Zwemmen met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 21:54

Hoop dat ik binnenkort ook eindelijk eens even goeie foto''s van die van mij kan plaatsten Lachen

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:58

Hier een fotootje van Eernewoude. Is wel 2 jaar geleden hoor, dat deze foto is gemaakt.

Afbeelding

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 21:59

Zwem hij daar? Lachen met jou erop? Lachen

naomi_jamir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:01

die foto lijkt wel of je in een woonwijk aan het zwemmen bent omdat je die huizen ziet haha

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:02

Jep, that's me Clown

Het is in een vrij toeristisch gebied, ligt aan 2 campings. Ik ging dus ook niet echt in de middag als het heel heet was buiten, dan ligt het strandje vol met vakantiegangers Clown Die huisjes zijn dus vakantiewoningen.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:02

sandr0 schreef:
heel wat jaren geleden heb ik met onze pony gezwommen in een zandafgraving in de buurt van schoonloo in drenthe. Vorig jaar wilde we met ons huidige paard ook gaan zwemmen. Helaas is t nu bijna overal verboden om te zwemmen met je paard. We hebben nu een zwemtochtje gepland in t voorjaar. Dan gaan we gewoon naar het strand en dan maar te water in de noordzee

bedoel je het loomeer?
Da's dus in Drenthe, in Schoonloo Knipoog

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:05

ik in eindhoven
op kamp
ik zal even foto plaatsen
Afbeelding

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 22:21

Nou hopelijk plaats ik binnenkort ook een waterige foto haha Haha!

Duerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:28

Ik zelf ben al een paar x met mijn paard naar zee Geweest. Haha! en geloof me het is een geweldige ervaring!! Maar als je egt naar zee gaat is het beter/Leuker om een wkendje te gaan. Ik weet niet of je dicht bij de kust woont maar anders is een wkendje een stuk handiger en Leuker! Ook in de Loonse en Drunese duinen heb je een meertje aan de rand zitten, dat zit riching Tilburg, Udenhout, Loon op zand.

Als je wat hebt gevonden ;; veel Plezier!! Haha!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 14:24

Ik woon zelf in leeuwarden. En vroeger mocht je bij marrum met de paarden wel bij strand komen heb ik gehoord maar dat mag nu ook meer. Dat is trouwens ook wel een leuk idee. Een weekendje met de paarden weg. Ben je natuurlijk ook niet zo tijd gebonden Lachen!

Bedankt voor de tip ! Haha!

Paaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:26

paarden vinden het juist lekker in het water dravelen wij wonen bij de strand dus als het warm is met de paar ddor het water

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:27

Duerte schreef:
Ik zelf ben al een paar x met mijn paard naar zee Geweest. Haha! en geloof me het is een geweldige ervaring!! Maar als je egt naar zee gaat is het beter/Leuker om een wkendje te gaan. Ik weet niet of je dicht bij de kust woont maar anders is een wkendje een stuk handiger en Leuker! Ook in de Loonse en Drunese duinen heb je een meertje aan de rand zitten, dat zit riching Tilburg, Udenhout, Loon op zand.

Als je wat hebt gevonden ;; veel Plezier!! Haha!

Ga je dan echt met je paard de zee in zodat hij kan zwemmen? Ik kom regelmatig bij het strand, maar ik durf toch niet echt die zee helemaal in te gaan met hem...

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:29

Ik heb een keer met mijn paard gezwommen op het crossterrein in Renswoude.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:32

Ik ga in september met een vriendin weer naar Otterloo. Er schijnt daar ook een water(tje) te zijn waar je kunt zwemmen met je paard. Weet iemand waar dat is? Of zijn er in de buurt andere plekken waar dit kan?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 14:43

Ik heb iets gevonden ( was voor Friesland ) over de waterkwaliteiten. Kon je zo inzoomen dat je kan zien waar water is en of er zand omheen is. Als ik het web adres heb zet ik hem hier neer ok?! Haha!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:46

Bussloo... maar dan moet je wel stiekem gaan 's ochtends want officieel mag het niet maar dat is ook wel weer leuk Knipoog

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:48

Lovely1 schreef:
Bussloo... maar dan moet je wel stiekem gaan 's ochtends want officieel mag het niet maar dat is ook wel weer leuk Knipoog

Waar ligt dat?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:51

Vlakbij Apeldoorn.. heel erg leuk meer.. er is ook een ruiterpad en een (kleine) crossbaan.
Je kan dan evt. parkeren bij Manege Voorst (denk dat het wel mag) en vandaar zo er heen rijden.. is ongeveer 5 minuutjes.. Daar begint het ruiterpad.

hadas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:54

ik heb ook een keer gezommen met mijn verzorg pony. dat was bij ons in de buurt bij een meertje bij ons in het dorp. is verder niks bijzonders.
maar ik vroeg me af toen ik voor de eerste keer zwom(3 keer gedaan) vond ik het vet eng!! ik had echt het idee dat ze helemaal weg zakte (okay ze zwemt) en dat ik helemaal niet meer kon sturen en dat ik zo van haar rug afgleed naar haar kont. lijkt me vet eng om er onder het zwemmen af te vallen. die trappelende hoefen.
hebben jullie dit ook? en/ of hebben jullie tips? ik snap er niks van dat het bij mij zo is.
bedankt.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:56

wij gingen altijd zwemmen bij Surea (bij Dorst). Nu staan we in Strijbeek en kunnen we zwemmen bij de Galderse meren (mag niet in hoogseizoen) of de homoplas bij het Mastbos. Gezellig met je blote paard tussen de blote kerels Haha!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:59

Beetje stomme vraag misschien, maar kunnen echt alle paarden zwemmen?? Ik heb het helaas nog nooit zo ver kunnen doen dat mijn paard echt los van de grond kwam. Maar dat lijkt me toch best spannend. Stel dat mijn paard nou net die ene is die niet kan zwemmen...(haha)...

En je kunt je paard dan met de teugels overal naartoe sturen tijdens het zwemmen. Ik hoop namelijk niet dat hij in paniek of zo raakt.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:00

hahaha wij gaan ook altijd zwemmen in een meer 5 minuten rijden vanaf hier, en dan gaan we aardig diep (geen commentaar ajb) Op mijn profiel kan je twee foto's zien van mijn vriendin en haar fjord, en ik heb nog een foto dat ze dieper gaat dan dat. En bij dit meer is ook een kant war allemaal blote mannen "meeten", daar schrok mijn pony de eerste keer heel erg van Haha!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:11

oke, dit ben IK NIET dus ajb no comment, dit is mijn vriendin met haar fjordje:

http://img291.imageshack.us/img291/6302 ... go5gu8.jpg
deze vind ik zelf erg gevaarlijk...maar het paard ligt even diep als de volgende foto's, alleen de ruiter heeft haar hoofd dieper onder water..

http://img490.imageshack.us/img490/9803 ... go6vl1.jpg

http://img266.imageshack.us/img266/2245 ... go4jr4.jpg

zoals deze twee foto's doe ik het zelf op z'n diepst...

deze foto's zijn van de Borgmeren in Harkstede (GR) volgens mij mag het daar officieel niet maar er wordt nooit gecontroleerd, er is daar 1 gevaarlijk meer, de afgraving, en 1 heel leuk meer.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 15:20

mooie foto's hoor! Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 15:22

katjamanny schreef:
hahaha wij gaan ook altijd zwemmen in een meer 5 minuten rijden vanaf hier, en dan gaan we aardig diep (geen commentaar ajb) Op mijn profiel kan je twee foto's zien van mijn vriendin en haar fjord, en ik heb nog een foto dat ze dieper gaat dan dat. En bij dit meer is ook een kant war allemaal blote mannen "meeten", daar schrok mijn pony de eerste keer heel erg van Haha!

Denk dat die van mij erop af gaat die houd van mannen pesten haha. Moeten ze allemaal naakt wegrennen haha zie het al voor me haha! Whoosh!