Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ikke schreef:En heb je weleens aangegeven bij de gemeente dat je er niet bij kan? Wellicht is de gemeente best bereid om een hogere paal te plaatsen........

Lusitana schreef:Niet iedereen is verzekerd.
Niet alle stallen die paarden verhuren hebben verzekering voor derden en als ze die al hebben gaat het meestal om ongevallen, niet om schade die ze aanrichten.
Niet iedereen heeft een WA verzekering.
Lusitana schreef:(...)
Wat GB betreft , het hele paardengebeuren zit daar een beetje meer ingebakken dan in Nederland, omdat er nu eenmaal van oudsher veel meer mensen zich te paard op de weg begaven. (...)
willemieke schreef:http://www.rosmagazine.nl/specials/spec ... rkeer.html
Als je met een halsring rijd en er gebeurd wat ben je niet verzekerd, hetzelfde geld voor stalhalsters, ook al wandel je aan de hand. Dit geldt overigens ook voor zonder zadel rijden.
willemieke schreef:http://www.rosmagazine.nl/specials/spec ... rkeer.html
Als je met een halsring rijd en er gebeurd wat ben je niet verzekerd, hetzelfde geld voor stalhalsters, ook al wandel je aan de hand. Dit geldt overigens ook voor zonder zadel rijden.
willemieke schreef:Een ruiter of koetsiersbewijs is verzekering technisch wel weer interessant om te hebben...
Lusitana schreef:Niet iedereen is verzekerd.
Niet alle stallen die paarden verhuren hebben verzekering voor derden en als ze die al hebben gaat het meestal om ongevallen, niet om schade die ze aanrichten.
jodi schreef:Die stoplichtknoppen zitten zo laag voor rolstoel gebruikers.Dat wordt dus overal twee knoppen instaleren![]()
Ik zou als gemeente dan toch zeggen dat je maar even af moet stappen.Dat is toch echt makkelijker dan met de rolstoel in de paal klimmen
Daarnaast is het niet makkelijk afstappen naast een weg waar allemaal vrachtwagens rijden. Mij maakt het niet uit, dan maar door rood maar vragen kan altijd. Overigens zal het toch wel niet lukken gezien het een fietspad is en ik daar officieel gezien niet mag komen.
Alles went een keer.
Ik heb alleen een paard waarvan ik weleens denk hoe hebben ze deze ooit ingereden.
Iniedergeval heel wat dingen overgeslagen.
En ook op andere plaatsen af en opstappen vind hij eng waardoor hij gaat vluchten (vandaar dat ik daar liever niet op en afstap
) Overigens ben ik dit wel aan het oefenen om onderweg af en op te stappen (dan wel op rustige plaatsen) om hem hieraan te laten wennen. ikke schreef:willemieke schreef:http://www.rosmagazine.nl/specials/spec ... rkeer.html
De begeleider van rij- en trekdieren en vee dient het te begeleiden dier ten alle tijden onder controle te hebben. De wet zegt nergens dat dat met bepaalde middelen moet (in tegenstelling tot de SRR, die de regels zelf ook niet kent!).
Gel*l in de ruimte dus, bedoelt om ruiters bang te maken, niet om ze te wijzen op hun eigen verantwoordelijkheden!!!!
Google er maar op dan kom je de gerechtelijke uitspraken wel tegen.
Maar als je het gelul vind prima.willemieke schreef:Een ruiter of koetsiersbewijs is verzekering technisch wel weer interessant om te hebben...
De verzekering van het ruiterbewijs hoeft in de praktijk nooit uit te keren; die verhalen de eventueel uitgekeerde schade gewoon bij je eigen AVP!Lusitana schreef:Niet iedereen is verzekerd.
In NL gaat dat om geneuzel in de marge; niet iets om een hele organisatie voor op te zetten; dat heeft de overheid al geregeld......