Westernweek El Rancho de Verano - 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Desireetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:01

Beste bokkers,

Ik heb een vraag aan jullie. Ik ben best bang voor buiten rijden en dan voornamlijk rengalop, maar wil er graag vanaf komen.
Denken jullie dat is zo'n kamp aan kan, of moet je echt best pittig kunnen rijden voor dit kamp? Lange stukken galop zijn geen probleem, alleen tsja, dat hele harde hoeft voor mij niet. Iemand ervaring met dit kamp die mij kan helpen?

Suuskipje

Re: Westernweek El Rancho de Verano - 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:03

Ze hebben hele fijne paarden erbij zitten die als jij niet hard wil ze ook niet hard zullen gaan. Aan het begin van kamp bij het indelen kan je dat dan gewoon aangeven :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:02

Eens met suus je hebt hele leuke paarden en je gaat niet de hele tijd in rengalop en sommige paarden kan je gewoon in galop houden als de rest harder gaan

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:59

Daar ben ik het dus niet mee eens. Die paarden weten daar precies waar ze altijd mogen galopperen, de hele groep raakt al opgefokt zodra ze in de buurt van die plek komen, en iedereen moet dan eerst halt houden.. en zodra ze het "strartsignaal" krijgen dan gaan ze ook meteen, en hoe!
Ja er zijn heus ook paarden die niet zo hard kunnen, die altijd als laatste 'eindigen' (en met normaal tempo ook vreselijk traag zijn) maar die gaan alsnog hard in vergelijking met een rustig hand galopje.. En dan moet je ook maar nét mazzel hebben dat dat paard die week wordt gebruikt en je daarop wordt ingedeeld..
Dus ja, Desireetje89, je moet best pittig kunnen rijden voor dit kamp want die rengalop wordt sowieso een paar keer gedaan.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:38

Ik wilde niet meer reageren omdat dat niet meer mocht maar zat te wachten op zo'n reactie.... Ook ik vind dat de paarden opgefokt zijn, ben je zelf nog niet klaar voor een (ren) galopje, jammer dan je paard wel.... Je moet dus niet angstig zijn en alles goed kunnen beheersen anders is dit kamp een ramp!

Wel wil ik erbij zeggen, gaat iedereen van je groep langzaam dan kan je heel goed mee maar zit er iemand tussen die hard wil en gaat er in eens vandoor gaan alle paarden mee en hard ook!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:56

En ik ben het totaal niet eens met jullie. Weet niet hoe vaak jullie zijn geweest. Maar de eerste reactie van jullie 2 is totaal niet waar. Ze gaan echt niet elke keer halthouden hoor. Dat is alleen met de zandvlakte zo.

Er zijn zeker paarden die je makkelijk rustig kunt houden. Neem een Marije, Duke, Fancy, Hero, Pepsi, Rapido.
En ja ik heb allemaal meegemaakt en 2 ervan zelf gereden.
Deze merken altijd hoe de ruiter zich voelt en past zich aan.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:14

Ik ben het ook niet eens met degene die allemaal zeggen dat alle paarden opgefokt zijn en hard gaan.
Er zijn echt wel paarden die merken wat hun ruiters wel en niet willen en die je zelf kan regelen in de galop. Naast het rijtje die xDaantjexx opnoemt zijn er nog wel een aantal die goed luiteren naar de ruiter.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:28

Wat leuk een topic over de westernweek, ik ga ook in de tweede week!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:32

Leuk! Hoe oud ben je?

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:33

Ik ben 22.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:36

Okee. Leuk zitten allemaal wel in categorie 18 - 30

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:37

Yinthee schreef:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Die paarden weten daar precies waar ze altijd mogen galopperen, de hele groep raakt al opgefokt zodra ze in de buurt van die plek komen, en iedereen moet dan eerst halt houden.. en zodra ze het "strartsignaal" krijgen dan gaan ze ook meteen, en hoe!
Ja er zijn heus ook paarden die niet zo hard kunnen, die altijd als laatste 'eindigen' (en met normaal tempo ook vreselijk traag zijn) maar die gaan alsnog hard in vergelijking met een rustig hand galopje.. En dan moet je ook maar nét mazzel hebben dat dat paard die week wordt gebruikt en je daarop wordt ingedeeld..
Dus ja, Desireetje89, je moet best pittig kunnen rijden voor dit kamp want die rengalop wordt sowieso een paar keer gedaan.

Bullshit. Danielle noemde al een heel stel en daar kan ik er ook een hele partij aan toevoegen.
Ik ben eerder op een westernweekend geweest en echt er zat een iemand bij die heel erg bang was, uiteindelijk heeft die op het galoppad gewoon een drafje gedaan omdat fjord Wanda al aanvoelde dat zij geen galop wilde doen.
Ik kom al sinds 2004 bij het fjordenpaard en ken de meeste paarden en hun gedrag ontzettend goed. Ik heb desiree overigens al aangeboden om een keertje samen erheen te gaan en op 2 hele brave te gaan. Dan kunnen we de galop gewoon opvoeren van een handgalopje naar een echte rengalop ;)

Edit: paarden die el rancho veel gebruikt tijdens de weekenden die dit zo aanvoelen:
Duke, marije, rapido, wanda, leize, fancy, pepsi, ushi, tiamo en zo nog een heel stel

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:58

:+ Volgens mij heb ik werkelijk niets gezegd over dat de paarden niet zouden luisteren of iets in die richting, maar oke.

Ik zit het toch echt niet ter plekke te verzinnen dat er overal eerst werd gestopt voordat er werd gegaloppeerd en de paarden opgefokt waren omdat ze al wisten dat ze daar mochten. (Wat trouwens helemáál niet erg is, en zeer begrijpelijk dat die paarden zo doen) Maar goed blijkbaar mogen hier alleen maar uiterst positieve dingen gezegd worden en is iets anders gelijk bullshit en verzonnen. Prima hoor. ;)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:02

@ Yinthe, ben jij op ponykamp geweest? Dan is het ook afhankelijk welke groep je zat.
Tuurlijk mag je je mening uiten, helemaal niet erg. Maar verwacht wel dat wij een mening terug hebben ;) En ook wij verzinnen dit niet, ook puur uit eigen ervaring

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:15

Yinthee schreef:
:+ Volgens mij heb ik werkelijk niets gezegd over dat de paarden niet zouden luisteren of iets in die richting, maar oke.

Ik zit het toch echt niet ter plekke te verzinnen dat er overal eerst werd gestopt voordat er werd gegaloppeerd en de paarden opgefokt waren omdat ze al wisten dat ze daar mochten. (Wat trouwens helemáál niet erg is, en zeer begrijpelijk dat die paarden zo doen) Maar goed blijkbaar mogen hier alleen maar uiterst positieve dingen gezegd worden en is iets anders gelijk bullshit en verzonnen. Prima hoor. ;)

Dat zeg ik toch helemaal niet. Hoe jij net jouw ervaring gaf was alsof alles niet te controleren is wat daar rondloopt. Maar die hele rij die ik aangaf zijn allemaal hele brave paarden die heel goed luisteren. Als jij niet zo hard wil als de rest dan vinden die dat niet erg. Terwijl duke, fancy en tiamo bijvoorbeeld ook echt wel heel hard kunnen als je dat vraagt aan ze.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:57

En Marije ook :)

Suus wie zat er toen op Wanda, mag natuurlijk ook PB.
Maar heb een vermoeden namelijk :)

Lisette0Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 23:43

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:45

Ik ben ook een weekje geweest en ondanks de gezelligheid en leuke omgeving vond ik het toch een beetje tegenvallen. De paarden waren niet western ingereden en de omgeving was minder als ik gehoopt had. Ik was alleen heel erg verwend met de veluwe waar ik altijd reed en de duinen en strand waar ik ook nu altijd rij :') dus dat kan daar ook aan liggen. Ik zou het persoonlijk niet meer doen, vooral omdat ik nu gewoon een quarter onder mijn kont heb die ik door bos, duin en strand kan rijden :)

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:06

_Liz89_ schreef:
__Martine__ schreef:
Wat leuk een topic over de westernweek, ik ga ook in de tweede week!

Leuk hoor, nog een deelnemer :D
Ik ga dan ook, en nog twee anderen in dit topic (mocht je het niet gelezen hebben ;))

Ik ben één van die twee anderen :)
Dan gaan er tot nu toe 4 bokkers in de tweede week ja!

En al die verhalen, ik zie het allemaal wel, het wordt vast leuk.

Lisette0Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 00:49

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:09

Ik ben vorig jaar ook geweest en toen waren we geloof ik met 18 meiden.
Ik ken er ook nog meer die deze week gaan, zijn meiden die vorig jaar ook mee gingen.
En voor mensen die alleen gaan en dat een beetje eng vinden, het komt echt goed en je bent niet de enige die niemand kent.

Lisette0Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 11:44

X
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:55

_Liz89_ schreef:
__Martine__ schreef:
En voor mensen die alleen gaan en dat een beetje eng vinden, het komt echt goed en je bent niet de enige die niemand kent.

Ik ga alleen, een hele stap voor mij :') Een paar jaar terug zou ik dat echt nooit gedaan hebben.
Maar ik bedacht me laatst idd ook dat er vast wel meer alleen gaan, en iedereen heeft dezelfde passie/hobby, dan sluit je je ook makkelijker bij elkaar aan :)

We zijn samen alleen haha, want ik ga ook alleen :)
En precies iedereen heeft sowieso een interesse die overeenkomt, dus ergens over praten kan altijd!

Ik moet tegen die tijd alleen even kijken hoe ik er ga komen, vrees dat ik geen taxi tot mijn beschikking heb en de dichtsbijzijnde bushalte is ver weg zag ik net :') Maar komt goed haha

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:46

heb nog nooit meegemaakt dat je moet halthouden voor we gingen galopperen alleen op zandvlakte maar de paarden weten daar precies waneer ze stoppen moeten.
ben er nu 4x geweest op westernweekend en tig keren om te huren en ja de paarden weten waneer een galoppad komt maar als je daar niet hard wil gaan kan je de meeste gewoon inhouden de paarden worden al genoemt zoals marije, duke, rapido, sneljo, hero en nog wel stuk of 10 die heel braaf zijn wel meer zelfs meestal passen deze paarden zich aan je aan dat heb ik gemerkt bij marije en duke en berend was na mijn ongeluk onzeker bij de galop en terwijl de rest in rengalop ging bleef ik in een handgalopje achteraan en als ik sneller wou gaf ik dat aan en dat vonden ze prma

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:48

En ik doe ook mee met alleen komen.
Zijn er al 3 dan haha