Mestboy TO GO

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:26

HorseTopShop schreef:
LuckyLuna schreef:
Ik las al een veel slimmer idee.
Een kleine bijdrage aan de gemeente om het op te ruimen.
Uiteindelijk veel vordeliger! En veiliger.

Mischien rijd dan wel niet iedereen buiten, of niet even veel..
Maar dat doen auto's ook niet.

Mischien dit voorstel aankaarten bij de gemeentes?

Hetzelfde als de hondenbelasting. Alleen jammer dat er met het geld van de hondenbelasting geen poep opgeruimd wordt en je dit alsnog zelf moet doen als honden-eigenaar.

:n Dat werkt dus niet.

Dat is dan aan de gemeente wat ze met het geld doen.

Maar als de kleine bijdrage de opruimplicht kan vervangen.

Zou dat naar mijn menig een veel beter idee zijn!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:27

Ik heb het idee dat mensen die dit een slecht idee vinden meer tegen poep opruimen in het algemeen zijn dan tegen dit idee...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:30

Vjestagirl schreef:
Ik heb het idee dat mensen die dit een slecht idee vinden meer tegen poep opruimen in het algemeen zijn dan tegen dit idee...

Nee hoor. Ik vind het geen nuttige uitvinding, maar ruim wel altijd netjes de mest van de paarden op. Al meer dan 20 jaar zonder problemen. :)

fjordnina

Re: Mestboy TO GO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:16

Veel mensen halen aan dat 'het paard zo'n zak tegen de schouder niet echt gaat waarderen'.

Apart dat we onze paarden wel kunnen leren om het zadel en ons te dragen, maar dat laten wennen aan zo'n zak een onmogelijke opgave zou zijn...

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:20

Vjestagirl schreef:

Oh nee, ik in ieder geval niet... Ik vind het een goed idee, je mag mij zeker niet verkeerd begrijpen, maar in sommige gevallen zit ik er liever op als ernaast.

Als mijn paard poept, probeer ik in de berm te gaan staan, als dit niet lukt ga ik wel terug om het op te kuisen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:48

vuurneon schreef:
Dan fiets je gewoon even terug als paard weer op de stalling terug is toch?
Voor de mensen die niet af willen stappen of dit niet durven; dan gewoon iets later terug gaan en alsnog opruimen.

Ik denk eerlijk gezegd dat je wanneer je in een gemeente woont waar je een boete kan krijgen voor het laten slingeren van je poep, een agent of stadswacht echt niet gaat geloven dat je van plan was om je mest later te gaan halen :n .

Ik denk trouwens dat maar weinig gemeentes echt verwachten dat je op drukke wegen afstapt. Wij ruimen met mennen ook op maar alleen in de woonwijken (30 zones), als het verkeer harder gaat moet je uberhaubt niet op de weg gaan zitten met of zonder (tegenwerkend) paard, dat snapt oom agent ook wel :)* .

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:56

Aangezien mijn pony wel 4/5x mest tijdens n buitenrit vind ik dit idee toch niet zo geslaagd :') lekker duur grapje ook :\

Ik zie niet in waarom je het niet gewoon in de berm kan schoppen/schuiven, is nog goed voor het gras ook :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:00

Als mijn paard op de weg poept, ga ik na de buitenrit altijd terug om het op te ruimen :j.
Vind het niks om steeds op/af te stappen/ bukken, paard schrikt, ongeluk is zo gebeurd. Ik blijf er liever bovenop :P. Als er nog eens iets komt waardoor je mest van bovenop je paard op kan ruimen, zou ik dat uiteraard gebruiken :P.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:29

Calanddra schreef:
Aangezien mijn pony wel 4/5x mest tijdens n buitenrit vind ik dit idee toch niet zo geslaagd :') lekker duur grapje ook :\

Ik zie niet in waarom je het niet gewoon in de berm kan schoppen/schuiven, is nog goed voor het gras ook :)

Er is niet altijd een berm en de meeste ruiters zijn te lui of te asociaal om af te stappen en het echt aan de kant te schuiven dus dan krijg je het stukje dat de gemeente er tussen gaat komen en het dan maar verplicht gaat stellen.
Hier 's zomers ook twee meiden die over het fietspad rijden met de paarden. Kan ik me voorstellen want de weg is druk en gevaarlijk dus zo far so good. Maar dat ene paard vindt die weg spannend en mest dus elke keer dat ze langskomen midden op het fietspad. Opruimen ho maar, maar fietsers kunnen er al nauwelijks omheen dus ik ruim het steeds maar op, ook al is het niet bij mij voor de deur. Ik lig op wacht om die meiden terug te halen }>
(even later komen ze bij mij langs dus wat is de moeite om even aan te bellen voor een mestboy en te vragen of het op de mesthoop kan???)

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:47

In principe vind ik het best een goed idee. 't is makkelijk mee te nemen. Verder ben ik het er wel mee eens dat elk paard dat heeft geleerd een zadel en ruiter te (ver)dragen ook prima kan leren een zak te verdragen.
Echter vraag ik mij wel af hoe veilig het in de praktijk is. Gezien je als ruiter = bestuurder, geacht wordt op de openbare weg te rijden, zal je paard daar dus ook mesten. En heel eerlijk gezegd vraag ik mij af hoe veilig het is om tussen de rijdende auto's, midden op de weg, op je hurken zittend de mest in een zak te schuiven. Dát zou ik toch niet zien zitten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:57

Urielle schreef:
Er is niet altijd een berm en de meeste ruiters zijn te lui of te asociaal om af te stappen en het echt aan de kant te schuiven dus dan krijg je het stukje dat de gemeente er tussen gaat komen en het dan maar verplicht gaat stellen.

Ik zal je zeggen...ik ben echt te lui om het rondje nog is met de fiets te doen(kan niet overal met de auto komen) om de poep op te gaan ruimen :o

Ik heb er alleen over liggen nadenken vannacht...ik zou het leveren met een opvouwbaar harkje met vegertje die je in je zak kan stoppen. Das denk ik handiger dan een cartonnetje.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:01

Ik had het ding gister al gezien maar het probleem waar ik dan over nadenk is, is dat zakje wel stevig genoeg? Als ik zie wat voor hopen die van mij legt en hoeveel dat weegt, zou ik bang zijn dat zo'n zakje scheurt :+

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:10

Urielle schreef:
Calanddra schreef:

Hier 's zomers ook twee meiden die over het fietspad rijden met de paarden. Kan ik me voorstellen want de weg is druk en gevaarlijk dus zo far so good. Maar dat ene paard vindt die weg spannend en mest dus elke keer dat ze langskomen midden op het fietspad. Opruimen ho maar, maar fietsers kunnen er al nauwelijks omheen dus ik ruim het steeds maar op, ook al is het niet bij mij voor de deur. Ik lig op wacht om die meiden terug te halen }>
(even later komen ze bij mij langs dus wat is de moeite om even aan te bellen voor een mestboy en te vragen of het op de mesthoop kan???)

Jeetje wat maakt het nou uit dat je met je fiets er door rijd. Als je thuis bent is het er toch weer af. Zou jij er zin in hebben om eerst helemaal af te stappen aanbellen bij iemand en vragen of je de poep op de mesthoop mag scheppen. Ik niet in ieder geval.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:19

Ik rij op een flinke tinker en die heeft best flinke poep. Ik krijg het idee dat het schepje niet stevig genoeg is.

Daarnaast vraag ik me af hoe millieuvriendelijk het is om die mest in een plastic zak in een prullenbak te gooien. Dan is het toch veel beter om het gewoon in de berm te scheppen?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:37

Ik vind het opzich een goed idee, maar je moet idd wel de gelegenheid hebben om af te stappen en ik snap best dat mensen niet gecharmeerd zijn van een berg paardenmest voor hun huis of op hun stoep en dat ze ook niet blij zijn als hun kinderen of honden in de paardenmest spelen die in de berm wordt geschoven.
Ik ben ook niet blij met andermans hondenpoep of kattenpoep.

Toen ik nog regelmatig in de woonwijk reed en de pony liet wat achter gingen we altijd terug met de mest boy, maar 9 v.d. 10 keer was het al weg

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:40

Inderdaad, soms krijg je de kans niet om op te ruimen.. Ik kwam laatst terug van een buitenrit en het eerste en laatste deel moeten wij áltijd door het dorp, dus ik was al rustig aan het stappen en had niet door dat mijn pony aan het mesten was. Toen ik het eenmaal doorhad, heb ik hem stilgezet omdat we bijna langs een inrit liepen(en anders de mest dus voor de inrit lag) ben doorgereden en wilde daarna fijn met mijn mestboy teruggaan maar de mest was al verdwenen. Was nog geen half uur later..
Ja dan zou zo'n ding wel kunnen, maar alsnog vind ik het 9/vd 10 keer onhandig..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:42

Leuk bedacht hoor, maar ik schop het zelf liever gewoon in de berm.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:56

Ik ken iemand die een zadeltas heeft en daar het blik van de stoffer en blik in mee neemt. Poept haar paard, schept ze het daarmee op en gooit ze het in een plantsoen.

Ikzelf schuif het met mijn voeten in het plantsoen.

Ooit heeft mijn paard ergens gepoept waar geen plantsoen in de buurt was. Het was mooi weer en heel veel mensen zaten in hun tuin. Heb bij wel 15 mensen gevraagd om een schep of bezem, maar werkelijk niemand wilde even helpen. Maar wel klagen als ruiters het laten liggen.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:59

Waarschijnlijk ligt een groot gedeelte van de mest tijdens een buitenrit niet in de weg. Lekker laten liggen zou ik dan zeggen. Maar de mest die op storende plaatsen ligt zo opruimen, lijkt me eigenlijk een mooie manier. Als je tien (of is het inmiddels al twintig) jaar geleden tegen een hondeneigenaar zou zeggen dat hij de drollen van zijn eigen hond op zou moeten ruimen had hij je waarschijnlijk ook niet geloofd. Maar ook dat is gelukkig op de meeste plaatsen werkelijkheid geworden. Zal voor de paarden dus ook nog eens gewoon gaan worden en dan lijkt me dit best een mooie methode.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:12

Gelukkig vinden de mensen het hier in het dorp geen probleem. Ik ging eerst ook terug als er gepoept was maar de mensen wilden het graag in de tuin hebben.
En het paard dat ik nu bij rij poept om de 4 passen 1 keuteltje, ook niet echt handig

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:17

Hilarisch dit.

Als we heffing moeten gaan betalen om gebruik te maken van de ruiterpaden moeten de hondenmensen dat ook maar doen.
Hondenmensen betalen hondenbelasting en moeten de drollen van hun hond ook opruimen. En een hondendrolletje is wel even een stuk minder dan een paardenhoop :+ Maar over de paardendrollen moet iedereen maar heen kijken :+

Als je niet veilig op en af kan stappen tijdens je buitenrit ben je imo niet getraind genoeg met je paard om op buitenrit te gaan... Wat als er iets gebeurt?

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:39

Magrathea schreef:
Als je niet veilig op en af kan stappen tijdens je buitenrit ben je imo niet getraind genoeg met je paard om op buitenrit te gaan... Wat als er iets gebeurt?

Ik neem nu dat aan dat jij op een drukke weg gehurkt naast je paard gaat zetten.

Daarnaast als je zonderbokje op je paard van 1,70 wilt komen mol je de hele rug.

Aangezien jij geen van 2 een probleem vind denk ik dat je dan een Shetlander rijd.
Super gaaf!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:55

Ik vind eerlijk gezegd paardenmest en hondenpoep niet te vergelijken. Mest is gewoon gras/hooi en goed voor de planten en na 1x regenen weg. Hondenpoep daarentegen... snap best dat het bv weg moet op fietspad, maar in de kant doen mag ook niet? Dat is toch niet erg, paardenmest in de kant. En andere plaatsen zijn vaak erg gevaarlijk als er geen kant is zijn dat vaak plekken waar ik niet van mijn paard afdurf door het verkeer.
Er zat al eens een auto met zijn voorbumper tegen de achterbenen van mijn paard...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:03

xHoefijzer schreef:
Jeetje wat maakt het nou uit dat je met je fiets er door rijd. Als je thuis bent is het er toch weer af.

Mest kan (bij nat en koud weer) heel glad zijn en dat is natuurlijk wel gewoon vervelend.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:05

LuckyLuna schreef:
Magrathea schreef:

Ik neem nu dat aan dat jij op een drukke weg gehurkt naast je paard gaat zetten.

Daarnaast als je zonderbokje op je paard van 1,70 wilt komen mol je de hele rug.

Aangezien jij geen van 2 een probleem vind denk ik dat je dan een Shetlander rijd.
Super gaaf!

Nou als je daar de hele rug mee molt dan mag je weleens aan je opstaptechniek gaan werken.
Verder hoef je natuurlijk niet op een drukke weg af te stappen dat maak je er zelf van. Als het drukke auto weg is dan heeft het weinig zin om af te stappen want de auto rijd hem direct plat.

Ben het wel met Magrathea eens volgens mij zitten er een hoop onbekwame ruiters op de weg. Kom op zeg op en af stappen zou geen probleem moeten zijn.