En misschien moet je dan een stukje verder weg gaan, zodra je op een paar kilometer komt van parkeerplaatsen dunt het heel hard uit met de wandelaars
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
druppeltje schreef:Zodra het kan (lees: zand goed, overzichtelijk etc. etc.), pakken wij ook een rengalop mee. Roosje gaat dan gewoon helemaal voluit, met losse teugel.
Heerlijk vinden we dat!
Waar je in je profiel zwaait, omdat je op weg bent naar huis, daar mag mijn paard ook altijd even met volle teugen genieten. Hij bepaalt daar zijn eigen tempo. Ik jaag hem niet op en als ie geen zin meer heeft mag ie stoppen, alleen loopt ie zichzelf nog liever voorbij, dan dat ie stopt! Dus ik moet altijd op de rem. Hij zal niet vanuit dat tempo meteen stilstaan, dan gaan we natuurlijk over de kop, maar hij is dan absoluut nog steeds onder controle, anders deed ik het niet.
) wel een paar keer hard gaan! Ik ben niet vies van een spannend ritje en een galopje zit er dan wel in met mij. De groep bestaat uit ongeveer 15 - 20 paarden dus met z'n allen in galop geeft een kabaal van jewelste maar supergaaf om te horen! Dat ik dan als 'leider' voorop mag en eigenlijk de hele kudde bestuur, is echt ultiem gaaf.
juist leuk, onderling racen. Het is wel: de omgeving ken ik op mijn duimpje. Als ik dat niet kende, zou ik niet zo snel (met een grote groep of alleen) een galopje pakken. Vaak zijn de paden wel erg recht en lang dus overzichtelijk
gohya schreef:We hebben nog een [vrij mul] zandpad waar we in rengalop kunnen,langs het spoor.Maar ook daar kom je dan nét op dat moment fietsers tegen.We zitten hier op de Veluwe waar je áltijd wel mensen tegen kunt komen,ongeacht de tijd.
Waratje schreef:gohya schreef:We hebben nog een [vrij mul] zandpad waar we in rengalop kunnen,langs het spoor.Maar ook daar kom je dan nét op dat moment fietsers tegen.We zitten hier op de Veluwe waar je áltijd wel mensen tegen kunt komen,ongeacht de tijd.
Ik woon ook op de Veluwe, hoor. En toch kan ik best met regelmaat m'n oude dame haar lolletje gunnen, er bij ons ook genoeg paden zonder fietspad erlangs. En soms heeft ze gewoon pech, als er teveel mensen zijn gebeurt het gewoon niet.
dropje2 schreef:@Lifaja: Je zegt dat je je paard volledig onder controle hebt... maar "slaat wel op hol" bij vliegers, quads, en andere zaken? Toch tijd voor een uitgebreide "schriktraining" dan...
mijn paard waar ik op rijd heeft er geen problemen mee, al wil ze soms wel even wegschieten bij een traktor met aanhang maar heb ik haar zo weer terug. Het andere paard daarintegen word helemaal gek.
blijven vluchtdieren
idefix4 schreef:Haha, de mijne flipt bij strepen op de weg. Daarin ben ik hem vergeten bomproof te maken.

Overigens, paard waar ik op rijd is net als haar half broer vrij autistisch
paar maanden terug was er een reclame bord weggewaaid en lag op de grond, ze waren er als de dood voor omdat het "niet hoort"
(ze stappen namelijk altijd langs een HEEL reclame bord, en dát is normaal... als dat niet meer zo is klopt er iets niet
) lifaya schreef:idefix4 schreef:Haha, de mijne flipt bij strepen op de weg. Daarin ben ik hem vergeten bomproof te maken.
Ja die strepen kunnen echt aanvallen
Ach de meeste paarden hebben wel iets waar ze bang voor zijn. Het ene paard is als de dood voor runderen, het andere paard voor rare vreemde borden en het andere paard voor bussen en traktorsOverigens, paard waar ik op rijd is net als haar half broer vrij autistisch
paar maanden terug was er een reclame bord weggewaaid en lag op de grond, ze waren er als de dood voor omdat het "niet hoort"
(ze stappen namelijk altijd langs een HEEL reclame bord, en dát is normaal... als dat niet meer zo is klopt er iets niet
)
En zo kan ik nog wel een uurtje voorbeelden noemen.

idefix4 schreef:Geerke, waar ik mijn paard laat gaan, liggen ook geen stenen. Het is mul zand, maar mijn paard gaat vaak zo hard, dat ie de grond nauwelijks raakt. Laatst heb ik eens geprobeerd om op dat stuk een stukje te draven. Dat ging op zich ook, maar daar had ik wel wat overtuigingskracht bij nodig.
Maar idd, ik wil ook zeker weten, dat mijn paard geen peesblessures kan oplopen. Mijn paard is inmiddels wel ervaren in de bossen op dat vlak. Ik zou het niet zo maar met elk jong paard gaan doen. Dat zeg ik er eerlijk bij.