Nou, dag 2 zit er op.. Na een koude nacht, 's ochtends eerst maar eens opgewarmt met een warme thee.. De lucht was toen nog blauw, maar buienradar wist te vertellen dat er regen op komst was. En inderdaad, goed en wel op weg en de lucht werd steeds dreigender..
Wendy ( op Hope) en Mattheus ( op fiets) gingen via Westerbork, terwijl wij met de kar al eerder af zouden slaan.. Nog geen km nadat we uit elkaar waren gegaan zagen we in de verte een hele donkere wolk.. Die onze kant op kwam.. En nog erger er zat onweer in.. En dan sta je dan op een vrij open gebied.. De aanspanning wat beschut achter de struiken neergezet, en daar de stortbui uitgezet.. Het voordeel met dit weer is, dat net zo snel als dat de regen kwam, het ook weer droog werd, en we in de zo'n reden..
De lunchplek was op de parkeerplaats van het Terhorster zand. Heerlijk eitjes gebakken, toch wel makkelijk zo'n gasfornuis..
Na de lunch zijn Wendy en Mattheus door het terhorster zand en de bossen van Dwingeloo gegaan, terwijl wij er met de kar omheen gereden zijn.. Na de ervaringen van vorig jaar ( afgesloten paden, kapot gereden paden, paden die niet meer bestonden) durfde ik niet de gok te nemen het bos in te gaan.. En moet zeggen, nu de paarden ijzers onder hebben, rij ik liever op straat dan de zandpaden.. had ik al gezegd dat hij geen vering heeft?
Bijna tegelijk kwamen we aan op de camping, waar de paarden op een lekkere grote wei konden en we ze vanaf de plek kunnen zien. Mattheus heeft net de kip madras gemaakt die we gisteren zouden eten, en het is echt waar, in de buitenlucht smaakt alles beter!!
Zo nog even een spelletje doen, dan een hete douche, en hopen dat ik het vannacht minder koud heb, en beter kan slapen..
Ik hoop dat jullie nog die buien bespaard blijven. Super te lezen van jullie vakantieverhalen. Heb je een stenen binnen potje (of 2) mee? Die kan je omgekeerd op je fornuis zetten en roodgloeiend stoken. Er komt dan nog een tijdje warmte vanaf. Niet genoeg voor de nacht maar wel even lekker als je het koud hebt. Tuincentra verkopen die nog (vroeger gebruikte ik die om te krijten op de vloer)
dejong_wever
Geplaatst: 13-08-13 20:29
Heb je geen extra dekens bij je? Wel leuk om jullie zo te volgen. Hopelijk morgen droog weer.
Ja, we hebben nog extra dekens, maar omdat de honden ook op bed liggen hebben die ook een deken.. In Westerbork zijn dan ook twee hondendekens gekocht, zodat we onze eigen dekens op elkaar kunnen leggen.
Sis bedankt voor het plaatsen van de foto's!! Op de een of andere manier lukt het niet met mijn telefoon.. Op de eerste foto de gebaken eieren van de lunch , op de tweede foto onze plek voor vannacht, daaronder onze heerlijke kip madras en als laatste de hondjes op ons bed in de huifkar, onder hun nieuwe dekentjes..
Gerard en ik slapen samen met de honden in de huifkar, Wendy en Mattheus slapen in een tentje die ze elke dag dus weer moeten opzetten en afbreken..
Dat weer dat krijg je niet meer; vanaf nu wordt het iets droger. Veel plezier allemaal.
zandvangers
Geplaatst: 13-08-13 21:48
Ooohhh , wat ziet dat er gezellig uit zeg . Ik zit stiekum echt mee te genieten Maar als julie het al koud hebben , dan zullen Wendy en Mattheus het al helemaal koud hebben, die slapen in de tent zonder warmte van de honden
Solleke_Noah
Geplaatst: 13-08-13 21:49
Superleuke foto's! Staan de paarden dan ergens vlakbij in de wei? Jullie honden zijn wel erg schattig zo
rommulus
Ziet er erg gezellig uit allemaal ! Leuk die foto's
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-13 22:04
Het is nu al te donker, ik maak morgen wel een foto vanaf onze plek richting de paarden. Ze staan op een grote wei, nog geen 50 meter van de kar vandaan.. Land is denk ik gewoon eigendom van de camping.