Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:12

Ik ben geen jurist maar misschien kunnen jullie overwegen jullie te bundelen en dit bedrijf aansprakelijk stellen voor geleden financiële en mentale schade en weet ik waar ze op aan te klagen zijn?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:26

............geen woorden voor.....

Gister heet eerdere topic gelezen, en nu dit......

Lala en andere meiden héél veel sterkte, misschien zoals slimmerik suggereert jullie krachten samen bundelen?

Virtuele :(:) voor een ieder die er 1 kan gebruiken....

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:28

Jemig wat een verhalen weer. Ga je naar Tunesië naar een bedrijf dat gerund wordt door een Nederlandse omdat je je daar iets vertrouwder voelt in een cultuur die je verder niet kent, wordt je vertrouwen zo beschaamd. Schokkend.

Dames, ik hoop dat jullie dit allemaal een plekje kunnen geven. Sterkte!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:30

Schokkend, TS. Ik wens je veel sterkte met het verwerken van de gebeurtenissen, hopelijk helpt dit topic je hier ook een beetje bij, want het zal heel moeilijk voor je zijn om het zo op Bokt te zetten. Mijn respect voor jou :(:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:31

Tja ik heb het andere topic ook gelezen
en ik vind toch dat er aardig veel bewijs is van sexueele intimidatie en idd ook wel min of meer aanranding....

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:32

en het verhaal word erger en erger.... sterkte :(:)

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:53

het gaat van kwaad tot erger

Jeetje.. ik ben gewoon ik shock..
Meiden ontzettend veel sterkte en kracht toegewenst

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:57

shilady schreef:
Tja ik heb het andere topic ook gelezen
en ik vind toch dat er aardig veel bewijs is van sexueele intimidatie en idd ook wel min of meer aanranding....

Min of meer aanranding?? Dit is aanranding!! En Bedouin heeft het om reden die alleen zij kent als "Tunesische" vrouw geaccepteerd dat haar man zo is.
Maar Bedouin, als je iedere keer de "kolen" uit het vuur haalt voor je man en iedere keer als er nieuwe vrijwilligsters komen hoopt dat er niets gebeurt door ze van te voren te waarschuwen voor de "Tunesische cultuur" zal er niks veranderen.
Als je dit niet stopt loopt het een keer gigantisch uit de hand en daar ben jij dan verantwoordelijk voor.

Voor Lalala en alle anderen die hun verhaal hebben verteld... en degenen die dat nog gaan doen.... Diep respect. Zulke dingen wil je liever vergeten en ze dan moeten opschrijven is heel confronterend.

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:58

Echt schandalig. Ongelooflijk.
Zelfs 1000 goede ervaringen wegen niet op tegen deze 'incidenten' (dat Bedouin het zo nog durft te noemen!)

Heel veel sterkte met het verwerken van deze nachtmerrie.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:00

slimmerik schreef:
Ik ben geen jurist maar misschien kunnen jullie overwegen jullie te bundelen en dit bedrijf aansprakelijk stellen voor geleden financiële en mentale schade en weet ik waar ze op aan te klagen zijn?

Aangifte doen lijkt mij wel het minste wat je kunt overwegen. Ik ben geen kenner van Tunesisch recht, maar wat Bedouin en haar man ook als gewoon zien in hun stukje woestijn, hoeft dat niet in de rest van Tunesië te zijn.

Waren alle aangerande/geïntimideerde bokkers meerderjarig? Ik lees dit bij BuZa
Citaat:
Net als in Nederland worden in Tunesië seksuele contacten met minderjarigen aangemerkt als een ernstig strafbaar feit. De autoriteiten van Tunesië kennen een zeer stringent vervolgingsbeleid; bij een veroordeling hiervoor worden (zware) straffen opgelegd. Los van bestraffing in Tunesië geldt dat men (ook) voor in het buitenland begane misdaden op het gebied van kinderseks in Nederland strafrechtelijk vervolgd kan worden.

bron: http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/ ... nesie.html

Het spugen naar vrouwen en haar van een paard af sleuren past alvast niet in wat mag volgens arabische gebruiken:
Ik lees op http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia#Ver ... en_vrouwen
Citaat:
Wanneer een vrouw in ernstige mate ongehoorzaam is aan haar echtgenoot heeft de man volgens de Koran het recht haar, na een traject van vermanen en vermijden, licht te tuchtigen door middel van een symbolische, lichte tik met een miswak, een takje dat gebruikt wordt om de tanden te reinigen. De tuchtiging mag geen pijn doen en geen letsel veroorzaken. Een Hadith vermeldt dat Mohammed ooit zijn afschuw uitsprak over het slaan met de woorden: 'Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?'.

Ik concludeer dat het argument dat het andere normen en waarden zijn daar in Tunesië niet opgaat.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:04

Ik heb het gevoel dat dit nog maar een topje van de ijsberg is...
Ik wens alle betrokkenen in deze nachtmerrie heel veel sterkte en wijsheid toe.
De rol van Bedouin in het hele verhaal kan ik nog niet plaatsen.
Op het ene moment voel ik met haar mee, maar het andere moment heb ik het idee dat ze precies weet (heeft geweten) wat er loos is.Maar misschien moet ik dan ook wel met haar meeleven.......

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:09

Lala, dapper dat je je verhaal hebt gedaan, goed dat je anderen op deze manier hebt kunnen waarschuwen. Ik hoop dat je dit alles uiteindelijk toch een plekje kunt geven.

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:16

Vreselijk! Ik heb alleen in het begin van het andere topic gereageerd, maar alle wel blijven lezen. Nu dit verhaal weer het wordt idd veel erger! Topje van de ijsberg is hier al genoemd, maar ik wil niet weten wat daar allemaal is gebeurt.

Toch lijkt het me voor de rest van de berg wel belangrijk om te weten dat er nog toppen zijn. Nu B alles lijkt te doen om dit binnen bokt te houden, vraag ik me af of jullie (met steun van bokt) dit niet naar buiten willen brengen? En dit gewoon landelijk bekent wordt. Dit blijft zo maar door gaan en er zullen meerdere meisjes denken een 1001 sprookje te gaan beleven in Tunesië!

Voor B, echt meis jij bent ver weg dat jij dit allemaal blijft volhouden. Ziek bijna!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:20

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:23

Als iedereen nou eens een linkje naar bijde topics naar Alberto Stegeman stuurt...T zou me niets verbazen als hij er instapt.

http://www.albertostegeman.nl/

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:28

Nu na 2e topic ook maar even een berichtje plaatsen.
Zit eigenlijk met open mond.

Wil alle slachtoffers sterkte wensen.

@PG willen diegenen dat wel?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:39

Jeetje ook alles doorgeleZen. wordt hier even een beerput opengetrokken! Ik vind het idee van Alberto stegeman nog niet zo slecht! Heb het bange vermoeden dat er daar anders weinig gaat veranderen.

voor alle betrokkene veel sterkte. Misschien kunnen jullie deze reis nog eens over doen bij de andere bokker in Tunesië? Om toch positief te kunnen eindigen?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:43

Deze verhalen maken het voor mij toch allemaal even anders, jeetje. Wat een geluk TS dat het nog goed afgelopen is en dat je nog 'op tijd' weg bent gekomen :\ Bedouin, al is maar een fractie van deze verhalen waar, met deze man kun je dit bedrijf écht niet verder runnen, écht niet..

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:58

Jeetje, wat een verhalen zeg..
Hoop dat het nog goed komt met jullie, dat het straks wat beter gaat met jullie :(:)

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:58

Lala, ik heb vannacht al een bericht geplaatst, maar deze is niet terug te vinden. Ik wil jou en alle andere meiden die een soortgelijke ervaring hebben als jij heel veel sterkte wensen met het verwerken van deze nachtmerrie. Wat vreselijk wat jullie is overkomen en ik hoop dan ook dat deze berichten bijdragen aan het stoppen van de praktijken van B en A! Misselijk makend, ik heb er geen woorden voor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:01

papagroom schreef:
Als iedereen nou eens een linkje naar bijde topics naar Alberto Stegeman stuurt...T zou me niets verbazen als hij er instapt.

http://www.albertostegeman.nl/

Die Stegeman zoekt alleen sensatie,die intresseerd die meiden verder niet.
Zolang hij leedvermaak kan krijgen,duikt hij er in.
Ik zou het niet doen als ik de slachtoffers was.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:02

Ik ook niet. Het gaat hier inderdaad niet alleen om financiële strop maar gaat veel verder....Dat wil je niet op TV terugzien :n

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:03

Desty schreef:
HolyPope schreef:
Kan er niets aan doen maar moet het toch kwijt... Bij hoeveel meiden is 't 'm wel gelukt? Meiden die er met geen woord over durven te reppen...??

Dit is dus wat ik ook probeer te zeggen in het andere topic. En misschien ook wel incl. haar zelf?

dat bedoelde ik dus in het andere topic met "het topje van de ijsberg".

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:05

Jeetje meiden, heel veel sterkte gewenst. Wat vreselijk en ik kan me alleen maar voorstellen hoe bang jullie moeten zijn geweest.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:10

Oh wauw... :(:) Wat een verhaal meid!
Vreselijk dat het je overkomen is zo, dit had je ook niet verwacht...
Veel sterkte gewenst... :(:)