Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Aan de achterkant heb ik nog een hamer, nijptang en krokodillenbektang geklemd.
En er is nog plek over voor eten
Alexx schreef:Ha, fijn dat er een topic is over dit onderwerp.
Ik wil zelf leren zadeltassen maken.
Ik vraag me alleen af of er het mogelijk is om een 'singel' onder de tassen te bevestigen en of iemand hier ervaring mee heeft.
Ik kan me namelijk goed herinneren, van toen ik vroeger trektochten reed, dat het geklepper van je tassen als je draaft zo irritant is. Als je een losse riem hebt aan de onderkant van de tassen en onder de buik van het paard langs, zullen de tassen minder beweeglijk zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en meningen.
Anoniem schreef:Maar ook uitkijken dan dat het geheel niet te strak op de rug gaat trekken denk ik?
EbbyT schreef:Dag allemaal,
Ik volg al enige tijd dit topic, omdat ik over twee weken op trektocht ga.
Van de vorige eigenaar heb ik dezelfde tassen gekregen als op de foto hierboven. Ik vraag me alleen af of deze niet op de ruggengraat drukken/duwen? Ze lijken daar rechtstreeks op te liggen namelijk. We gaan 5 dagen trekken.
Anoniem schreef:Ik ga toch maar voor voortassen van Dabo, heb op dit moment even geen stowaway budget.
Wie heeft die ook?
Met kaarthouder?
iana schreef:Anoniem schreef:Ik ga toch maar voor voortassen van Dabo, heb op dit moment even geen stowaway budget.
Wie heeft die ook?
Met kaarthouder?
Ik heb die met de kaarthouder! Heel handig, het enige waar ik spijt van heb is dat ik maar aan 1 kant een drankhouder gevraagd heb.
De hele tas helt naar die kant door het gewicht. De volgende wil ik dus met 2 flesjeshouders.
Ik ga haar eens mailen om hem mss apart op te sturen, dan stik ik hem er zelf aan als't kan?
hihi.Anoniem schreef:Goed dat ik dat weet,alleen neem ik denk ik niet vaak 2 lflessen water mee.
ik zat al te twijfelen om een bidon houder los te bestellen alleen of ik die kan bevestigen als de tas er ook hangt weet ik niet