Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anna79 schreef:Het is denk ik ook een stukje bewustwording, immers als paard en auto elkaar raken hebben we allemaal een heel groot probleem![]()
Vandaar dat ik me afvraag hoe er in het verkeersexamen aandacht aan wordt besteed. Iemand die toevallig bij het CBR werkt die dat weet?
Ik houd het er voorlopig op dat ik midden op de weg ga rijden als iemand me te snel nadert, op het moment dat ze afremmen ga ik in de berm en groet vriendelijk in de hoop dat ze er iets van opsteken
CharlotteJay schreef:Anna79 schreef:Het is denk ik ook een stukje bewustwording, immers als paard en auto elkaar raken hebben we allemaal een heel groot probleem![]()
Vandaar dat ik me afvraag hoe er in het verkeersexamen aandacht aan wordt besteed. Iemand die toevallig bij het CBR werkt die dat weet?
Ik houd het er voorlopig op dat ik midden op de weg ga rijden als iemand me te snel nadert, op het moment dat ze afremmen ga ik in de berm en groet vriendelijk in de hoop dat ze er iets van opsteken
ik heb laatst praktijk examen gedaan en heb het toevallig nog met de examinator erover gehad dat hoe je moet reageren als je een paard wilt inhalen... en 2 paard lengtes afstand houden en snelheid minderen doe je dit niet vorm je een gevaar en daar kan je dus op zakken ...
xxdomiixx schreef:Of je doet netalsof dat je je paard niet onder controle hebt :p dan durven ze er niet langs bang voor krasjes
CharlotteJay schreef:Anna79 schreef:Het is denk ik ook een stukje bewustwording, immers als paard en auto elkaar raken hebben we allemaal een heel groot probleem![]()
ik heb laatst praktijk examen gedaan en heb het toevallig nog met de examinator erover gehad dat hoe je moet reageren als je een paard wilt inhalen... en 2 paard lengtes afstand houden en snelheid minderen doe je dit niet vorm je een gevaar en daar kan je dus op zakken ...
CharlotteJay schreef:Anna79 schreef:
2 paardenlengtes afstand houden?
Zo breed zijn de wegen echt niet.
Als ik met de menwagen ben moeten op veel plekken zowel ik als de auto de berm in.
Dan gaat 4 meter ertussen echt niet lukken.
Citaat:Je dient als automobilist goed rekening te houden met ruiters en geleiders van rij-, trekdieren
en vee. Zij behoren tot de bestuurders. Wanneer je een ruiter wilt passeren, zorg dan voor
voldoende tussenruimte (ongeveer 1.50 meter). Je kunt vooraf niet inschatten hoe het paard
zal reageren wanneer je het passeert en of je al opgemerkt bent door het paard en de ruiter.
Unleash schreef:Vorige week raasde een auto mij (ik was aan het mennen met een jonge pony met een marathon/recreatiewagen) voorbij met meer dan 60 km per uur op een smalle weg. Ik tilde mijn zweep op en neer om te gebaren dat ik haar snelheid niet gepast vond. Ik had oog contact met haar, maar ze remde niet af. Ik keek haar boos aan en haalde mijn armen verontwaardigd op. Toen stak ze haar tong uit en keek expres scheel. Daarna toeterde ze nog een paar keer na.
Mijn bloed kookt nog steeds...
CharlotteJay schreef:excuse maakte foutje heb mn theorie even open geslagen en dit staat er,, wel heb ik geleerd om snelheid te minderenCitaat:Je dient als automobilist goed rekening te houden met ruiters en geleiders van rij-, trekdieren
en vee. Zij behoren tot de bestuurders. Wanneer je een ruiter wilt passeren, zorg dan voor
voldoende tussenruimte (ongeveer 1.50 meter). Je kunt vooraf niet inschatten hoe het paard
zal reageren wanneer je het passeert en of je al opgemerkt bent door het paard en de ruiter.
Brainless schreef:Ik snap niet dat mensen met een vers paard zomaar de weg op gaan terwijl hij thuis nog aan de dros gaat als er een bal door de bak rolt.
Anoniem schreef:Ja maar toch, zo'n groot voertuig dat lawaai maakt is wel even iets anders... Bedoel het niet aanvallend hoor, bij die van mij is het ook zo gegaan zoals jij zegt, op vertrouwen.. Maar wat als je nou echt zo'n paniekvogel hebt? Ben gewoon benieuwd hoe je die aan auto's laat wennen