Enjoy the Ride ritten in Leersum

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Re: Enjoy the Ride ritten in Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:32

Klopt vrij irritnat heb mij aangemeld bij de site maar die geven het niet door.

Dus nu apart gedaan.

@remember rij je nu ook mee om 10 uur?. Met hoeveel zijn we dan?.

Ik heb de vorige keer best lekker doorgereden veel gedraaft en weinig gegaloppeerd. Gelijk matig tempo was erg lekker voor mij en paard. Vooral met een wat grotere groep is galop toch nooit een succes.
Paard had de volgende dag ook bijna geen last.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 15:51

@ Prisca, als Remember ook met ons meerijdt, zijn we met zijn 4en. ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 15:59

Ik zal de organisatie anders nog een mailtje sturen dat jij ook meerijdt, en Remember? Ik weet het alleen zeker van jou (& Kyan).

Wat betreft galop heb je wel gelijk en ik zou dit dan ook alleen doen als we wat meer ruimte hebben (zandvlakte etc).
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 07-05-12 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:00

Ik heb een date met 'sneppie' en voorkeur opgegeven voor tussen 10-11 starten :+ . Haar paard is ook voor het eerst mee dus kunnen we samen mooi rustig oprijden :j

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 16:01

Okee, @Prisca, met zijn 3en dus. ;)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:07

Oke top...dan rij ik mee..

Pff hopelijk kan ik mijn bed uitkomen heb de avond ervoor een feestje :d.

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:23

Op het inschrijfformulier staat een bankreknummer, daarnaartoe over maken volgens mij.
Met mij rijd er ook nog iemand extra mee. Gezellig!

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:28

Galop in groepje heb ik afgelopen woensdag op de veluwe een boom-bots ervaring mee gehad, dus inderdaad alleen galoperen indien iedereen zijn paard goed in de hand heeft ;) Ach.. jullie zullen mijn mooie blauw versierde gezicht nog wel zien zondag... Bij mij is het goed afgelopen, maar ik heb veel geluk gehad en zowel ik als paard deden niks geks, was stom ongeluk omdat mijn paard zijn voorganger in galop tussen twee smalle boompjes wilde volgen ipv op mijn aanwijzingen naar links gaan.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:33

Ben ff kwijt hoe lang je ongeveer over 17 en 26 km doet?.

Gr Pris

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 10:34

@ Kyan, gezellig!

Over 26 km incl. de stop zullen we ong. 4 uurtjes doen. Langer dan dat verwacht ik niet. Galop is bij mij nog nooit echt verkeerd gegaan maar galopeer dan ook vaak op ruime (zand) vlaktes en niet echt op bospaden (of het pad moet heel breed zijn).
Dit lijkt me ook wel handig om aan te houden, zo heb je altijd uitwijk mogelijkheden. En iedereen inderdaad zijn paard onder controle, maar daar heb ik zelf nog nooit problemen mee gehad, mijn merrie heb ik buiten altijd wel goed onder appel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:23

helaas geen leersum voor mij aankomende zondag :( Maar hoop er in het najaar wel bij te zijn.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 13:22

@ Tancreda4: jammer! Waarom kan je niet mee? (hoeft niet hoor). ;)

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:24

Ik denk dat het belangrijkst van het rijden in groepsverband is dat je rekening houdt met elkaars wensen en kunde. Ik heb mijn paard ook erg goed in de hand, echter het blijven kuddedieren :) Als iemand tegen zijn gevoel in toch mee gaat met de groep en zich er niet helemaal goed bij voelt, of vanuit joligheid gekke crosscapriolen gaat uithalen kunnen er ernstige ongelukken ontstaan. Want degene die vanuit joligheid een boomstammetje springt kan dat best, maar kan het paard erachter dat ook wel? En durft zijn berijder dat wel aan? Er gebeuren nog steeds verschrikkelijke ongelukken, met kundige ruiters. Veiligheid gaat daarom voor de galop, wat niet wil zeggen dat ik niet wil of kan of durf te galoperen natuurlijk :)

@ Tancreda, jammer dat je niet mee kan. Niks ernstigs hoop ik?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 13:30

@ Kyan, je hebt gelijk hoor. We moeten inderdaad gewoon goed overleggen met alles en ook qua gangen. Ik probeerde meer te zeggen, dat als iedereen in de groep graag een galopje zou willen maken, hier ook de plek voor moet zijn op dat moment en niet op een smal bospad, bijv. Dat we ook naar de omgeving kijken van, kan dat hier? Is dit een goede/veilige plek?

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:44

Komt vast helemaal goed :) Ik heb er in iedergeval veel zin in!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 13:58

Ik ook! :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:13

Nee, niets ernstigs. Het is moederdag, en mijn moeder heeft liever niet dat mijn vader (= chauffeur) en ik dan een hele dag weg zijn. Snap ik ook wel, maar vind het ook wel jammer. In het najaar doen we hopelijk wel mee. Iedereen veel plezier, ik hoop op goed weer voor jullie.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:16

Ik heb de laatste keer erg veel gedraft vooral in het begin zodat de eerste frisheid eruit is. Plus merkte ik dat het veel minder vermoeiend is voor ruiter als paard dan stappen en galop.

Ik heb er zin op naar de 26 km. Hopelijk ben ik een beetje wakker want heb een feestje de avond ervoor.
Oja rij trouwens in een wit vrachtwagentje.

Tja moederdag...ik vier het de dag ervoor de meiden zijn gelukkig nog jong dus lukt nog. Wel jammer dat ze het op die dag doen.

Urbje heeft een zwaar weekend de dag ervoor wedstrijd (dressuur).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:20

Ja, het is idd jammer. Maar ik snap mijn mamsie wel, want vorig jaar hebben we het ook niet gevierd. Nu gaan we wat gezelligs doen met het hele gezin. We pakken zulke dagen altijd om bij elkaar te komen, anders zie ik mijn zussen & broer ook zo weinig. Dus vooruit. Ik hoop dat ik binnenkort nog wel even naar het bos ofzo kan met het paard ;)

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:21

Ik wil in oktober meedoen :) Maar ik vraag me af of de route een beetje te doen is met een menwagen?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:25

De route is te doen, mits je paard voldoende conditie heeft en je tussendoor wel een keer extra rust neemt. Wij hebben precies dezelfde rit met onze aangespannen club gereden.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:26

Oke dankje :) Ja ik wil ook in oktober gaan rijden zodat ik nog even een tijdje kan trainen haha :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 09:46

@ Tancreda4, schrok al! Naja iets leuks doen met het gezin is ook leuk toch? :) Daarom wilde ik ook vroeg starten want wij gaan in de namiddag langs Oma enz. Mijn moeder moet zelf werken en geeft nooit zoveel om dit soort dagen.

Wij rijden met een grote zwarte Peugeut met een witte 1 paardstrailer erachter. Maar denk dat ik jullie gewoon mijn mb nummer geef. ;)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:55

janneke584 schreef:
De route is te doen, mits je paard voldoende conditie heeft en je tussendoor wel een keer extra rust neemt. Wij hebben precies dezelfde rit met onze aangespannen club gereden.

Mijn paard loopt dressuur matig alleen zelden echt grote ritten maar rij altijd wel zeker een uur soms langer. Tot nu toe 2 ritten gereden en geen problemen gehad volgende dag gewoon gereden en was wat stijf in begin maar er snel weer doorheen. Begreep juist dat hij de dagen er fijner was (happy in zijn vel).

Met een basis conditie van zeker 5x per wk rijden van 45 min tot 2 uur moet dit zeker kunnen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:06

Ik had vorige keer de 26 gedaan, en dat hadden we van te voren nog nooit gereden zolang. Gewoon basis conditie va regelmatig bakwerk en af en toe een buitenrit, maar nooit langer dan 2 uur. Ging prima, als je maar niet gaat jagen, tijds limiet hebt, en niet naar je paard luisterd. Neem de tijd, en luister naar wat je paard aan kan :) Vorige keer heb ik een heel stuk ernaast gelopen, bij de open vlakte in de buurt, omdat ik het veelte zwaar vond worden en dat aan het eidn van de rit, want ze had er best wat moeite mee toen, met dat zware zand.