Hoe zichtbaar ben jij op buitenrit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Re: Hoe zichtbaar ben jij op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:57

ik heb ook een hesje, lampjes voor om de arm een lampje voor op je hoofd/cap en een een veiligheids uitrij deken, echter draag ik dit indd ook alleen avonds of als ik na de les ga. als je naar het bos gaat is zo'n uitrijdeken toch minder handig. ( of ik ben niet zo handig hahahah)

xMariaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:29

licht gevend hesje sjabrakje klitteband bandjes voor op de benen en een reflecterend uitrijdeken, daar zie ik ze bij ons langs de weg meerijden

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:19

Dit topic heeft me wel aan het denken gezet over mijn zichtbaarheid voor het verkeer overdag.

Nu rij ik meestal met mijn fluorrose endurance tuig dus de voorkant is wel goed zichtbaar maar de achterkant...We rijden naar het bos langs een provinciale 80km weg in de berm (2m breed) tussen de weg en het fietspad dus goed zichtbaar zijn is belangerijk.

Ik ga nu toch maar zorgen dat we van achter ook meer gaan opvallen, dank jullie voor dit topic +:)+

Morris123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:27

Ik gebruik idd ook deze klitteband reflectoren met LED lampjes. Om elk been , de staart en 3 aan elkaar om de hals. Zijn soms in de aanbieding bij LIDL of ALDI voor 4 of 5 euro per 4 stuks (Tegen vaak 5 euro per stuk in ruitersportzaak) Mij noemen ze dus ook de kerstboom op stal.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:32

Als ik normaal overdag ga doe ik vrij weinig eigenlijk. Ga ik in de namiddag of de avond, dan heb ik 2 ruiterlampen (wit voor en rood achter, voor aan je arm), 4 bandjes met ledlampjes om paardliefs benen, ik heb een reflecterende staarthoes, een reflectiehesje met ledlampjes en reflecterende hoofdstelhoezen.

Die bandjes met ledlampjes komen inderdaad ook van de Lidl, fantastische dingen! In speciaalzaken zijn ze inderdaad veeeeel te duur, als ze ze al hebben. Ik kom nog veel te veel ruitersportzaken tegen die alleen maar van die reflecterende flutdingen hebben (zonder lampjes erin).

Ik ga dus ook compleet verkleed als kerstboom de weg op :)

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:33

Ik moet ong 10 minuten stappen naar de binnenbak dus als het nodig is heb ik ook het nodige spul om. Ik heb zo'n oranje deken met van die reflectiestrepen. Dat is zo deken van horze. Ik heb een hesje net reflectiestrepen en daar in zitten rode lampjes die knipperen. En ik heb een lamp op mijn cap. En ik heb van die reflecterende peesbeschermers. Ik ben wel goed zichtbaar denk ik haha.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:33

Ik reed overdag niet echt met iets speciaals. Misschien mijn knalblauwe vest alleen XD ik ben met slecht weer en avonden dan wel met hesje, lampjes en al die dingen gewapend zodat we zichtbaar zijn. Ik reed op een fries en die valt natuurlijk helemaal weg :)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:39

smurffie schreef:
Ik verbaas me altijd dat mensen alleen reflectie dragen in het donker.. zo onverantwoord want je bent gewoon niet zichbaar..

Ik heb overdag niks speciaals aan, maar rijd dan ook op de fietspaden en overdag duidelijk zichtbaar.
Voor de kar heb ik mijn gevaren driehoek achterop (verplicht om over straat te mogen) en dat doe ik alleen echt overdag (ook niet tegen de schemer)

S'avonds overstraat is de kerstboom aan:
- reflecterende uitrijddeken (zomer en winter deken dus ALTIJD op)
- reflectie rond de benen (alle 4)
- lichtgevende reflectie rond de benen (alle 4) zoals deze:
http://www.intersport.nl/website/var/tm ... htbox.jpeg
met 4 lampjes per been

en mijn eigen lichtgevende hesje:
http://i56.tinypic.com/hwyiio.jpg

Mijn stal noemt mij een kerstboom, op wedstrijden wordt ik uitgelachen als ik onder de man kom..
MAAR ik voel me veilig. En krijgt inderdaad vaak complimentjes..

ook hier een kerstboom hoor smurffie, liever een kerstboom als aangereden worden! :j
hier ook altijd al als t gaat schemeren.
- zelf reflectie hesje aan.
- voor en achter fietslampjes aan mijn hesje of aan me cap.
- paard 4 benen reflectie.
- paard 4 benen knipperende lampjes.
- reflectie dekentje om.

liever te veel als te weinig lichten om :P maar ook ik wordt uitgelachen als kerstboom,
maar heb t al vaker gehad bij vriendlief in de auto dat er ergens ineens uit het niets een niet verlicht paard opduikt
nou je schrikt je kapot als automobilist!

Rosalie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:59

Als ik eerlijk moet zijn doe ik overdag geen reflecterende kleren aan