Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jester schreef:Wij trainen de paarden (en onszelf) wel voor zulke ritten. We gaan normaal wel regelmatig naar strand en rijden ze in de rijbak, maar ze zijn niet gewend om 4 dagen achter elkaar flinke ritten te maken. Ongeveer 6 weken van te voren maken we meer lange buitenritten (het mulle duinzand is hier ideaal voor) en rijden we langer in de rijbak (heel veel draf), we volgen een endurance training. Tijdens de ritten in Zorgvlied passen we het tempo aan aan de omstandigheden (temperatuur, bodemgesteldheid) en verder genieten we van de omgeving en dat kan heel goed in stap. Je hebt immers alle tijd. In de zadeltassen nemen we wat lekkers voor onszelf en de paarden mee (appels). Ook nemen we vitamine/minerale brokjes van Drechstede mee om het zout te kort door het zweten van de paarden snel aan te kunnen vullen. Bij rustplaats laten we ze altijd een klein uurtje grazen. Na de rit een flink portie muesli, hooi en weidegang. Ondanks het vele voeren dat we vorig jaar deden, werden ze niet dikker. Het kost mijn paarden dus duidelijk behoorlijk wat energie om zo'n 4-daagse te lopen.
In ieder geval veel plezier en tot september.
Groetjes,
Monique
Ik heb 3 Paints waarvan 2 zonder vlekken. Stanley is zelfs Nederlands Kampieon Paint.
Zo leer je inderdaad weer!
dat noem je toch een solid bred.? in ieder geval.. ik weet nu welke stal je bedoeld napie! 

de laatste dag is toch op zaterdag?