Paardentochten in het Lauwersmeergebied

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

irma1984

Re: Paardentochten in het Lauwersmeergebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:34

Leuke foto Amanda!!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:49

Ik ben trouwens ook benieuwd welke andere fotografen er zaten.
We móeten ons nog wel verontschuldiging aangezien er één moest rennen voor de leven haha.
We kwamen beetje hard in galop de bocht door ;) hahaha

Ites

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:26

Wij hebben gister ook voor het eerst de Marnetocht gereden. Voor degenen die ons gezien hebben, ik was degene met de hele grote Tinker met westerntuig, en reed samen met een vriendin met een fries.
Het was wel echt super gaaf vond ik, we hebben enorm genoten! Alleen hebben we per ongeluk de lange route gereden, wist niet dat er een lange en een korte route waren, en natuurlijk niet de moeite genomen om eens goed op de kaart te kijken
Wel heel jammer vond ik dat niet iedereen rekening met anderen hield, en we toch een aantal keer hard achterop gereden of ingehaald werden in galop. Onze paarden zijn ook niet heel ervaren en nogal riedelig, dus dat ging niet altijd even goed
Maar goed daar waren we al wel wat voor gewaarschuwd, en het mocht de pret niet drukken. Volgende keer zijn we er zeker weer bij, het is een schitterend gebied om in te rijden en de hele ervaring best indrukwekkend. En wat hebben we enorm geboft met het weer!
Maarre, hebben jullie net zoveel spierpijn als ik nu?

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:37

Ben kapot haha.
Idd werd er slecht rekening met elkaar gehouden. Wij werden een keer keihard ingehaald in galop. Tevens waren er een aantal menners die het tempo niet aanpasten toen ze inhaalden..
verder was het super! Heb niet ontspannen gereden haha maar was gezellig!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:55

Ites, zijn jullie dit?
Afbeelding

Die is inderdaad flink aan de maat! Hoe hoog is hij/zij? (kreeg je er een touwladder bij? :+ )

Vond het inderdaad wel opvallen, dat sommigen gewoon in volle galop achterop andere combi's reden, je zal er maar met je onervaren paard tussen rijden! :=

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:03

Ik heb nog 2 amazones gezien met een fries en ren ? We dachten eerst een shire :') maar later toch in twijfel wat het nou was.
Ook een joekel maar dan met meer zwart als die hierboven.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:39

:Y) Ik weet welke je bedoeld! Vond die ook (leuk! en ) enorm, maar die had een dressuurzadel.. :P
Dacht meer aan een Warlander of fries-tinker kruising?

Ites

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:38

Amanda jaa dat zijn wij Mijn tanker is naar schatting ergens rond de 1.68. Maar eind mei gaat ze naar de keuring dus dan hoor ik wel hoe groot ze precies is. Ik kreeg er geen touwladder bij maar pak er eigenlijk wel altijd een krukje bij, voor het comfort van mijn paard natuurlijk

Ik heb die shire(achtig) helaas niet gezien, wel een paar andere Tinkers en een geweldige verscheidenheid aan paardjes en rassen. En hebben jullie die combinatie gezien van twee trekpaarden voor die platte wager? Te gek
De meeste van de foto's en verhalen hier in het topic heb ik ook wel langs zien komen. Leuk hoor

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:00

Afbeelding

Waar ik eerst op de fries zat, zit ik op het karretje Klik hier voor de foto. :') Maris en ik hebben een wissel truc gedaan de laatste 10 kilometer. (we hebben de lange route gedaan)

Afbeelding

Ik heb sinds een jaar dus weer gereden (zo intensief) het enige waar ik spierpijn heb is in me nek :')
maar voel wel in me lichaam dat die wat vermoeid is na gisteren, ik was een klein beetje eigenwijs.
Heb meer dan zeker genoten _/-\o_

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:20

Er stond onderweg nog een fotograaf, weet iemand wie dat was?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:21

_l_amanda_l_ schreef:
:Y) Ik weet welke je bedoeld! Vond die ook (leuk! en ) enorm, maar die had een dressuurzadel.. :P
Dacht meer aan een Warlander of fries-tinker kruising?

Ja apart dier was dat he! Wel erg leuk! :~

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:24

Neskolay schreef:

Ik heb wel meer fotografen gezien :j na de pauze zat er een man (over de brug en dan links) op een stoel.
Voor de pauze heb ik ook meerdere mensen gezien met een camera in handen.
daarna ook nog 2 :o ik ben er ook wel benieuwd naar.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:15

NienSCHaap schreef:
Neskolay schreef:

Ik heb wel meer fotografen gezien :j na de pauze zat er een man (over de brug en dan links) op een stoel.
Voor de pauze heb ik ook meerdere mensen gezien met een camera in handen.
daarna ook nog 2 :o ik ben er ook wel benieuwd naar.

Ohw echt? :') het laatste stuk vanaf de rustplaats hebben we afgesneden, aan het eind Amanda nog wel een keer tegengekomen.
Voor de rustplaats ook Amanda.

Later toen we een heel groot stuk op open vlakte zijn geweest, aan het eind van de open vlakte zagen wij 1 fotograaf.

We waren ook echt als laatste dus misschien was de rest al weg? :')

Ites

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:19

Vlak na de brug na de pauze stond mijn man te fotograferen, die foto's sturen we terug naar de organisatie. Ik denk dat alle fotografen dat doen?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:24

Ites schreef:
Vlak na de brug na de pauze stond mijn man te fotograferen, die foto's sturen we terug naar de organisatie. Ik denk dat alle fotografen dat doen?

Ah dan hebben we die iig gemist. Wij zijn vanaf pauzeplaats andere kant "dorp" uitgegaan en kwamen dan op de laatste paar km terecht op de route.
Anders was het nog 11 km vanaf pauzeplaats maar dat vonden we te ver, was onze eerste keer en ons te weinig verdiept in korte en lange route.. dus met hulp van de organisatie een korte route gecreëerd.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:29

Neskolay schreef:
Ohw echt? :') het laatste stuk vanaf de rustplaats hebben we afgesneden, aan het eind Amanda nog wel een keer tegengekomen.

Later toen we een heel groot stuk op open vlakte zijn geweest, aan het eind van de open vlakte zagen wij 1 fotograaf.

Wij reden dan net voor jullie :') volgens mij kwamen er namelijk nog 2 'groepen' na ons binnen en toen was iedereen binnen.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:30

Ahh verdorie!! Had graag ook meegedaan...

Mag ik vragen hoe lang de route's waren?

Ites

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:36

Korte route was 24/25 km? En de lange geloof ik 32. Wij hebben per ongeluk de lange gereden, met uitzondering van die 'lus' (daar kwamen we er achter dat we de lange reden) een stuk voor de pauze. Wij hebben in totaal iets meer dan 30 km gereden.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:37

NienSCHaap schreef:
Neskolay schreef:

Wij reden dan net voor jullie :') volgens mij kwamen er namelijk nog 2 'groepen' na ons binnen en toen was iedereen binnen.

Haha :D
Volgens mij zijn jullie ons meteen in het begin gepasseerd en later nog eens.
Waren jullie met redelijk grote groep? Western ruiters, pony schimmeltje (?) voor de kar en een fries?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:41

Neskolay schreef:
Waren jullie met redelijk grote groep? Western ruiters, pony schimmeltje (?) voor de kar en een fries?

Ja dat wel, we hadden sommige wel 3x ingehaald :') hoe we dat voor elkaar hebben gekregen.
Netjes de route gevolgd. :j
Maar Klopt wij waren dat groepje *\o/*

We waren echt als bijna laatste ook binnen :D we hadden best Up tempo maar ook stukken lekker rustig aan gedaan.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:42

Hoi Hoi.

Ook ik heb genoten van mn 1e MarneRit met Tinker-maatje. Mijn Tinker boy had de sokken er goed in We hebben gekozen voor de lange route, de laatste 2km waren het vermoeiends aangezien we 2 a 3km omgereden hebben. In het na jaar ben ik er weer bij met mn Tinker maatje. Petje af voor de organisatie, zeer goed ge organiseert en reuze gezellig.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:43

NienSCHaap schreef:
Neskolay schreef:

Ja dat wel, we hadden sommige wel 3x ingehaald :') hoe we dat voor elkaar hebben gekregen.
Netjes de route gevolgd. :j
Maar Klopt wij waren dat groepje *\o/*

We waren echt als bijna laatste ook binnen :D we hadden best Up tempo maar ook stukken lekker rustig aan gedaan.

Haha ja ons ook wel 2 of 3 keer. Heel apart hihi.
Eerste keer vond mijn fries dat hele inhalen nogal spannend vooral met karretjes, maar gelukkig was hij daar later snel aan gewend :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 00:33

Arjan had ik ook gespot inderdaad, dat paard, echt leuk dat smoeltje met half witte hoofd! Afbeelding

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:16

Wat een leuke foto, hier waren we al wat vermoeid op t laatste stuk.

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 08:22

Heb de foto's op je site bekeken Amanda, zijn idd erg mooi zitten gave actie foto's tussen!