Hilary schreef:myk_en_shant schreef:SBB maakt vaker meer de paden kapot met het kappen, echter herstellen ze de paden, of maanden later, of zoals vaak gebeurd als het een ruiterpad betreft, gewoonweg niet.
Vaak genoeg af moeten stappen, om takken van de paden af te halen en voorzichtig het kapot gereden deel te kunnen passeren. Dus in het bos waar ik rij, wordt dit SBB zelf in de hand gewerkt, dat ruiters een veiligere route gaan kiezen.
Dat is niet SBB zelf maar een aannemer. Zij dienen ook het pad te herstellen, maar moeten wel rekening houden met het broedseizoen (zowel voor het kappen als voor het herstellen van het pad). Als je klachten hebt: melden bij de boswachter (op de website van SBB kun je vinden wie boswachter is in jouw regio). Soms is er een goede verklaring voor, soms wordt de aannemer aangesproken op het gebrek aan herstel.
Ik heb trouwens liever een stabiele bodem met 10 cm water erop dan glibberige bagger. Het eerste is leuke training, het tweede kan je training beëindigen.
@HopeMyDay weet je wat voor wandelroute dat is of wie de ‘organisator’ is? Wellicht contact mee opnemen om te vragen of er een alternatief gevonden kan worden voor de wandelroute, omdat dit door ruiters/menners als erg vervelend wordt ervaren?
Ik herken het overigens wel, ik wandel ook, ook van die routes. Soms liggen ze op een ruiterpad en worden we dus voorbij gedraafd of gegaloppeerd zonder remmen of vragen of het goed is. Aan de ene kant vind ik dat asociaal, want het is niet de gedragscode om dat te doen, maar als ruiter kan ik het me ook heel goed voorstellen dat het vreselijk frustrerend is om altijd maar terug naar stap te moeten, nét op dat ene pad waar je zo fijn kunt draven / galopperen.
Ja hier is al meerdere malen contact over opgenomen maar er is nog geen gehoor aan gegeven.
Ik draaf dus ook wel eens langs mensen maar nooit als ze een hond/kind bij zich hebben en ook niet als ze mij niet in de gaten hebben of duidelijk bang zijn.
Ik heb altijd geleerd om iedereen in stap te passeren maar nu kan dat gewoon niet meer