Maartje1990 schreef:Als 24 jarige had ik gehoopt dat je in ziet dat zoiets levensgevaarlijk is. Jemig toch schokkend dat zelfs op die leeftijd mensen gevaar gewoon niet goed kunnen inschatten.
Ho ho Maartje, verkondig je mening niet als waarheid
Ik zie de issue niet zo, schijnbaar is het een wat grotere pont en niet zo'n trek-dinges. Dat is prima te trainen. Natuurlijk moet je het niet zomaar doen met een enorme schijtlijster die niks gewend is, maar ik heb verschillende paarden gereden met wie het ik het zonder meer aan zou durven als de pont een beetje stabiel is. Paarden hebben ook een heel ander evenwichtsorgaan dan wij mensen, zet een paard bijvoorbeeld in een vliegtuig en die beesten merken het amper, het enige waar ze op reageren is geluid of trilling, niet de schommeling of de helling, dus dat is zonder meer gewoon te trainen.
TS, ga gewoon een keer aan de pont-chauffeur (hoe heet zoiemand...
) vragen of hij een keer met je wil oefenen. Motor uit en gewoon het dek op en neer lopen, eraf, motor aan en nog een keer het dek op en neer. Alle stappen net zo lang blijven oefenen tot het normaal wordt en dan gaan met die banaan hoor! Denk dat veel mensen wat te voorzichtig zijn voor wat betreft hun paarden kunnen en niet
Je kan overal eventueel gevaar in zien, in 99% van die gevallen, valt het allemaal reuze mee.