Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:25

Als ze het lief vragen mogen ze altijd even aaien. En aan kleine kindjes die met grote ogen staan te kijken vraag ik ook nog wel eens of ze willen aaien, maar kinderen die achter hem aanrennen kunnen het aaien vergeten.

Nans heeft ook een fanclubje hier in de straat, bestaande uit de kleinkinderen van de 'bejaarden' hier in de straat. Allemaal jongetjes die hem helemaal geweldig vinden. Ze gingen hem bijvoorbeeld uitzwaaien toen ik had verteld dat we op vakantie gingen. Dat vind ik ronduit lief, en zij mogen hem ook altijd aaien.

Edit; ik zeg wel altijd dat ze alleen zijn schouder mogen aaien. Nans wil nog wel eens schrikken van een 'slaand' (onbewust natuurlijk) handje richting zijn hoofd.
Laatst bijgewerkt door Flew op 30-07-07 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:25

Jolienn schreef:
Bij mij mogen ze altijd aaien. Maar Mandour zal ook nooit een klein kind ook maar iets aandoen, hij is helemaal gek op alles wat klein is.. Honden enzo vind ie ook helemaal geweldig.. Stond ooit een kinderwagen met een baby'tje er in naast hem toen ie in de stand bij de vereniging stond ( na de les ) en toen ging ie heel voorzichtig naar die kinderwagen toe met zn neusje, af en toe om zich heen kijkend zo van; zou dit mogen? Zo ontzettend lief Tong uitsteken En als er opa's & oma's met kleinkinderen zijn, kijkt ie heel lief als het kleine kinderhandje naar hem toekomt, maar zodra de grote mensenhand komt trekt ie zn hoofd weg Tong uitsteken Dan wil ie gewoon alleen geaaid worden door het kleine kindje.. En Samorette mogen ze ook wel een aai over haar hoofd geven, maar daarna snel weer weg ( stap ik vaak even een pasje opzij ) want daarna wil ze schuren Tong uitsteken

Dat doet mijn paard dus ook altijd, zodra ze geaaid word wil ze even flink schuren, ze doet het wel heel zachtjes en ik leg ook wel uit wat mijn paard wil, maar ik heb ook wel eens ruzie gehad met een vader omdat hij dacht dat mijn paard bewust kopstooten uitdeelde.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:33

Bij mij mogen ze allebei m'n paarden (ofja, 1 pony dan) gerust aaien. Ze zijn helemaal niet bijterig ofzo. Nu moet ik ook regelmatig bij ons door het dorp rijden en is altijd hetzelfde meisje (ik ken haar ook wel een beetje) dat haar wil aaien. En ze is denk ik een jaar of 10? misschien al ouder en ik weet niet maar om de een of andere reden mag ik haar niet zo. En soms heb ik een beetje haast en heb ik er eigenlijk geen tijd voor. Ze zegt ook nooit wat gaat gewoon vóor m'n paard staan en gaat haar aaien... van ik ken je toch dus ik weet toch dat ik het mag. Rolleyes

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:39

mijn vorige paardje was super lief en het is maar één of twee keer gebeurd dat er kindertjes haar wilden aaien Lachen vind ik altijd super leuk voor hen ! maar met mijn nieuwe weet ik het nog zo niet Nagelbijten / Gniffelen eerst maar even letten op haar reactie Tong uitsteken als ze opeens zou bijten Nagelbijten / Gniffelen en ik moet zeggen als een kindje onder haar hoef(jes) komt dan vallen de teentjes denk ik af Nagelbijten / Gniffelen

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:41

Het hangt bij mij denk ik af van de situatie.... Als mijn paardje rustig is, en een rustige omgeving enzo dan laat ik het denk ik wel doen.

Bij mij geld wel: Kleine kinderen mogen pas aaien als een volwassene erbij is, wat oudere kinderen als ze een jaar of 10 zijn mogen ze wel pas alleen, jonger niet! gewoon wel een volwassene erbij...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:43

Van mij mogen ze altijd aaien als ze het vragen. Ik zeg wel altijd dat ze goed op hun voetjes moeten letten, want vaak staan die kindjes op sandaaltjes voor die grote paardenhoeven. Maar ik vond het vroeger als klein meisje ook altijd geweldig als ik een paard mocht aaien, dus laat ik kinderen nu ook mijn paarden aaien.

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:43

Mijn paard heeft ook moeite met stilstaan. Dus aaien wordt niks als ik erop zit.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:01

Sjapaz schreef:
Bij mij geld wel: Kleine kinderen mogen pas aaien als een volwassene erbij is, wat oudere kinderen als ze een jaar of 10 zijn mogen ze wel pas alleen, jonger niet! gewoon wel een volwassene erbij...

ja dat vind ik ook Lachen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:05

'oooh mam, kijk een paard! een paard!'
"oh kijk Garinka, kindertjes Bloos!"

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:07

oei dit herken ik zow.. Silke staat op een manege dus het is standaard wanneer ik haar uit de box haal: "Silke is mijn lievelingspaard mag ik helpen". *Zucht*Dan zeg ik: ze is ook mijn lievelingspaard.. En dan kijken die kindjes van hoe kan dat?
In het bos stop ik afhankelijk van haar bui.. Als ze vrolijk is houdt ze wel van die aandacht en mogen ze gerust ff aaien. We liever even opgetild worden door de ouders en niet te lang want mevrouw heeft niet zoveel geduld Tong uitsteken

Alrun__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:09

Alrún houdt van kindjes, echt heel lief. Ik laat ze dus altijd wel even aaien.

Surtur wordt altijd wat nerveus en denkt alleen maar: Ik wil hard, nu, weg, NU!! Dat is best irritant als je dan gaat stoppen xD

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:12

áls ik ze laat aaien, stap ik af.
moet er niet aan denken, mijn vz-pony op ijzers die op een kindervoetje gaat staan...

brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:18

ik laat ze altijd wel eventjes aaien, mn paard is ook dol op aandacht! Maar k heb wel een keer een verzorgpony gehad, was altijd super braaf bij iedereen.. en toen vroegen ze een keer dus ik zo ja hoor is goed, en toen werd ze ineens zoo wild horen plat in de nek en maar wat laag stijgeren dus toen heb ik het nooit meer gedaan bij die pony erg vreemd:S

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:20

wendy is een echte kinder pony, dus kindjes mogen altijd even paardje aaien Haha!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:22

Als ik erop zit laat ik ze het paard niet aaien.
Het is me nl. zelf al een keer overkomen dat 2 kinders het paard aaiden en het paard schrok van geritsel in de struiken.
Het paard sprong/draaide zo om dat de kinderen bijna omver werden gelopen.
De kinderen zouden bijna verpletterd worden en een trauma oplopen.
Ook is was erg geschrokken.
Dus uit veiligheidsoverwegingen laat ik ze dus nooit een paard aaien als ik erop zit.

annelieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:23

Ligt eraan welk paard ik mee heb en of ik op dat moment met een oefening bezig ben, of lekker ontspannen aan het uitstappen ben....

Maar met de fries stop ik meestal wel even Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:24

Hangt er vanaf met welk paard dat is. Met een paard dat wat onrustig is buiten en moeilijk stilstaat zou ik dat niet zo makkelijk toelaten, maar als je een heel relaxed paard hebt.. Waarom niet? Kindje gelukkig en paard waarschijnlijk ook Tong uitsteken

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:26

Van mij mogen ze altijd wel even aaien hoor geen probleem.
Ik ben wel een aantal keren kinderen tegen gekomen die dan zeggen paardje paardje paardje terwijl ze op de fiets zitten en achteruit kijken en dan ineens oeps een paaltje Haha!.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:27

Ik zeg dat ze mijn paard NIET moeten aaien.. Maar dat is voor hun eigen veiligheid Nagelbijten / Gniffelen
Mijn paard houdt absoluut niet van kinderen.. En als ze iets te druk zijn gaat ze écht bijten/trappen/steigeren.. Bloos!
Ze is ook heel eenkennig, vreemde mensen moet ze NIKS van hebben.. De enige die ze in haar buurt kan hebben ben ik eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:27

Hmm mijn pony kunnen ze buiten beter maar niet gaan aaien mevrouw heeft nogal moeite met stilstaan en van die kleine voetjes onder zo'n ijzer lijkt met niet fijn dus vandaar dat het van mij eigenlijk nooit mag, als ik er naast loop geen probleem dan blijft ze vaak wel staan helemaal als er grassprietjes in de buurt zijn Haha!

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:28

HAHA

Ik had een keertje in duinen dat er ook van die kinderen waren die wouden aaien want we waren pauze aan het houden.
Meisje wou er heeel graah 1 rondje op. Nou dat mocht wel meisje helemaal blij. Maar het broertej wou dan ook even.. Broetje helemaal blij.. en toe stonden er op eens een stuk of 10 kinderen om ons heen.. Tong uitsteken

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:29

Ik begin er niet aan, omdat ik ze dan heel snel vriendjes gaan halen en je zo een hele groep om je heen hebt staan die willen paardrijden en aaien. Ben geen kermisattractie Clown

Ik doe het dus niet meer Knipoog

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:30

Als het van die kinderen met zo'n grote bek zijn rijd ik gewoon door
Pas was ook zo'n meisje
'MAMMA MAG IK DAT PAARDJE AAIEN?'
En toen zei de moeder dus 'jahoor dat mag wel'
Toen ben ik gewoon doorgereden, ik bepaal zelf wel wie mijn pony mag aaien.

Maargoed, als het me gewoon netjes gevraagd wordt heb ik er helemaal geen problemen mee.

Citaat:
Meisje wou er heeel graah 1 rondje op. Nou dat mocht wel meisje helemaal blij. Maar het broertej wou dan ook even.. Broetje helemaal blij.. en toe stonden er op eens een stuk of 10 kinderen om ons heen..

Haha, dat heb ik dus ook eens gedaan.
Hele rij kinderen die onderling even gingen bepalen wie als eerste ging en wie daarna en wie daar weer na, enzovoorts Huilen van het lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:31

Bij het naroepen doe ik niks, maar ik heb dat niet zoveel. Wel dat kindjes staan te zwaaien, dan zwaai ik terug maar verder niet eigenlijk. Maar dit vond ik dan wel weer leuk Knipoog
Ik heb een schimmel en toen was ik op het fietspad aan het uistappen, en op een gegeven moment komt er een moeder aangefietst met haar zoontje in zo een zitje aan het stuur. Het kindje begint meteen ''paardje sinterklaas'' te roepen tegen zijn moeder. En mijn moeder was ook mee en die zegt; wil je hem aaien. Dus dat kindje aait Farouche, meteen een big smile op zijn gezicht. Dat is dan wel weer leuk Ja

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:32

Nee.. Zeker niet als ik erop zit. Mijn paard is doodbraaf, daar niet van. Ze bijt niet, ze stampt niet,.. Maar gewoon eventjes schrikken van wat geritsel, of eventjes een vliegje/daas wegstampen, of een voetje verplaatsen kan al genoeg zijn om zo een kind in het ziekenhuis te doen belanden. En wie is er dan verantwoordelijk? Ja, jij.

Als ik erbij sta, op stal of in de wei ofzo, dan hangt het er ook nog vanaf wat voor kinderen het zijn. Van die superenthousiaste kleine supermannetjes die denken dat ze alles kunnen en mogen, daar zal ik al heel hard mee oppassen. Bij andere leg ik ze eerst juist uit waar ze mogen aaien, dat ze niet te kort bij de voeten van het paard moeten gaan staan, dat ze altijd de oren van het paard in't oog moeten houden en waarom,... Ik hou ook altijd wel een handje vast, mocht er iets gebeuren dat ik ze dan kan "wegtrekken".