Paarden vierdaagse Zorgvlied

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jester

Re: Paarden vierdaagse Zorgvlied

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:11

Wij hebben vorig jaar meegereden en doen dat dit jaar ook weer. We logeren bij Villa Nova net als vorig jaar. Het was toen uitstekend geregeld en we hebben genoten van de ritten, het hotel, de bbq, de gezelligheid met de andere ruiters en menners en natuurlijk onze paarden.

Groetjes,

Monique

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:27

Dus als ik het goed begrijp zijn er dus gelegenheden om je paard te laten drinken bij de stops?

Doen jullie verder nog iets speciaals tijdens de ritten. BV verzorging voor je paard ofzo?
mijn paard en mijn moeder gaan dit jaar voor het eerst. Ik ga dan volgend jaar meedoen.
Ik wil me een beetje goed voorbereiden namelijk.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:50

Gewoon zoals anders, niks speciaals. Het is geen wedstrijd, alles op het dooie gemakkie als je wilt. Net hoeveel conditie jij en je paard hebben.
Sommige mensen viel het wat tegen vorig jaar omdat sommige stukken vrij mul zijn. Ik zeg altijd maar: als mijn shetten er door komen dan moeten de grotere er ook door kunnen. Paard wordt er echt niet slechter van. Sommige mensen hebben het gevoel dat het zwaar is maar het valt uiteindelijk reuze mee.

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 06:48

Wij trainen de paarden (en onszelf) wel voor zulke ritten. We gaan normaal wel regelmatig naar strand en rijden ze in de rijbak, maar ze zijn niet gewend om 4 dagen achter elkaar flinke ritten te maken. Ongeveer 6 weken van te voren maken we meer lange buitenritten (het mulle duinzand is hier ideaal voor) en rijden we langer in de rijbak (heel veel draf), we volgen een endurance training. Tijdens de ritten in Zorgvlied passen we het tempo aan aan de omstandigheden (temperatuur, bodemgesteldheid) en verder genieten we van de omgeving en dat kan heel goed in stap. Je hebt immers alle tijd. In de zadeltassen nemen we wat lekkers voor onszelf en de paarden mee (appels). Ook nemen we vitamine/minerale brokjes van Drechstede mee om het zout te kort door het zweten van de paarden snel aan te kunnen vullen. Bij rustplaats laten we ze altijd een klein uurtje grazen. Na de rit een flink portie muesli, hooi en weidegang. Ondanks het vele voeren dat we vorig jaar deden, werden ze niet dikker. Het kost mijn paarden dus duidelijk behoorlijk wat energie om zo'n 4-daagse te lopen.

In ieder geval veel plezier en tot september.

Groetjes,

Monique

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:25

Bedankt voor de tips!!!!!!!

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:25

Ik zou ook graag mee willen...Zit alleen weer met het vervoer/overnachten, alles moet niet al te duur worden..
tot wanneer kun je je inschrijven en hoeveel kost het?

dreutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:25

Jester schreef:
Wij trainen de paarden (en onszelf) wel voor zulke ritten. We gaan normaal wel regelmatig naar strand en rijden ze in de rijbak, maar ze zijn niet gewend om 4 dagen achter elkaar flinke ritten te maken. Ongeveer 6 weken van te voren maken we meer lange buitenritten (het mulle duinzand is hier ideaal voor) en rijden we langer in de rijbak (heel veel draf), we volgen een endurance training. Tijdens de ritten in Zorgvlied passen we het tempo aan aan de omstandigheden (temperatuur, bodemgesteldheid) en verder genieten we van de omgeving en dat kan heel goed in stap. Je hebt immers alle tijd. In de zadeltassen nemen we wat lekkers voor onszelf en de paarden mee (appels). Ook nemen we vitamine/minerale brokjes van Drechstede mee om het zout te kort door het zweten van de paarden snel aan te kunnen vullen. Bij rustplaats laten we ze altijd een klein uurtje grazen. Na de rit een flink portie muesli, hooi en weidegang. Ondanks het vele voeren dat we vorig jaar deden, werden ze niet dikker. Het kost mijn paarden dus duidelijk behoorlijk wat energie om zo'n 4-daagse te lopen.

In ieder geval veel plezier en tot september.

Groetjes,

Monique

kijk hier hebben we wat aan.
ga ook voor het eerst dit doen,en was benieuwt hoe je je er op kon voor berijden.maar nu weet ik het.

doores

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:08

Dit wordt de tweede keer dat ik meedoe. Vorig jaar heb ik afwisslend gemend en gereden. dat mennen was best spannend, want het was de eerste keer dat ik tussen een heleboel combinaties in moest rijden. Het ging ballemaal goed. ook de afstand was geen probleem. zelfs niet met een instaproute en uitstaproute van ong. 4 km. Ik heb er zin in Pling

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:31

Reed jij met die witte pony voor de wagen?

doores

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:30

Nee, ik reed met een schimmel van 1.60. Ik heb jou wel zien rijden met het tweespan shetlanders. Zij wilden in de buurt van Appelscha opeens een andere kant op dan die de route aangaf.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:05

Toen hebben we samen even opgereden en geroddeld over Thomas (waar ik overigens niet meer sta) Tja, schimmelpaard dus. In vergelijking met mijn shetjes lijkt alls al groot dus kon zo niet meer uit mijn geheugen krijgen hoe groot hij was.

doores

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:39

Ik miste de shetjes al in het weitje bij Thomas. Heb je nu een goede plek voor ze?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:56

Vlak achter de startplaats van de vierdaagse (als je Groot Bartje af gaat aan het eerste zandpad waar je het bos in gaat) Pony's zijn daar enorm opgeknapt, kregen altijd teveel eten en te weinig beweging. Hebben nu een mooie stal van 6x3 en het belangrijkste, leuke stalgenoten.

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 07:35

@ napie.. eeh welk zandpad? er zijn er zo veel! sta jij bij villa nova? of daar als je de monde uitrijd? of zit ik nu helemaal fout? Tong uitsteken

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 08:53

Bijna elke dag gingen we over hetzelfde zandpad het bos is. Je rijd Groot Bartje af aan de achterkant, dan heb je een klein stukje klinkerweg tot camping de Twee Provincieen (daar rij je ook Friesland in) en daar ga je het zandpad op (huifkarroute/ruiterpad) Ik sta bij de Monden bij Bergsma.

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 08:57

Ohw daar! even ter bevestiging.. daar staat toch ook paul met zijn quarter stanley?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:05

Stanley is een Paint... Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:01

Stanley is geen paint, dan zijn ze de verf vergeten
Paul en Susan staan daar ook

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:03

Niet elke Paint heeft "vlekken". 1/3 van de Paints heeft dat zelfs niet, hij is weldegelijk een Paint... Ja Ik heb 3 Paints waarvan 2 zonder vlekken. Stanley is zelfs Nederlands Kampieon Paint. Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:01

Hier spreekt de paint-leek, dat is wel te merken. Wist ik echt niet. Sorry, Stanley
Weer wat geleerd

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:03

Geeft niks.. Knipoog Zo leer je inderdaad weer! Haha!

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 13:07

Ohw... is stanley een paint? wist ik niet.. maar goed dat ik dat nooit tegen paul heb gezegt Haha! dat noem je toch een solid bred.? in ieder geval.. ik weet nu welke stal je bedoeld napie!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:14

hahah stan is idd een paint, maar we noemen hem vaak ene tuiger Haha!
lu-lu is wel ene quarter trouwens Knipoog

helaas ga ik niet meddoen, kan geen vrij krijgen Verdrietig

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:01

Je kan je ook ziekmelden en therapeutisch gaan paardrijden

Kan je geen 1 dag vrij krijgen? Anders kan je bij de shetten een dagje achterin meeliften.

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 08:13

da's een goed idee susan! dagje shetten liften Tong uitsteken de laatste dag is toch op zaterdag? Haha!