Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dieselpaard schreef:Inmiddels ben ik zover dat ik met volle galop langs de honden ga, omdat er zoveel mensen zijn die hun honden niet onder appèl hebben en dus al blaffend en grommend op mijn paard af rennen.
Slina schreef:Pas zat er ook eentje te blaffen tegen de benen van het paard. Had geluk dat dat paard hartstikke braaf was, maar veel paarden waren misschien weggerend. De baasjes stonden zo'n 400 meter verder te schreeuwen en te zwaaien. Later kwam de vrouw naar me toe 'Ja, de hond heeft een paardentrauma uit z'n jeugd.' Uhh, laat het dan niet loslopen in een bos vol met paarden? Daar heeft men een riem voor uitgevonden.
maar vind het heel vervelend als honden niet onder controle zijn en je zit op een paard die er nerveus oid van wordt... ik doe mijn honden altijd netjes vast als er een paard langskomt ook zouden ze niet naar het paard toegaan maar vind het wel zo netjes...maar kan me voorstellen dat 'niet paardenmensen' niet zo denken..
Urielle schreef:Dieselpaard schreef:Inmiddels ben ik zover dat ik met volle galop langs de honden ga, omdat er zoveel mensen zijn die hun honden niet onder appèl hebben en dus al blaffend en grommend op mijn paard af rennen.
Dat roept wel enorm jachtinstinct op bij bepaalde honden dus kan je nog grotere problemen opleveren.
pluklief schreef:Als ik met mijn eigen paard onderweg ben maakt het mij allemaal niet zo veel uit, zolang ze maar niet bijten. Ze is wel wat gewend, mensen hier in de buurt vinden het hartstikke normaal om totaal niet luisterende honden toch los te laten met als gevolg dat ze gewoon de wei in gaan en achter de pony's aan gaanDus ze is inmiddels ook compleet blaffende en jagende honden proef.