wel iets veiliger bij.