Maar goed, ik ruim mijn mest ook altijd op als het in de weg ligt, alleen soms niet meteen. Dan maar een paar uurtjes later
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Maar zelf zie ik ook het drama van de mest uberhaupt niet. Ik ruim het alleen maar op omdat omstanders gaan zeuren, en daar heb ik geen zin in. Ik ben niet vies van de mest, maar voor sommige mensen is het een drama. eilleen333 schreef:Voor mij niet, maar misschien wel voor mensen die in de tussentijd langskomen en erin trappen oid. Voor mij het goed genoeg als je het later komt opruimen, hoor. Maar zelf zie ik ook het drama van de mest uberhaupt niet. Ik ruim het alleen maar op omdat omstanders gaan zeuren, en daar heb ik geen zin in. Ik ben niet vies van de mest, maar voor sommige mensen is het een drama.
lifaya schreef:mijn paard poept niet buiten, maar mocht dit wel het geval zijn, dan zou ik het nog niet opruimen op het strand. Niet omdat ik asociaal ben maar omdat het levensgevaarlijk kan zijn. Ik ben maar 1.60, paard is ruim 1.55, hoe kom ik er weer op? Daarbij kan hij onwijs heet zijn op het strand en kan dat tot gevaarlijke situaties leiden.
Tot slot als het vloed is, is de poep ook weer verdwenen

eilleen333 schreef:Afstijgen moet toch kunnen?! (en opstijgen ook).
eilleen333 schreef:Ik lees hier veel reacties van mensen die niet weer op kunnen stijgen met een plastic zak in de hand. Dat kan je toch gewoon thuis in de bak oefenen? In een veilige omgeving?
Ik vind het niet meer dan normaal dat je je zooi achter je opruimt. Als dat niet kan, omdat je paard dat niet aankan, zou je je misschien af moeten vragen of je dan wel naar het strand moet gaan. Ik vind het vrij aso om je troep te laten liggen omdat je het niet op zou kunnen ruimen. Zorg er dan voor dat je geen troep maakt door niet naar het strand te gaan.
Paarden kunnen leren. Ze kunnen leren dat ze stil moeten staan terwijl jij met een zak de mest opruimt. Dan kan je gewoon aan de hand naar een container lopen oid. Dat kan je je paard thuis leren. en het zal best dat de eerste paar keer buiten dan anders is dan in de bak, maar paarden kunnen dit leren.
Volgens mij is het bij een hoop mensen gewoon een stukje luiheid.
.
Om dit soort dingen te kunnen oefenen moet je het problem opzoeken. Voorbeeld, ik nam laatst een paard mee van dik 1.80m naar het strand (die er nog nooit geweest was), hoe braaf hij ook in de bak is, en hoe vaak ik dingen in de bak of buiten zou oefenen, op het strand reageren ze veel anders. Dit valt never nooit niet te oefenen zonder het op te zoeken. Hoe kan je een paard het geluid van een speedboot aanleren? Ik kan je vertellen dat ik me toch even goed moest vasthouden. Afstappen zou het hem op dat moment niet worden om mest op te ruimen, veel te bang dat er wat gebeurd en hij wegrent. Ik zie het VN op bokt al voor me, en het benodigde commentaar erbij 'waarom je in godsnaam af zou stappen om de mest op te ruimen als je paard vervolgens ene hoop drama veroorzaakt.' En daarbij met zijn lengte kan ik er niet op komen zonder hulp van iemand anders, of een krukje. Hij is de braafheid zelve, maar als er een speedboot voorbijkomt, of een loslopende hond komt ineens met een hoop geblaf achter ons aan kan ik niet garanderen dat hij niks doet. Omdat het een paard is 
eilleen333 schreef:Ik lees hier veel reacties van mensen die niet weer op kunnen stijgen met een plastic zak in de hand. Dat kan je toch gewoon thuis in de bak oefenen? In een veilige omgeving?
Ik vind het niet meer dan normaal dat je je zooi achter je opruimt. Als dat niet kan, omdat je paard dat niet aankan, zou je je misschien af moeten vragen of je dan wel naar het strand moet gaan. Ik vind het vrij aso om je troep te laten liggen omdat je het niet op zou kunnen ruimen. Zorg er dan voor dat je geen troep maakt door niet naar het strand te gaan.
Paarden kunnen leren. Ze kunnen leren dat ze stil moeten staan terwijl jij met een zak de mest opruimt. Dan kan je gewoon aan de hand naar een container lopen oid. Dat kan je je paard thuis leren. en het zal best dat de eerste paar keer buiten dan anders is dan in de bak, maar paarden kunnen dit leren.
Mijn paard met meestal in de berm, en dat laat ik liggen. Als het op het fietspad ligt, schop ik het in de berm. Als ze in de woonwijk zou mesten, tsja, dan moet ik er dus af, het in een zak doen en een container zoeken. Onhandig, maar het is toch mijn keus om op een plek te gaan rijden waar het gewoon asociaal is om de mest te laten liggen?
Edit: het is ook niet handig om dit pas te oefenen als het kwaad al geschied is. Stap op een buitenrit eens af, ritsen met een zakje en hang dit aan je broekband voor de rest van de rit. Stel dat je paard het niet zit zitten, dan kan je de oefening afbreken zonder dat er dus mest achterblijft.
Heimdallr schreef:eilleen333 schreef:Ik lees hier veel reacties van mensen die niet weer op kunnen stijgen met een plastic zak in de hand. Dat kan je toch gewoon thuis in de bak oefenen? In een veilige omgeving?
Mijn paard met meestal in de berm, en dat laat ik liggen. Als het op het fietspad ligt, schop ik het in de berm. Als ze in de woonwijk zou mesten, tsja, dan moet ik er dus af, het in een zak doen en een container zoeken. Onhandig, maar het is toch mijn keus om op een plek te gaan rijden waar het gewoon asociaal is om de mest te laten liggen?
Edit: het is ook niet handig om dit pas te oefenen als het kwaad al geschied is. Stap op een buitenrit eens af, ritsen met een zakje en hang dit aan je broekband voor de rest van de rit. Stel dat je paard het niet zit zitten, dan kan je de oefening afbreken zonder dat er dus mest achterblijft.
Zeg dit ook maar tegen de mensen die langs mijn huis allemaal troep laten slingeren en zitten te pissen en te kakken op ons land.
Heimdallr schreef:Nee dat bedoel ik niet.
Maar ik bedoel dus dat wij paardenmensen de mest opruimen van onze paarden. En de mensen zelf in een auto al de troep langs de weg gooien. Snap je?
Ik heb meer problemen met die mensen dan wanneer een paard op het strand, in het water, gaat mesten.
Ik voel me totaal niet aangesproken hoor.
.
.
eilleen333 schreef:Lifaya: lezen alsjeblieft. Mijn eerste zin is nota bene dat het niet persoonlijk is, maar een algemene conclusie/ hoe je het ook wil noemen. Gek dat je je dan toch nog persoonlijk aangesproken voelt.
ik leg mijn situatie uit waarom dit in mijn geval anders is omdat jij op mij reageert dat een paard hoort stil te kunnen staan en je gewoon op hoort te kunnen stappen.eilleen333 schreef:Ik lees hier veel reacties van mensen die niet weer op kunnen stijgen met een plastic zak in de hand. Dat kan je toch gewoon thuis in de bak oefenen? In een veilige omgeving?
demo_love schreef:Zolang er geen wetten over zijn, zal ik het niet gaan opruimen door een vuilniszak mee te slepen. Nog los van het geritsel e.d.. Wat denk je dat een flinke mesthoop weegt? Een ruime 5 kg zit je al gauw aan. Dat ga ik dus echt niet een aantal km meeslepen...
eilleen333 schreef:Heimdallr schreef:Nee dat bedoel ik niet.
Maar ik bedoel dus dat wij paardenmensen de mest opruimen van onze paarden. En de mensen zelf in een auto al de troep langs de weg gooien. Snap je?
Ik heb meer problemen met die mensen dan wanneer een paard op het strand, in het water, gaat mesten.
Ik voel me totaal niet aangesproken hoor.
Ah kijk, weer een misverstand de wereld uit geholpen.
Ik ken het overigens hoor, bij ons op het erf staan mensen ook vaak in het bos te plassen omdat ze niet weten dat dat eigen terrein is. Er stond zelfs een keer een tent opgezet, iemand wilde in het bos kaperen. Leuk idee, alleen is dit bos een tuin.
Hij ging wel weg, maar zijn gebruikte wc papier bleef gewoon liggen...
Evi84 schreef:Maar er zijn wel degelijk wetten over: mesten staat bij mijn weten gelijk aan sluikstorten als je het niet opruimt. (of in ieder geval in België toch, misschien is men in Nederland lakser tov sluikstorten, maar hier in België staan er wel degelijk boetes op)
lifaya schreef:eilleen333 schreef:Lifaya: lezen alsjeblieft. Mijn eerste zin is nota bene dat het niet persoonlijk is, maar een algemene conclusie/ hoe je het ook wil noemen. Gek dat je je dan toch nog persoonlijk aangesproken voelt.
Jeetje zeg wat reageer jij agressiefik leg mijn situatie uit waarom dit in mijn geval anders is omdat jij op mij reageert dat een paard hoort stil te kunnen staan en je gewoon op hoort te kunnen stappen.
Nou is dit allemaal helemaal niet van toepassing op mij gezien dandy helemaal niet poept tijdens het buitenrijden en ik niet door woonwijken hoef, maar wou toch mijn mening delen, zo gek is dat toch niet?