Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 01:13

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 01:44

Met mijn paard maak ik altijd hele leuke dingen mee.

De laatste keer dat ik met de veewagen naar het bos ging bijvoorbeeld. Pyco is altijd wat zenuwachtig als hij uit de trailer komt, dus ik ben voor het rijden eerst een stukje met hem gaan wandelen. Ineens komen er allemaal enthousiaste kinderen uit het bos rennen, met stokken in hun handen. Zwaaien en roepen. "Paard! Paard!" Dan ben ik blij dat Pyco toch heel braaf is. Staat ie daar, met een hele kinderklas om hem heen.

Of we waren een keer op een ruiterpad. Eerst moesten we over een smalle fietsbrug, met bord: "Glad wegdek". Andere andere kant van het water stond een man met een bladblazer. Ik twijfelde een beetje over wat te doen. Maar die man met de bladblazer riep al naar me, dat er een stukje verderop een betere brug was, hier was al eerder een keer een paard afgegleden. Lekker is dat.

Goed, ruiterpad verder gevolgd, het begin ging goed, zandpad, met veel gras. Maar dat gras werden braamstruiken, en later ook boompjes. Weg ruiterpad. Nu ja, terug kon ook niet, dus we zijn er maar wat tussendoor gelaveerd. Uiteindelijk werd het pad weer beter, wij blij, konden we een beetje gang maken. Maar wat schetst mijn verbazing: het ruiterpad eindigt in een sloot! Aan de andere kant ging het doodleuk weer verder. Nu ja, de sloot was droog, dus ik stuur Pyco erheen, kijken wat hij doet. Hij stapte heel rustig de sloot weer in, en maakte een flinke sprong er weer uit. En ja, toen besloot hij dat hij net zo goed door kon galopperen. Precies over een modderpad met allerlei boomstammen en andere troep erop, ik durfde hem echt niet op de rem te zetten, als hij zijn evenwicht verliest en uitglijdt heb je pas echt een probleem. Dus ik liet hem maar gaan, al springend en glibberend, tot de weg weer een beetje redelijk was, daar heb ik hem op de 'handrem' gezet. Gelukkig is mijn paardje vast ter been.

Oh, wat ook leuk is: Er loopt een kennis van mij regelmatig in het bos, en iedere keer als ik hem tegen kom, probeert hij Pyco van me te kopen. :-)

Offe.... ik was een keer bij een pinautomaat met Pyco. Sta ik daar te pinnen, komt er ineens een echtpaar op me af: "Oh wat een leuk paard!" "Dit vergeet ik nooit meer, iemand die met zijn paard naar een pinautomaat gaat."

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 01:51

pillow schreef:
Surprise_ schreef:
Reed een keer langs de weg, toen er twee van die vespak utjes langs kwamen die even keihard toeterden. Hee bedankt en tot ziens!

Wat zijn Vespak utjes

De k hoort eigenlijk voor de u te staan maar dat mag niet van bokt he....

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:31

lovebelle schreef:
Ik had laats ook zo'n rotjongen.
Er is een smal fietspad waar ik langs kan, daarnaast is nof een best blubberig stuk rij liever op het pad. Maar als er een fietser aankomt zal het wel moeten.
Komt er dus zo'n jongen aan (in zijn eentje) ik netjes aan de kant....
Is ie dicht bij zet ie opeens zijn muziek knalhard aan.
En hoorde hem ook nog grinneken....
Omdat mijn pony dus eve gallopeerde omdat ze schrok.
Ben toen op het fietspad gaan rijden net zo lang tot hij zijn muziek uit zette ~~}>
Toen hij me voorbij fietste mompelde hij nogal wat scheldwoorden maar hij zal zijn les wel hebben geleerd :D

Ik heb ook zoiets soortgelijks meegemaakt met een bende jongens die hun muziek plots keihard opzetten om mijn paard te doen schrikken. Gelukkig heb ik een ontzettende koele kikker die zelden ergens van opkijkt, de jongens waren toen teleurgesteld dat mijn paard er niet op reageerde, ik heb me toen omgedraaid, mijn vriendelijkste glimlach opgezet en mijn middelvinger uitgestoken :=

alwayshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:37

Snollygoster schreef:
lovebelle schreef:
Er is een smal fietspad waar ik langs kan, daarnaast is nof een best blubberig stuk rij liever op het pad. Maar als er een fietser aankomt zal het wel moeten.
Ben toen op het fietspad gaan rijden net zo lang tot hij zijn muziek uit zette ~~}>
Toen hij me voorbij fietste mompelde hij nogal wat scheldwoorden maar hij zal zijn les wel hebben geleerd :D

Ik heb ook zoiets soortgelijks meegemaakt met een bende jongens die hun muziek plots keihard opzetten om mijn paard te doen schrikken. Gelukkig heb ik een ontzettende koele kikker die zelden ergens van opkijkt, de jongens waren toen teleurgesteld dat mijn paard er niet op reageerde, ik heb me toen omgedraaid, mijn vriendelijkste glimlach opgezet en mijn middelvinger uitgestoken :=

Oke ik hou echt van je actie die je naar die jongens hebt gedaan. Lig hier helemaal dubbel. Zie t al helemaal. Voor me

Sandrina

Re: Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:42

Leuk topic: Hier ook veel verhalen te vertellen. We rijden naast een fietspad en achteropkomende fietster en tegemoetkomende fietser kennen elkaar. Zij stoppen vlak naast ons en gaan staan praten. Fralla stopte ook; dacht zeker dat zij voor háár stopten? Gaat dan staan briesen als een stier en na enige aansporen liep ze weer verder. Daar kan ik geen verklaring voor vinden.
Zelfde rit; langs de weg staan een paar wandelaars te wachten tot wij voorbij rijden. Paard stopt, zij denkt dat die mensen op háár zitten wachten. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om echtpaar een ritje aan te bieden op koets. Mensen helemaal blij.
Als die mensen er weer af gaan, zet ik Fralla en koets aan de kant. Komt er van achteren een stroom schreeuwende wielrenners voorbij! Als zouden we in de weg staan, echt niet! Paard schrikt zich een hoedje. Ik vloek van schrik; ik sta keurig aan de kant, zo schreeuwen is niet/nooit nodig. Ik krijg commentaar van de wielrenners en ik steek mijn vinger op. Bah rotlui!

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:56

diesuus schreef:
Pffff ik kom soms gekke tegen.
Homo's die midden ol het ruiterpad liggen te rommelen, man die foto's aan het maken is van vrouw dier errug weinig aan had. (zeg maar niks)
Maar de vreemdste vind ik de potloodventer op zijn brommertje. Man stond langs het ruiterpad met zijn rug naar mij toe, iets te doen, ik passeer hem en paardje (fjord) vond (hij leeft niet meer) dat alles wat je vast kon houden eetbaar was. Dus hij duikt met zijn neus bij die man op schoot, heb nog nooit eentje zo snel zien krimpen! Man viel om met brommer en al.
Het engste was hier in de polder op viaduct, dat ze hun zeepkist gingen uitproberen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ik zou me echt rotschamen om me paard haha

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:07

Sandrina schreef:
Leuk topic: Hier ook veel verhalen te vertellen. We rijden naast een fietspad en achteropkomende fietster en tegemoetkomende fietser kennen elkaar. Zij stoppen vlak naast ons en gaan staan praten. Fralla stopte ook; dacht zeker dat zij voor háár stopten? Gaat dan staan briesen als een stier en na enige aansporen liep ze weer verder. Daar kan ik geen verklaring voor vinden.
Zelfde rit; langs de weg staan een paar wandelaars te wachten tot wij voorbij rijden. Paard stopt, zij denkt dat die mensen op háár zitten wachten. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om echtpaar een ritje aan te bieden op koets. Mensen helemaal blij.
Als die mensen er weer af gaan, zet ik Fralla en koets aan de kant. Komt er van achteren een stroom schreeuwende wielrenners voorbij! Als zouden we in de weg staan, echt niet! Paard schrikt zich een hoedje. Ik vloek van schrik; ik sta keurig aan de kant, zo schreeuwen is niet/nooit nodig. Ik krijg commentaar van de wielrenners en ik steek mijn vinger op. Bah rotlui!

Wielrenners zijn echt verschrikkelijk (nee, ik scheer ze niet allemaal over één kam). Heb ik ook zo vaak een aanvaring mee gehad op buitenrit. Laatst zelfs nog, een oudere wielrenner, hij kwam aangereden in de tegengestelde richting, ik ging netjes aan de kant in het gras, begint die lummel wel niet te roepen van "jij mag hier niet komen met die rotbeesten!", terwijl er verder duidelijk een plaatje staat dat dat pad enkel toegankelijk is voor fietser, ruiters en wandelaars :roll: . Ik snap echt niet wat sommigen hun probleem is..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:20

Bij mij gebeurd eigenlijk altijd wel iets, is het niet door m'n verzorgpaard is het wel een fietser/brommer :=
Een van de mooiste dingen was toch wel dat een vader tegen ons begon te praten, dus wij braaf paard stil gezet, hij duwde zijn kinderen zo'n beetje achteruit onder het mom van 'ze vinden paarden eng'.. toen verzette mijn verzorgpaard een pas richting hun, vader vliegt de struiken in _O- Daarna zijn we maar snel een zijpad ingereden want ik kon m'n lachen niet meer inhouden :=
Er is ook zo'n plek waar vaak een man allemaal rare geluiden staat te maken, miauwen bijvoorbeeld vind het altijd best luguber klinken als je in je uppie alleen door het bos rijd :=

Oh en ik ben wel eens over een boomstam gesprongen waarbij ik niet had gezien dat daarboven een laaghangende tak zat :') Dus ze zette af, ik zie dat ding hangen en bukte zo snel dat ik er bijna naast lag :=

En dan nog mijn mooiste val :Y) We zaten in galop, ik riep naar voren 'Ze is echt braaf vandaag!!' *bam* terwijl ik dat riep maakte mevrouw een mega bok, trok haar hoofd tussen haar benen en ging nog even naspringen als een hert := Daar blijf je nooit van z'n leven op zitten, zadel zat ook helemaal in haar nek daarna :') diezelfde dag was ik er op de heenweg al afgevlogen omdat ik half zat te slapen en ze schrok en ineens omdraaide terwijl ik net bukte om haar te belonen in draf, maar toen landde ik op m'n voeten :+

Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat ik ruiters waarschuwde dat ze wel eens kon trappen toen ze me op een ruiterpad passeerde en gewoon in het midden bleven rijden, en dat ze doodleuk antwoorden 'dan moet je terug schoppen' echt *zucht* dan luister je niet he :=

En natuurlijk zijn er vaak genoeg van die figuren die graag paarden willen laten schrikken.. jammer dan, ze is alleen bang voor plastic en fazanten _O-

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:04

Haha, er zitten echt leuke verhalen tussen. :D

Het grappigste dat ik wel eens meegemaakt heb was toen er een auto midden op het ruiterpad geparkeerd stond. Dus ik voorzichtig in stap dichterbij gereden; bleek er een koppeltje in te zitten dat lekker aan het rommelen was. Ze hadden helemaal niet in de gaten dat ik daar langs kwam, maar hun raampje stond open dus stak ponylief meteen nieuwsgierig zijn neus naar binnen. :') Nou, ik heb zelden een dame zo luid horen gillen. :+

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:59

Asociale weggebruikers kom ik eigenlijk zelden of nooit tegen.
Moet wel zeggen dat mijn paard stalen zenuwen heeft, passeert zonder morren langs een graandorser of bosmaaier (in werking wel te verstaan) bvb.

Anyway, wat maak je zoal mee als je buitenrijd (in de loop van de jaren, veel verschillende paarden):

Vroeger gingen we vaak zwemmen, met paard/pony/ezel van m'n oom in het nabijgelegen meertje van een militair domein. Mocht niet en wisten we goed genoeg maar we gingen toch. Om dan soms wel ontdekt te worden en door boze meneer soldaat van het terrein gestuurd te worden.

Bende kinderen die gillend op je afgestormd komen 'paaaaaaaaaardje', ben je idd blij dat je een goedzak onder je kont hebt.

Hond die rond je paard komt springen en blaffen. Vraag de mensen om hun hond terug te roepen. 'hij doet niets hoor, wil alleen spelen'. Helaas voor hen had paardlief zo z'n eigen ideeën over met honden spelen. Ik geef hem lange teugel, hij draait zich om en gaat vol in de aanval. Achtervolgd de hond met wijdgesperde mond en probeert hem met z'n hoeven te raken (hond was gelukkig wel sneller dan paard).
Hond zat in no time piepend achter bleek weggetrokken eigenaars. 'mijn paard doet niets hoor, hij wil alleen maar spelen' en heb hen nog een fijne dag gewenst.

Op het strand heel blij zijn dat de huurpaarden echt braaf zijn, werden daar zonder verwittigen door strandzeilers langs weerskanten voorbijgestoken, vlak voor de paarden kruisen, rond de paarden cirkelen. Niet voor elk paard geschikt zeg maar.

Gefotografeerd worden door wandelaars. Of stapje verder: vragen ze of hun kind naast/op paard mag en ze dan foto mogen nemen. Bij braaf paard en kind dat je met grote hoopvolle ogen aanstaart liet ik hen dan wel even foto maken, zolang ik er zelf maar niet opstond.

Een keer putje winter, had stevig gevroren en was rustig stapritje aan het doen. Komt een auto tegemoet en 200m voor mij gaat die auto in de slip en eindigt met een doffe klap in de sloot. Bestuurder had gelukkig niets.

Wielrenners zijn idd soms ook niet leuk. Vooral omdat je ze niet hoort aankomen.

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:19

Haha, tijdje terug waren we aan t paardrijden, staan er jongens van mijn leeftijd met een crossmotertje, wij rijden erlangs, starten ze opeens de moter. Vol verwachting te kijken hoe onze paarden er vandoor zouden gaan. Niet dus! Zij lopen een beetje stoer te doen met hun motertje, Uiteindelijk maar even uitgedaagd voor wedstrijdje (mijn b pony'tje tegen die crossmotertje) op een zandpad, en je raad t al, dik gewonnen!!

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:57

Laatst had ik nog met een buitenrit samen met een vriendin van mij dat mijn paard gewoon bang was voor passerende paarden en er echt niet langs wilde! En dat terwijl mevrouw tanks zelfs niet eng vindt :')

Ook had ik een keer in de winter dat ik langs een stuk ging waar ik over een parkeerplaats moest, bleek er dus een laagje ijs op te liggen.. Mevrouw wilde even om gaan draaien, maar heb haar maar even stilgezet en ben eraf gestapt om haar veilig over het ijs te loodsen.. Die keren daarna toen er geen ijs meer lag ging ze echt heeeeel voorzichtig voetje voor voetje over die parkeerplaats :Y)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:07

Aangezien ik eigenlijk altijd buiten rijd kom ik nogal het een en ander tegen onderweg. Maar toen ik een keer een hele club knetterende harley motoren tegen kwam kreeg ik het toch wel benauwd. 1 of 2 heeft mevrouw geen moeite mee maar dit waren er misschien wel 30 of 40. Ik zag mezelf al over de weg heen schieten met vlammende hoeven naar huis, maar nee. De motorrijder die voorop reed stak zijn hand in de lucht en de hele club stopte en zetten de motors stil. De man vroeg hoelang hij ongeveer moest wachten dus ik zei dat als ik de oversteek naar het andere pad had gemaakt ze wel weer konden gaan rijden. Keurig werd er gewacht tot ik voorbij was en toen ik ver voorbij was werden de motoren gestart. Oef ik was opgelucht en heb ze dan ook allemaal hartelijk bedankt toen ik passeerde.

alwayshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:29

Jillsil schreef:
Aangezien ik eigenlijk altijd buiten rijd kom ik nogal het een en ander tegen onderweg. Maar toen ik een keer een hele club knetterende harley motoren tegen kwam kreeg ik het toch wel benauwd. 1 of 2 heeft mevrouw geen moeite mee maar dit waren er misschien wel 30 of 40. Ik zag mezelf al over de weg heen schieten met vlammende hoeven naar huis, maar nee. De motorrijder die voorop reed stak zijn hand in de lucht en de hele club stopte en zetten de motors stil. De man vroeg hoelang hij ongeveer moest wachten dus ik zei dat als ik de oversteek naar het andere pad had gemaakt ze wel weer konden gaan rijden. Keurig werd er gewacht tot ik voorbij was en toen ik ver voorbij was werden de motoren gestart. Oef ik was opgelucht en heb ze dan ook allemaal hartelijk bedankt toen ik passeerde.

Dat is echt heel aardig! Kijk das een goed voorbeeld dat er toch mensen zijn due rekening houden met je

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:48

alwayshorse schreef:
Jillsil schreef:

Dat is echt heel aardig! Kijk das een goed voorbeeld dat er toch mensen zijn due rekening houden met je

Ja ik was er ook echt super blij mee. Ik probeer altijd iedereen netjes te bedanken en er ook rekening mee te houden dat niet iedereen van paarden houdt. Als ik wandelaars of fietsers passeer zeg ik altijd hallo of goedemorgen/middag en bedankt ik als ze aan de kant gaan. Je hebt sneller een slechte als een goede naam in de buurt.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:14

Paar dagen geleden nog, ik logeerde met mn pony bij een vriendin, dus vreemde omgeving. We waren op buitenrit, en hij vond het een beetje spannend omdat hij niks herkende. Komt er een scooter aanrijden, ik al met mn hand aangeven dat hij zachter moest gaan, maar hij ging alleen nog maar harder. Vervolgens rijd hij vlak langs me en toetert ook nog eens. Mn arme pony stond te trillen op zn benen. Als ik nou in een bekende omgeving was zou ik omdraaien en er achter aan gaan. Wat een eikel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:31

Snollygoster schreef:
lovebelle schreef:

Haha goedzo!!!
We leren het ze wel! ~~}>

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:16

Gisteren weer op wandeling geweest. We gingen langs ons pad waar we altijd galopperen, maar deze keer bleef ik gewoon stappen omdat de grond echt veel te vettig was. Daarbij moeten we naast een andere weide (die leeg staat) waar plaatjes ophangen van "niet voederen aub", maar er was veel wind dus die plaatjes klapperden tegen het hek van de weide, resultaat? Meneer maakt meteen rechtsomkeer :'). Ik heb er wel 10 minuten over gedaan om hem rustig erlangs te kunnen krijgen.

Wat verder stak een meneer met een motor ons voorbij in volle snelheid, geen probleem, mijn paard reageert er niet op, maar wat verder staat diezelfde meneer dus stil met zijn motor naast de weg. Ik liep er dus gewoon langsdoor, en nét toen ik ter hoogte van hem kwam zet ie de motor plots weer aan en scheurt hij weg. Paardlief was natuurlijk wel wat geschrokken, maar niet zo erg. Maar toch, wat een idioot, zoiets doen als een volwassen man 8)7

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:27

Ik krijg soms de reacties (omdat mijn pony een wit hoofd heeft en blauwe ogen) jouw pony is eng…. :j Okee gewoon midden in het bos, dan zeg ik altijd: 'Ja sommige vinden haar inderdaad eng ja, maar ik vind haar mooi,' <3 heel bijdehand maar dan lopen die mensen wel meteen door :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:05

esmee1233 schreef:
Ik krijg soms de reacties (omdat mijn pony een wit hoofd heeft en blauwe ogen) jouw pony is eng…. :j Okee gewoon midden in het bos, dan zeg ik altijd: 'Ja sommige vinden haar inderdaad eng ja, maar ik vind haar mooi,' <3 heel bijdehand maar dan lopen die mensen wel meteen door :D

Of, ja pas maar op zometeen eet ze je op :')

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:10

Wij liepen een tijdje terug door het dorp (ze zijn superbraaf met al het blikwerk, blijven stappen naast een puffende bus wordt soms een klein dribbeltje maar that's it) maar toen waren er dus van die blauwe strepen op straat, en daar reageerde ie op als zo'n jachthond die *point*. vrouw die net op de stoep stond dacht dat ie van haar schrok, maar niet lang toen ze zag waar ie naar keek. blauwe strepen zijn levengsgevaarlijk

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:22

esmee1233 schreef:

Ik vind dat er ook eng uit zien maar ik vind blauwe ogen gewoon niet passen bij een paard. Maar dat is mijn mening. Niet iedereen vind het zelfde mooi, gelukkig vind jij het wel mooi.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:57

blowdiene schreef:
Ik heb een keer tijdens een buitenrit meegamaakt dat mensen bang waren voor mijn paard en zich verstopte achter bosjes.. Mijn paard natuurlijk helemaal over de rooie, en heb die mensen maar even uitgelegd dat het beter is gewoon op de weg te blijven staan, omdat de meeste paarden het toch wel eng vinden als je je verstopt.. :Y)

Ja zulke mensen kom ik ook vaak tegen. :D

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:44

Vanmiddag de dorpsgek van Weebosch tegengekomen. In de buurt van het fietspad in het bos zagen we een klein mannetje met een oranje muts aan komen fietsen. Vlak voor de bocht stopt hij en gaat hij achter een boom staan schreeuwen. Zoals; dat paard is niets waard is bang je kunt het beter naar het slachthuis brengen dan krijg je er nog iets voor enz. Mijn schimmeltje keek rustig even om en we zijn rustig doorgestapt. Het mannetje ondertussen verstopt achter een andere boom heeft ons nog een stuk gevolgd dus maar weer het bos ingereden ver van het fietspad. We hoorde hem op iets van 500 mtr nog schreeuwen.

Zoiets maak je maar zelden mee wat een malloot!