Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

[/quote]mariellexxx schreef:Kunnen mensen mij hier wat meer info geven over manege de strandhoeve?
En ik was van plan naar Lisiduna te gaan, heb ik hele goede verhalen over gehoord, maar een vriendin was daar met haar eigen paard geweest, en heeft het over de honderden teken die er zitten in het bos, weet iemand hier meer over? wil namelijk niet midden in de zomer in mijn shirtje door een tekenbos rijde

maaikemuis schreef:Poelenburg is zo'n baggermanege! De paarden zijn leuk, dat wel, maar er wordt vreselijk gemiept. Ze zijn daar schijnbaar bang dat een paard bij het minste of geringste zijn benen breekt.
Ik ga liever naar manege Groot in Egmond. De accomodatie is misschien niet je-van-het, maar er worden wel lekker pittige ritten gereden. En tuiggage is zeer goed, alle paarden hebben lamsonderleggers op hun rug liggen!
raket schreef:Ik ben er pas geweest. Stallen zijn netjes en er zijn weilandjes waar je geen gebruik van mag maken als het geregend heeft, want dan lopen ze de wi kapot. Er mogen dan wel 6 manegepaarden in volle galop over overigens.
Bij mij wilde ze om 18.00uur de manege sluiten en ik mocht pas vanaf 19.00uur op het strand, daar neem je dan je paard voor mee.....
In de folder staat dan een strandrit door gaat bij 2 aanmeldingen, dit blijkt in de praktijk niet waar te zijn.
De voorrijdster vertrekt in draf of galop zonder aankondiging en rijd niet verzameld weg.
De manegepaarden zagen er keurig uit maar sloegen vaak op hol.
Eén vreselijk brave ?!?! pony werd door een meisje van de manege zelf terug gereden. Berijdster durfde namelijk nite meer de rest van de rit op de pony af te maken. Dit zou aan amazone liggen,pony was echt vreselijk braaaaaf.
Meisje van de manege kwam ook te pas en te onpas voorbij. (op hol geslagen dus)
Misschien heb je in het hoogseizoen wel meer geluk.
Overigens heb ik 's avonds alsnog kunnen rijden omdat ik bij de receptie van de rrompot had geklaagd.

Het was mn eerste echte strandrit met een rengalop en het beviel prima. Aan de begeleiding heb ik niets onvriendelijks gemerkt, ze waren juist aardig. Ik hoorde ze inderdaad wel over dat je paard zn benen kan breken als je een te scherpe bocht in het natte zand maakte, je mocht ze echt NIET omtrekken daar, terwijl dat op een andere manege weer wel moest (of was het nou een volte draaien?), beetje verwarrend
Voor vragen pb gerust. maaikemuis schreef:Apple, was die oa aan mij gericht? Lees dan even goed wat ik geschreven heb in eerste instantie. De eerste 3 kwartier gingen in stap, 2 passen draven, op het strand in een idiote galop (paarden zijn voorgeprogrammeerd) en vervolgens dezelfde weg terug. Dat ik van een pittige rit hou, betekent niet dat ik paarden afjakker. Zeker niet zou ik zeggen. Hetgeen ik heb beschreven is mij bij manege in kwestie 3 keer gebeurd, waarop ik die manege heb 'afgeschreven'. Deze rijstijl heeft niets te maken met voorzichtig rijden om de paarden te beschermen, maar meer met een krampachtige voorrijder op kop. Er bestaan gulden middenwegen tussen slome ritten en paarden afjakkeren.
nati schreef:maar aan jou reacties tezien voel je je behoorlijk aangevallen....
maaikemuis schreef:Poelenburg is zo'n baggermanege! De paarden zijn leuk, dat wel, maar er wordt vreselijk gemiept. Ze zijn daar schijnbaar bang dat een paard bij het minste of geringste zijn benen breekt.
Ik ga liever naar manege Groot in Egmond. De accomodatie is misschien niet je-van-het, maar er worden wel lekker pittige ritten gereden. En tuiggage is zeer goed, alle paarden hebben lamsonderleggers op hun rug liggen!

Anoniem schreef:maaikemuis schreef:Poelenburg is zo'n baggermanege! De paarden zijn leuk, dat wel, maar er wordt vreselijk gemiept. Ze zijn daar schijnbaar bang dat een paard bij het minste of geringste zijn benen breekt.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Poelenburgh is juist een manege die zo goed mogelijk voor hun dieren zorgt. De ritten zijn pittig genoeg hoor, ze gaan op volle snelheid over het strand met z'n allen. Ja, ik ben zeker tevreden over Poelenburgh
Edit: Ik zag je ook iets typen over ''saaie ritten'' bij Poelenburgh. Ik ben een heel weekend daar geweest waarin ik 3 strandritten en 1 bosrit heb gemaakt en ze waren geen van alle saai te noemen. Veel draven, en waar het kon galop. In een snellere galop een heuvel op bijvoorbeeld omdat dat makkelijker was voor de paarden dan stappen. De begeleiding was trouwens ook super ! Onwijs gezellig en ze legden alles heel goed uit allemaal.

maar de conclusie bij mij is dat er op een verantwoorde manier wordt omgegaan met paarden en ruiters 
Er is daar ook een ontzettend leuke fjord genaamd Dombo