Ruiterbewijs vanaf nu onbeperkt geldig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:32

De verzekering van de SRR is vervallen, daar betaal je dan ook eenmalig maar 17,50

Bij de KNHS heb je een ongevallen-, WA- en rechtsbijstandsverzekering als je lid bent en als je je ruiterbewijs bij de KNHS wil verlengen moet je dus lid worden/zijn en dat kost 20 euro per jaar.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:36

Het is echter wel zo bij schades, dat in eerste instantie je AVP zal worden aangesproken en die zal in de meeste gevallen ook uitkeren.
Dus de kans dat je KNHS verzekering wordt aangesproken is klein

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:38

jessicadewit schreef:
Ik had hetzelfde als hierboven beschreven staat en ik heb contact gehad met SRR. Je kunt een mail sturen met daarin je pasnummer (als je die nog weet.. ) je naam, adres etc. Dan maak je 17,50 over en dan wordt het pasje toegestuurd! Ik verwacht mijn pasje ieder moment, zal het laten weten als ik 'm daadwerkelijk heb ontvangen.

Ik heb dus geen pasnummer meer.... Ik ga ze maar mailen of ze nog mijn nummer kunnen terug zien, heb mijn ruiterbewijs 20 jaar geleden gehaald en hij is al 16 jaar verlopen, (foutje van mijn vader, die was ervan overtuigd dat het automatisch verlengd werd en heeft ook geen adres wijziging doorgegeven, ik was toen 14) 10 jaar terug ook al eens contact gehad (toen had ik nog wel een nummer) maar toen was het antwoord dat ik hem opnieuw moest halen daarna is hij kwijt geraakt in een (andere) verhuizing.

Maar ik ga er maar eens een mail aan wagen.

Avelienvd

Re: Ruiterbewijs vanaf nu onbeperkt geldig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:41

Kunnen ze, mijne was ook al minimaal 10 jaar verlopen

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:44

Tilmar schreef:
De verzekering van de SRR is vervallen, daar betaal je dan ook eenmalig maar 17,50

Bij de KNHS heb je een ongevallen-, WA- en rechtsbijstandsverzekering als je lid bent en als je je ruiterbewijs bij de KNHS wil verlengen moet je dus lid worden/zijn en dat kost 20 euro per jaar.

Maar via mijn manege ben ik ook lid van de fnrs. Die zijn samen gegaan dus ook lid van de knhs. Dit is 20 euro per jaar. Kan ik hier mn ruiter bewijs onder laten vallen?

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:46

wyoming schreef:
jessicadewit schreef:
Ik had hetzelfde als hierboven beschreven staat en ik heb contact gehad met SRR. Je kunt een mail sturen met daarin je pasnummer (als je die nog weet.. ) je naam, adres etc. Dan maak je 17,50 over en dan wordt het pasje toegestuurd! Ik verwacht mijn pasje ieder moment, zal het laten weten als ik 'm daadwerkelijk heb ontvangen.

Ik heb dus geen pasnummer meer.... Ik ga ze maar mailen of ze nog mijn nummer kunnen terug zien, heb mijn ruiterbewijs 20 jaar geleden gehaald en hij is al 16 jaar verlopen, (foutje van mijn vader, die was ervan overtuigd dat het automatisch verlengd werd en heeft ook geen adres wijziging doorgegeven, ik was toen 14) 10 jaar terug ook al eens contact gehad (toen had ik nog wel een nummer) maar toen was het antwoord dat ik hem opnieuw moest halen daarna is hij kwijt geraakt in een (andere) verhuizing.

Maar ik ga er maar eens een mail aan wagen.

Ja dit kunnen ze! Ik wist mijn pasnummer ook niet meer en die van mij is ook al zo'n 10 jaar verlopen. Als je je naam en het adres (waar je toen woonachtig was toen je het hebt behaald) naar hen mailt dan mailen ze het pasnummer terug.

Serita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:49

Die van mij was al bijna 20 jaar verlopen.. Ook gevonden ;)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:54

@Laura: Ja dat kan! Dat moet je alleen even regelen bij de KNHS! En dat kan alleen voor volgend jaar, dit jaar is helaas pindakaas.

@Avelienvd: Dat was inderdaad zo bij aansprakelijkheid, maar de ongevallenverzekering van de KNHS is wel bovenop je bestaande verzekeringen. En de rechtsbijstand heeft ook niet iedereen. Dus er is nu toch wel een toegevoegde waarde denk ik.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:30

goed nieuws! Ik ga er meteen achteraan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:51

Margee schreef:
Morrie schreef:
ik heb net een nieuw pasje van de KNHS, zal blij zijn als ik van die nutteloze blaadjes af ben die ze zo af en toe sturen, heb er niets mee.
Maar..... ik wacht even af wat het Goois Natuur Reservaat gaat doen, want het is niet ondenkbaar dat die weer een ruiterbewijs van precies die club gaan eisen en als ik mijn hek uit ga met een paard, zit ik al op hun terrein

Ik ook..... Maar ik lees net dat je toegang hebt via je ruiterbewijs. Zou je dan niet meer apart ieder jaar je kaart moeten betalen?
Geef het geld ook liever uit aan een leuk blad over paarden..........

ja die ruim 40 euro zal je ieder jaar weer moeten betalen voor die modderige, overgroeide paden. Hoop alleen dat ze dit jaar weer andere penningen hebben, want die metalen klingeldingen van vorig jaar vind ik geen succes

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:46

Ik had er al dik, doorzichtig plakband omheen gedaan maar het klinkt nog steeds als kerst......
Ze zijn scherp, te groot en ik doe ze echt niet aan het hoofdstel!
Lijkt ook of er minder paden beschikbaar zijn, ze laten ze dichtgooien met dooie bomen.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:22

Marsu schreef:
Ik snap hem even niet meer....
Afgelopen jaar heb ik zowel mijn ruiter- als menbewijs bij de knhs verlengd. Hierin zat voor zover ik weet die verzekering. Blad van de KNHS boeit me niet zo en verder heeft een KNHS lidmaatschap voor mij weinig meerwaarde, omdat ik niet in gebieden rij die alleen voor ruiterbewijshouders zijn.

Nu zie ik op die site waar naar verwezen wordt, het volgende:
Via uw Men/Ruiterbewijs was u altijd verzekerd voor de schade die uw paard aan anderen toebracht.
Deze verzekering werd achter de schermen voor u geregeld door Hippo International, via SRR en KNHS.
Voor bewijzen die na 1 oktober 2014 verlengd zijn is deze verzekering vervallen.

Betekent dit nu dat ik feitelijk voor niets betaald heb voor de verlenging van zowel ruiter- als menbewijs en verzekering?

Op de site van de KNHS kan ik er zo snel niets over vinden.

Min of meer, vanaf die datum heeft de KNHS de WA verzekering omgezet in een aanvullende ongevallenverzekering. Dat heeft overigens wel in de mail gestaan volgens mij, ik had het wel mee gekregen in ieder geval.
Vanaf dit jaar ga je bij de KNHS niet per 2 jaar betalen, maar per jaar (20 euro). Er zit vanaf nu wel weer een aanvullende WA, ongevallen en rechtsbijstandverzekering bij volgens hun site. Of je die verzekeringen ook echt nodig hebt hangt af van hoe je verder verzekerd bent.
Ik heb ze niet nodig en heb nu voor zowel ruiter-als menbewijs het nieuw pasje van de SRR binnen.

Monieksintel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:18

Gaan jullie het over laten zetten? twijfel namelijk heel erg

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:30

Ik ga naar de SRR

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 14:23

Ik heb mijn ruiterbewijs pasje vandaag binnen gekregen.
De aansprakelijkheids verzekering die altijd aan het ruiterbewijs vast zat kan je nu zelf afsluiten via hippo international voor 18 euro per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:26

Heb de verlenging ook binnen.
De AVP staat inderdaad apart.
Eerste jaar 15 ipv 18 euro.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 14:48

Ik moet er nog over denken of ik dat uberhaupt ga doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:11

de rekening van het GNR lag vanmorgen in de bus met een hele uitleg over het nieuwe ruiterbewijs erbij, zag SRR en KNHS en nog een afkorting staan, heb het nog niet eens gelezen (heb alleen maar betaald)

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:15

Ik heb mijn pasje ook binnen! Hebben jullie ervaring met die verzekering? Wat is er bijvoorbeeld anders dan een 'gewone' verzekering?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 17:08

Het is de verzekering die oorsponkelijk aan het ruiterbewijs gekoppeld zat. Nu kan je zelf besluiten of je het afsluit.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:56

Nice! Ik heb gelijk een mailtje gestuurd en dit nieuws op Facebook gezet. :)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:13

Jeej die van mij is ook binnen! Nog even naar die verzekering kijken wat dat is en of ik het nodig vind maar ben blij dat ik mijn ruiterbewijs weer heb!

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:43

Ik heb me daar destijds nooit in verdiept. Misschien toch maar even doen. Ik weet namelijk inderdaad niet of dat noodzakelijk is naast een gewone WA-verzekering die ik toch al heb. Weet iemand wat de voordelen zijn van zo'n APV (geloof dat het zo heet??)?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:58

APV is de correcte naam voor WA-verzekering voor personen. WA is term voor dingen als voertuigen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:46

tamary schreef:
APV is de correcte naam voor WA-verzekering voor personen. WA is term voor dingen als voertuigen.

Bijna goed. APV = Algemene Plaatselijke Verordening, AVP = AanspakelijkheidsVerzekering voor Particulieren