bridgetF schreef:Ik begrijp je bericht niet zo heel goed ElenaM77, een ruiterbewijs is toch persoonlijk en op naam? Als je ergens rijd waar het verplicht is, weet ik niet beter dan dat je per ruiter een bewijs nodig hebt. Ik heb nog nooit gehoord van meerdere mensen die met één kaart kunnen doen.
sommige maneges hanteren dat je een paard alleen mee naar buiten krijgt als je een ruiterbewijs hebt.
de eigenaar van zo'n ruiterbewijs mag dan een x aantal mensen zonder ruiterbewijs meenemen (of geen een, afhankelijk van de manege).
het gebied hier heeft geen ruiterbewijs nodig, de manege wel..
Echter, een wildvreemde met ruiterbewijs kan 4 wildvreemde andere klanten op paarden van de manage meenemen.. Ze kennen de persoon dus niet en gaan af op het papiertje.. Terwijl lesklanten die al vele jaren rijden en buitenrijden, met de paarden bekend zijn en waarvan 1 dan slechts dat ruiterbewijs heeft, niet samen op pad konden (terwijl we dat rondje iedere week gedurende drie- vier maanden rijden.. dus bekend met de paarden, het terrein en inmiddels bewezen dat men buiten kan rijden).
ruiterbewijs schiet in zo'n geval als 'leidraad' zijn doel volledig voorbij in mijn ogen..
klopt helemaal darkadia..
alleen in dit geval was het zo over the top..
immers dezelfde ruiters op dezelfde paarden gaan al jaar in jaar uit, hetzelfde gebied in..
het zou toch raar zijn dat ze ineens niet zonder instructeur vertrouwd zouden zijn.. want dan is er toch wat mis met de instructie als je na jaren buitenrijden nog niet zelfsstandig vertrouwd zou zijn