Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ik volg, wil tzt eerst met de veluwetrail beginnen en dan uitbouwen naar meer ongeorganiseerde routes
dit is al jaren een grote droom van me. 
Alleen als het pokkeweer is en je stalpaard is dat niet gewend, is het misschien lastig..
maar heb in januari een afspraak met een zadelpasser. Kijken of er een geschikt boomzadel zou kunnen zijn. Zijn rug is vrij lastig, ook voor mijn barefoot. VogeltjeM schreef:Hm oké, ik heb een barefootmaar heb in januari een afspraak met een zadelpasser. Kijken of er een geschikt boomzadel zou kunnen zijn. Zijn rug is vrij lastig, ook voor mijn barefoot.
VogeltjeM schreef:Zijn hier mensen die boomloos trektochten rijden? Wat voor zadels hebben jullie überhaupt? Ik zit op het randje van overstappen van boomloos naar boom, omdat ik vrij groot (dus zwaar) ben en we echt pittige ritten maken.
ikke schreef:VogeltjeM schreef:Hm oké, ik heb een barefootmaar heb in januari een afspraak met een zadelpasser. Kijken of er een geschikt boomzadel zou kunnen zijn. Zijn rug is vrij lastig, ook voor mijn barefoot.
Correctie: de meeste zadelverkopers zijn niet in staat om daadwerkelijk naar het paard te kijken en welke zadelconstructie nodig is om het te laten passen.
Rijd jij dan boomloos?
Mijn gevoel zegt hetzelfde. Alleen wat Ikke zegt, vind ik zelf ook. Ben erg bang dat het boomzadel door een verkeerde ligging schade gaat toebrengen. Maar boomloos doorrijden is ook niet echt een optie, dat zadel ligt ook niet lekker, zelfs niet na diverse aanpassingen. Ik denk dat ik maar ritten op mijn fiets ga maken 
VogeltjeM schreef:ikke schreef:Correctie: de meeste zadelverkopers zijn niet in staat om daadwerkelijk naar het paard te kijken en welke zadelconstructie nodig is om het te laten passen.
Ja, maar ik zal toch op de een of andere manier iemand genoeg moeten vertrouwen om mijn paard een zadel aan te laten meten of niet?Rijd jij dan boomloos?