Monster_tos schreef:Helaas is het heel erg moeilijk om aan niet paardenmensen uit te leggen wat een paard nodig heeft om gezond en gelukkig te zijn.
Hier op Bokt zitten allemaal paardenmensen, en een plan zoals jij het nu schetst is voor ons paardenmensen niet een manier om met je paard om te gaan.
Dit kan ik je nu niet echt kwalijk nemen, omdat je geen paardenmens bent, en dus gewoon nog niet beter weet. Ik geloof echt wel dat je een dierenvriend bent, en dat je goed voor je dieren zorgt. Alleen de intentie kan nog zo goed zijn, zonder de juiste kennis blijft het sneu voor je paard.
Voor paardenmensen is het heel moeilijk om een beginner te horen praten over dingen waar ze nog geen verstand van hebben en waarmee ze dus een paard schade kunnen aandoen, vandaar de soms wat harde reacties. Echter bedenk je altijd dat dit is in het belang van het paard, en niet om jou of je plan de grond in te boren.
Beginnen met paardrijden is altijd een goed idee, en kun je natuurlijk mee doorgaanMaar voor nu zou ik eerst kijken of je reis theoretisch gezien haalbaar is. Kom je de grens uberhaupt wel over? Als dat niet het geval is hoef je ook geen tijd en energie te steken in alle andere dingen. Deze energie kun je dan beter gebruiken voor een andere droom die wel haalbaar is.
Denk dat het grootste probleem ook de grensen worden, als ik zo van alle informatie alles uitzoek is het niet de grens in europa maar vooral deze naar Rusland en Mongolie. Nu is dat het belangrijkste en als dit niet gaat dan zal ik zeker geen paard kopen en een poging doen tot. De reden dat ik zoveel informatie is dat ik niet wil dat dit een poging word maar ook daadwerkelijk haalbaar word als dit haalbaar is. Ook als dit niet haalbaar is ga ik zeker paardrijden en misschien een paard in Mongolie kopen en daar de landen die haalbaar zijn door kruisen.
Maar voor nu zou ik eerst kijken of je reis theoretisch gezien haalbaar is. Kom je de grens uberhaupt wel over? Als dat niet het geval is hoef je ook geen tijd en energie te steken in alle andere dingen. Deze energie kun je dan beter gebruiken voor een andere droom die wel haalbaar is.

ik adviseer je om eens naar de website van the long riders guild te gaan. Daar kun je veel verhalen lezen van ruiters die je in dit soort reizen zijn voor gegaan, ook in dat deel van de wereld. Als je één van hen wordt (dus je aanmeldt) dan kunnen zij je helpen met bijvoorbeeld de selectie van geschikte paarden. Als je kijkt bij de huidige reizen en voltooide reizen dan kun je doorklikken naar de riders en soms websites waar advies gegeven wordt over trainingsopbouw, voeding en alles waar je tegenaan kunt lopen, eehh, rijden, onderweg. Ik benijd een ander niet snel, maar nu....
laat je niets wijsmaken, als jij het een onhaalbare zaak vindt kom je daar zelf wel achter! Ik wens je heel veel plezier in je tocht naar de tocht! En het zou natuurlijk leuk zijn als we je kunnen volgen!