Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Re: Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:33

Ik heb het bokt bericht op Facebook gedeeld met Jans van de mariahoeve in hoenderloo. Super leuke plaats om te logeren. Ik denk wel dat zij een plaatsje voor jou heeft.
Hoeveel km per dag denk je af te gaan leggen en om de hoeveel dagen fa je rust nemen?

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:46

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:53

Wauw, ik ben echt heel erg stil van alle overdonderende reacties hier op bokt en op de Facebook, waar hij geplaatst was door bokt. Dank jullie wel voor al jullie lieve en bemoedigende woorden <3.

Ik zit nu op school, dus ga zometeen even uitgebreid de tijd nemen om op alle PB's en reacties hier in het topic te reageren. Hartstikke bedankt!

Een ding kan ik jullie wel vast beloven, ik zal in dit topic alle updates geven voor de voorbereiding en de trektocht zelf :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:01

Wauw wat bijzonder. En wat een eerbetoon! Ik zie dat je naar Breskes/groede gaat. Heb je daar al een eind station en overnachtingsmogelijkheid?

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:08

Wat bijzonder dat je dit doet! Nog veel sterkte toegewenst met je verlies.
Ik ga je zeker volgen! Je komt niet bij mij in de buurt, anders hadden we vast een plekje kunnen regelen. Maar zo te zien zijn er genoeg mensen die willen helpen :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:57

Ik heb je een pb'tje gestuurd ;)

Hoe ga je het trouwens doen met de tunnel? Vraag me af of ze een pony toelaten op de pont...misschien als je 'm vermomt als hond? :D

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:06

Wauw Leanne wat dapper!
Ik ga je zeker volgen! Helaas kom je niet bij mij in de buurt dus ik kan je geen slaapplaats aanbieden..

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:09

Mooi dat je dit doet!
Ik wil je zeker gaan volgen.
Succes alvast.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:17

Wat een mooi initiatief!
Ik vraag me ook af hoe je de oversteek van Vlissingen/Breskens gaat maken? Maar mocht je die route aanhouden, dan kan waarschijnlijk ik wel een slaapplek regelen voor jou en je paard :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:17

Ik weet een hele fijne plek voor je op de Veluwe, daar kan je zo een plekje krijgen voor je tent en je pony. WC, douche en veel gezellige mensen gegarandeerd!
Het is vlakbij Apeldoorn, achter paleis het Loo.

PB maar als je meer informatie wil.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:22

Wat een ontzettend gaaf plan, en hartstikke stoer van je!
Helaas kom je niet bij mij in de buurt (Den Helder), maar aan alle reacties
te zien zijn er zat mensen die jou willen helpen.

Ik ga je zeker in de gaten houden!

Dyon1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:56

Wauw, mooi en heftig verhaal.
In hoenderloo is ongetwijfeld een plek waar je kan overnachten. Succes

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:06

Wauw... Respect hoor! Wat een mooi verhaal!
Super leuk dat je hier updates gaat plaatsen!! Helaas woon ik niet in de buurt van de route, maar wil het graag zo volgen :D

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:10

heel veel respect dat je dit gaat doen! Heel veel succes met jullie tocht samen!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:12

Wat ontzettend gaaf TS dat je dit gaat doen! Zo te lezen ben je al behoorlijk aan het trainen, knap hoor!

Ik woon niet langs je route maar ik ga je zéker volgen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:13

Wauw, wat mooi en wat ontzettend stoer ben jij dat je dit aangaat _O_

Ik zie dat je route nu niet langs ons loopt (ik zit tussen Arnhem en Nijmegen, je steekt geloof ik iets westelijker het water over) maar mocht dat nog veranderen laat het dan gerust weten, ik denk dat je dan ook wel een nachtje hier zou kunnen staan :j

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:16

Wauw!!!! Zo ontzettend gaaaf!!!! :D

Zou zo graag ook ooit zoiets doen...

Ik volg je dus zeker!
Jammer genoeg woon ik niet echt in de buurt van je route :(

Nog wat vraagjes ;)
(sorry als ik erover gelezen zou hebben)
Hoe lang denk je erover te doen?
Hoe wil je dat dan 's nachts doen? prikpaaltjes en draad meenemen? en stroom?
Zou je dan ook water voor je pony moeten meezeulen? want dat lijkt me nogal zwaar worden...

Maar echt veel weet ik niet van trekken, dus misschien zijn dit nogal domme vragen :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:17

Allereerst veel sterkte met het verlies van je broertje. Heftig om te lezen, maar mooi dat je vanuit die situatie dit kunt bedenken!

Je komt niet door friesland, dus helaas kan ik je niet helpen. Maar zo te lezen komt er plek zat!
Ik wil je heel veel succes wensen met de reis, en natuurlijk veel plezier! Ik ga vol genieten van je verhalen hier :D

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 17:02

Wauw... Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes die jullie posten. Doet mij echt ontzettend goed en maakt de voorpret stiekem alleen nog maar leuker! Ik zal hieronder even reageren op iedereen en het de volgende keer bijhouden haha, maar het ging nu ineens wel heel erg hard :)).

Wat betreft alle overnachtingsplekken die aangeboden zijn, súper bedankt! Ik ga ze allemaal even bij na en iedereen even een berichtje sturen over de locatie en dan kijken hoe ik daarop mijn route kan aanpassen. Zo fijn ook aanbiedingen voor douche, maaltijd en bed.. <3 Jullie zijn echt geweldig lief allemaal! Zo leuk!

Ik vind het ook echt super leuk dat zoveel mensen willen meelezen met alles *\o/* En mensen die mee willen wandelen, super...

Ik zag een aantal keer terugkomen hoe ik de pont van Vlissingen naar Breskens ging nemen, maar ik zit er nog over na te denken om OF om te gaan via Antwerpen OF mij door de westerscheldetunnel te laten rijden door vrienden van mij. De veerboot is inderdaad niet voor paarden en met paard kom ik ook de westerscheldetunnel niet door... dus beetje afhankelijk van hoeveel tijd ik dan nog heb of ik via Antwerpen ga.

Daarnaast zag ik ook de tip voor de wandelschoenen, maar die zijn er gelukkig! Ik heb een aantal maanden geleden wandelschoenen hiervoor aangeschaft, en ze zijn nog best gaaf vind ik zelf haha :D.

Hoe verder ik lees kom ik ook wat vragen tegen over hoe lang ik er over zou doen. Maar ik verwacht er zelf ongeveer 2 weken over te doen als ik geen rustdagen zou doen. Ik denk ook dat het aantal rustdagen dat ik ga doen een beetje afhangt van hoe wij ons voelen, maar ik had zelf in gedachten om elke keer na drie dagen of vier dagen een rustdag in te lassen. Het plan is ongeveer 25 kilometer per dag af te leggen.

@Minikatje, oh.... de pelgrimsroute ... Gaaf! Ik ga eens zien hoe het dit jaar bevalt, en als dat goed bevalt zal ik er echt is serieus over nadenken :)) Als dit heel goed bevalt zou ik volgend jaar wel nog eens willen :).

@Gypsy, bedankt voor de tip over de hoefschoenen! Ik zal mij daar van de week eens over inlezen. En bedankt voor de tip over Ikke, ik zal zijn posts eens doorlezen inderdaad! Of hem een berichtje sturen :)

@xsiroccox, haha ik moest wel lachen om je berichtje! Veel mensen hebben dat inderdaad "dan hang je toch alles op je pony?" Ik geef ze ook gelijk hoor, zou ik ook gedaan hebben :D. We gaan kijken hoe ver we nog komen met de training om hem iets te laten dragen :)).

@Pollewopsie, haha ik was inderdaad op die meeting ja! Jij had toen toch ook dat kleine leuke gestippelde ponytje mee? Hoe staat je project er voor? Met de ponylesjes? :)) (Als ik het mij goed herinnert heb, is al even geleden...)

@Euforie, mijn eindstation is zorgboerderij Ezeltje Welgezind in Breskens van een vriendin van mij. :D

@Caaramel, ik zeg maar zo; domme vragen bestaan niet hoor! Ik ben zelf precies zo, heel nieuwsgierig en geïnteresseerd naar dingen dus vragen is bij mij totaal niet erg :)) Ik denk dat ik een aantal vragen al in het algemene bovenstaande deel beantwoord heb. Maar 's nachts wil ik inderdaad prikpaaltjes en draad meenemen. Mijn pony heeft gelukkig heel veel respect voor draad en blijft er zonder stroom achter staan, dat is geen probleem :). Ik ga geen water meezeulen voor mijn pony, maar ik denk dat ik gewoon elke keer om de zoveel tijd even bij mensen langs ga en vraag of ik hem even wat mag laten drinken (neem wel emmer mee).

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 17:03

Jemig, dat is een heel verhaal geworden. Ik ga vanavond even de PB's beantwoorden, want we gaan nu eerst weer even optuigen voor een lange avondwandeling naar de winkel haha. Het is super mooi weer nu!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:08

WAUW RESPECT!!
En veel sterkte de komende tijd!

En geweldig weer om te zien wat bokt voor mensen wil betekenen! <3

Ik ga je zeker volgen op je reis! Heb niks voor je in de aanbieding, ik woon noordelijker ;)

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:10

Wauw, ik heb heel veel respect voor je, Leanne! _/-\o_
Super dat je dit doet...

En ik ga je zeker volgen!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:30

Echt heel mooi dat je dit gaat doen! Ook met de gedachte er achter. Heel veel succes met je wandeltocht! Ik heb ook altijd nog in mijn hoofd om dit nog eens te gaan doen, mijn pony's zijn alleen te oud voor zo'n lange afstand. Helaas kom je niet over Goeree Overflakkee, anders had ik wel een stukje met je op willen lopen en had je bij ons kunnen overnachten, evenals je pony. Je komt net langs mijn eilandje heen ;)

Goede ervaring voor je pony ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:18

Mooi idee, ik volg ook. :)

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:32

Super veel succes Leanne!
Ik heb je toevallig van de week wel zien lopen!
Het gaat julkie vast en zeker lukken.