Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:56

Ik moest vroeger altijd wel over straat richting les.
Ik had altijd een hesje aan en een knipperlampje om mijn arm.
plus an de lnker voeten een bandje om het been van het paard.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:17

edit: oeps foutje.. had pm moeten zijn

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:19

Verward Sorry weer mislukt Verward

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:23

Bestaan er eigenlijk ook reflectiedekjes ofzo? Ik wil ook buiten gaan rijden op straat, want alles is hier goed verlicht maar het duurt nog wel even voordat het echt vroeg donker is, en heb nog geen spullen. Bloos Dus als iemand wat te koop heeft! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:24

om alle benen van mijn paard zit reflectie, een frontriem met reflectie, bandjes op mijn dekje met reflectie, en lichtjes om mijn been/arm.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:59

Ik heb wel en dekje met reflecterende strepen op de zijkand. Maar voor in het donker is dit niet genoeg. Reflectiemateriaal kun je ook heel gemakkelijk zelf maken he, en van die soort fietslampjes kun je ook goed gebruiken. Dan hoeft het niet eens veel geld te kosten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:48

Momenteel heeft de Aldi (bij ons iig) reflecterende bandjes met rode lampjes te koop (per vier).
Ik heb ze meteen meegenomen. Pling Ik had er altijd eentje, maar vier is altijd beter natuurlijk. Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:55

@saskiaah Bij divoza of horselover hebben ze reflecterende uitrijdekens en dekjes te koop. Ook bestaan er reflecterende peesbeschermers (heb ik bij wormkuren gehad) en borsttuigen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:58

Ik doe het niet meer. Mijn paard is eens over een suzuki heen gesprongen omdat de dame in de auto mij niet zag. Ondanks de : lampjes aan beide armen, reflecterende deken, reflectie aan de peesbeschermers, brandweerjas, reflecterende band om de hals van het paard en ledlampjes aan de frontriem. Ze heeft wsl. straal onder mijn paard door gekeken terwijl ik in de berm op het ruiterpad naast het verlichte fietspad draafde.
Dus ik koppelde van ellende voor die kilometer de trailer maar weer aan. Tegenwoordig heb ik instructie aan huis; alle gezeur opgelost. Haha!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:03

Tjee, da's heftig zeg!! Eng gewoon

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:48

Nou gister waren we met z'n drietjes het bos in. en ik was helemaal vergeten haar reflecterende borsttuig om te doen en de andere hadden ook niks. Nou wij midden in het bos. pikkedonker. Degene die voor reed zag je alleen als een vage schim. Echt vet raar. Ik geloof dat ik toch meer een overdag rijder ben. In de bak maakt het niks uit. In de winter zullen we toch ook wel is in het donker moeten rijden of met de schemer. Ik heb dus een reflecterend borsttuig. en verder niks. Ik zag dus laatst in de winkel van die lampjes die je om je armen en benen kan binden voor hardlopers. Maar als ik die zie rennen die ik die lampjes haast nooit echt super goed. ik denk dus dat het niks is om die te kopen..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:51

Jovarna schreef:
Momenteel heeft de Aldi (bij ons iig) reflecterende bandjes met rode lampjes te koop (per vier).
Ik heb ze meteen meegenomen. Pling Ik had er altijd eentje, maar vier is altijd beter natuurlijk. Knipoog

Yep heb ze ook gekocht 6 euro voor 4 stuks heb gelijk maar 2 setjes meegenomen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:36

stefoo schreef:
Nou gister waren we met z'n drietjes het bos in. en ik was helemaal vergeten haar reflecterende borsttuig om te doen en de andere hadden ook niks. Nou wij midden in het bos. pikkedonker. Degene die voor reed zag je alleen als een vage schim. Echt vet raar. Ik geloof dat ik toch meer een overdag rijder ben. In de bak maakt het niks uit. In de winter zullen we toch ook wel is in het donker moeten rijden of met de schemer. Ik heb dus een reflecterend borsttuig. en verder niks. Ik zag dus laatst in de winkel van die lampjes die je om je armen en benen kan binden voor hardlopers. Maar als ik die zie rennen die ik die lampjes haast nooit echt super goed. ik denk dus dat het niks is om die te kopen..

Hardlopers rennen, daardoor zwaait het lampje met de armen mee en is het minder goed zichtbaar. Sowieso is verlichting altijd beter dan alleen maar reflectie in het donker.

En buiten dat zijn er volgens mij weinig mensen die bewust savonds met donker buitenritten maken. Dat is niet echt handig. Maar als je een klein stukje over land moet om bv bij je les of bak te komen moet dat (goed verlicht) wel kunnen. Ik stap zelf ook eigenlijk alleen maar en ook alleen maar over een vertrouwde weg, waar we met daglisch ook al vele malen langs zijn geweest.

@Anne_GTI. Das wel heftig, dan kan ik me voorstellen dat je voor met de trailer gaan kiest. Waarschijnlijk heeft de bestuurder je niet gezien, omdat het licht van het fietspad op een of andere manier jouw onzichtbaar maakte.

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:50

Bienotje schreef:
stefoo schreef:

Hardlopers rennen, daardoor zwaait het lampje met de armen mee en is het minder goed zichtbaar. Sowieso is verlichting altijd beter dan alleen maar reflectie in het donker.

En buiten dat zijn er volgens mij weinig mensen die bewust savonds met donker buitenritten maken. Dat is niet echt handig. Maar als je een klein stukje over land moet om bv bij je les of bak te komen moet dat (goed verlicht) wel kunnen. Ik stap zelf ook eigenlijk alleen maar en ook alleen maar over een vertrouwde weg, waar we met daglisch ook al vele malen langs zijn geweest.

@Anne_GTI. Das wel heftig, dan kan ik me voorstellen dat je voor met de trailer gaan kiest. Waarschijnlijk heeft de bestuurder je niet gezien, omdat het licht van het fietspad op een of andere manier jouw onzichtbaar maakte.

Wij dachten eigenlijk wel voor het donker thuis te zijn.. maar het werd wat later.. de donker overviel ons..

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:56

Mja ik rijd ook in de schemer over straat... het wordt in de winter zo snel donker, dat ik anders helemaal niet meer zou kunnen rijden... mijn paard en ik zien er altijd uit als kertboompjes... zo versiert gaan wij door het leven Knipoog in het donker Tong uitsteken... ach ja als je maar zichtbaar bent hè Knipoog

En of het dom is om in het donker met je paard te rijden? Nee, ik denk van niet, een paard ziet veel beter dan wij en kan zelf heus wel opletten of er kuilen of iets dergelijks zijn waar hij niet in moet gaan lopen Knipoog

CHIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:03

In het donker rijden is juist super gaaf! Meestal veel stiller en ook wel wat spannender Lachen
Heb niet altijd lichtjes bij me en doe ze over het algemeen alleen op als ik in de bebouwde kom ben. In het bos vind ik het onzin en voel me er eigenlijk juist minder gemakkelijk bij.
Nouja, de paardjes waar ik op rij zijn superbraaf in het donker en zeker niet nachtblind. En overigens, als je je ogen aan het donker laat wennen blijkt dat alles toch wel een stukkie beter zichtbaar is dan je in de eerste instantie zou denken Knipoog

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:45

Ik heb laatst zon reflecteerende deken gekocht en vier breden banden voor om der benen.Heb zelf een hesje en binnenkort nog wat extra spul halen Ja.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:03

Ik zit eraan te denken om van die bandjes voor om je arm met die rode knipprende lichtjes (die hele goedkope gele met klitband, weet je wel) aan te schaffen voor om de benen van mijn paard. Ik zag laatst iemand met reflectererende banden om de benen van het paard en het viel mij enorm tegen hoe weinig dat zichtbaar was, zelfs met het licht van de koplampen erop. Die lampjes knipperen heel bescheiden, dus ik denk niet dat dat overkill wordt (en dus de automobilisten gaat afleiden), zeker niet vanaf een afstandje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:13

Die bandjes met knipperlichtjes heb ik onlangs gekocht.
Maar ik zou ze dus niet om de benen van mijn paard doen; dan zou je ze behoorlijk strak aan moeten binden om te voorkomen dat ze naar beneden zakken, en dat lijkt me niet zo prettig.
Ik doe ze dus bij mezelf om, om m'n armen en boven m'n enkels.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:19

Ik had er nog 1 in de auto liggen (gebruik ze ook voor de honden), en heb ze dus toen geprobeerd bij dat paard dat ik tegen kwam. Ik heb er niets van gemerkt dat ze strak moesten omdat ze anders afzakken. Ligt misschien ook aan het merk. Maar anders hang ik mezelf er wel mee vol Knipoog.

Jannekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:15

Goh, ik zie dit subforum nu pas! En dat voor een recreatieruitertje als ik! Haha!

Ik heb ook altijd in het donker buitengereden hoor. kHad een verzorgpaardje wat niet in de bak kon lopen dus 's winters móésten we wel. Ook verzorgpaardjes gehad waarbij de bak niet verlicht was, rijdt ook lastig :lol:

Wij hingen ons ook altijd helemaal vol met lampjes. Lampjes om je armen die van voren wit licht en van achteren rood licht gaven, reflectortjes met lampjes om de benen van de paardjes, reflecterend hesje...
Soms gingen we met meerderen in t donker rijden en dan waren we net een kerstoptocht *lol*

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:12

Ik zou nou niet zonder verlichting in een bak gaan rijden, lijkt me niet heel verstandig.
Met een hele groep lijkt je inderdaad wel een optocht!!

Maandag weer voor het eerst echt in het donker gereden. Heb les tot 8 uur en dan is het al donker. Ik moet ongeveer 20 minuutjes stappen naar stal dus toen ik op stal kwam was het inmiddels al helemaal donker.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:27

Arabesk schreef:
De donkere dagen komen er weer aan Cool. Ik rij heel vaak in de winter gewoon op straat, mits er straatverlichting is anders zie ik zelf niks. Haha!

Ik hang mijn paardje helemaal vol met lampjes en reflecterende zooi.

Jullie ook? Wat hebben jullie allemaal voor materiaal?

Dat doen wij ook, wij hebben hesjes, lampjes, reflectie strips om alle benen, en een uitrijdeken met zadeluitsparing. Twee wandelende kerstbomen Lachen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:31

Sinds deze week rij ik ook alweer "verlicht" langs de weg, het bos is verboden gebied na zonsondergang. In een bak krijg je mij niet. Het begint al te schemeren wanneer ik mijn paard gepoetst heb .... helaas Verdrietig

joedt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:34

ik heb 4 soort beenbeschermers, lampje vvoor om mijn arm, een hestje voor mij.. en nog een lampje voor een de staart ofzo. Ik wil nu nog iets kopen dat van vore licht geeft, borsttuig ofzo? en nog een reflecterende deken. Aangezien ik van de winter, pa som half 5 kan gaan rijden, en het dan dus al donker is, en er geen goede bak is.