Werkvakantie ranch amerika

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: Werkvakantie ranch amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:46

Als dat kan Renee haha maar wil ook eerst m'n rijbewijs halen maar dat gaat wel lukken.. Als jij nou gewoon januari met een andere opleiding begint :') ga dat ook doen plakken we na Amerika 3 maanden Australië aan vast ofzo :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:48

Hahahahaha het geld groeit mij niet op de rug :')
Maar ik kan het wel even uitzoeken, eerst kijken of ik wel een opleiding ga doen. Ik vind het zelf prima om een jaar weg te gaan maar het nadeel is dat ik 22 ben en een HBO opleiding toch weer 4 jaar is := misschien dat ik maar een BBL opleiding of een cursus moet doen voor een bepaald beroep :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:53

Zoals al gezegd wordt proberen je ticktet betaald wordt..

Wil voor die tijd nog wel een paar lessen echt Western niet dat ik daar as een leek aankom :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:56

Nou dat hoop je :P niet elke ranch doet dat :P
Ja ik wil ook nog een dressuur en westernles volgen... Deamn, het is echt jaren geleden dat ik les heb gehad :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:08

Nee maar daar zijn ze vast wel op uit te zoeken :)

Ik wil niet 1 keer les maar wel ff een weekje of iets langer echt goed les :)
Straks vind ik het zo leuk verander ik nog eens van tak van sport

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:25

Ik geef ook les :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:29

Voor mij woon je alleen niet echt in de buurt haha :))

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:39

Waar wonen jullie dan? Want ik kom ook regelmatig in het noorden vh land.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:40

ik woon naast leiden, maar heb geen paard tot m,ijn beschikking dus denk dat ik wel even iemand zoek die gewoon western lessen geeft op eigen paarden, heb het wel eens gereden, weet de begrippen, maar niet dat ik durf te zeggen dat ik western kan :')

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:49

Ja iderdaad :) maar als je daar gaat werken leer je ook veel hoor. Als je echt voor het rijden gaat is het wel handig om wat basiskennis te hebben idd :) komt vast goed!

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:56

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:01

was idd al aan het zoeken op yard & groom :P zou leuk zijn als er een stal zou zijn waar e met zen 2en terecht zou kunnen komen!

Deze spreekt me wel aan:
http://www.yardandgroom.com/jobs/united ... hand/21902

je verdient niet echt veel bij :') maar ach, je leert er heel veel van

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:05

Precies.. Ik heb altijd engels gereden (m springen en l dressuur) en wil dat Western wel eens proberen :D

Renee wil het liefst ook lekker met z'n 2en wij kennen elkaar gelukkig elkaar behoorlijk goed <3

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:07

100 dollar per week plus kost en inwoning is vrij veel voor working student, sommige stallen krijg je maar 50 dolla per week en moet je je eigen eten daarvan kopen.. dan houd je niks over en moet er vaak geld bij. dus daar moet je wel een beetje voor uitkijken.

En neem echt contact op voor je serieus wat aangaat, ook op yard and groom zitten veel bedrijven die zich leuker voordoen dan ze zijn.

En! niet onbelangrijk, kijk naar het weer in de periode wanneer je gaat. Wij zijn afgelopen zomer naar atlanta geweest voor een verblijf van 3 maanden. We hebben het 14 dagen uitgehouden en zijn terug naar nl gegaan, niet te doen, wat een hitte! Dus ook daar moet je goed rekening mee houden. Terwijl we op hetzelfde bedrijf een paar aar eerder in januari/feb/maart daar prima konden zijn.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:10

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:11

haha ik heb geen idee hoe duur het eten is in Amerika enzo, en de benzine en de andere dingen voor het dagelijkse gebruik, het scheeld natuurlijk inderdaad dat je al een dak boven je hooft hebt :j

Ja contact opnemen is wel belangrijk :') wil wel even alles duidelijk hebben en niet dat ik na een paar weken al denk "wat doe ik hier" :') Mijn engels is gelukkig prima, alleen schrijven is soms eff goed nachecken met spellingscorrector maar dat komt wel goed :')

deze vond ik ook zeer interessant
http://www.yardandgroom.com/jobs/united ... gler/21770

Ik vind het niet erg om met hitte te werken maar idd, 45 graden is best pittig :') Dus idd, daar moeten we ook naar kijken :P

Nicole idd, we moeten gewoon samen gaan :') wanneer ben je nou echt klaar?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:11

Lol Sliertje, ik plaatste die net :') vond dat inderdaad heel gaaf klinken

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:12

Ik vind die 100 dollar anders toch behoorlijk leuk mee genomen!!
Als je daar 3 maanden zit toch een goede 1000 dollar dus ongeveer je ticket er weer uit en een ervaring rijker!

Het liefst naar een bedrijf dat dus de ticket betaald en je daar gewoon in woont en dan al is het maar een klein zak centje bij verdient lijkt me helemaal super!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:13

Oooo mijn droom. Waar kun je zulke bedrijven opzoeken die hier voor open staan? het liefst ga ik richting texas of arkansas die kant op...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:13

ticket is wel iets duurder nicole :)) denk dat een ticket ongeveer 1500 doller minimaal is, althans, hangt er natuurlijk van af waar je heen gaat :)) maar de ervaring vind ik het belangrijkste, het zou nog leuker zijn als ik het voor de rest van mijn leven kan doen en een stoere sexy cowboy vind daar :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:16

lifaya schreef:
ticket is wel iets duurder nicole :)) denk dat een ticket ongeveer 1500 doller minimaal is, althans, hangt er natuurlijk van af waar je heen gaat :)) maar de ervaring vind ik het belangrijkste, het zou nog leuker zijn als ik het voor de rest van mijn leven kan doen en een stoere sexy cowboy vind daar :')

Haha precies Renee!!

Ja daarom zei ik ongeveer.. Ligt ook aan welke periode enzo

Juli ben ik klaar :) 5 maandjes ongeveer en daarin eerst rijbewijs halen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:16

Je verdient er nergens ook maar een drol.. Het is werken werken en werken voor een kamertje in een huis. :+ Vind dat ze snel gebruik van je maken, goedkope/gratis hulp. In Nederland in ieder geval wel.

Ik heb net ook even gekeken op die yard & groom site, maar er zit blijkbaar maar 1 ranch die iemand zoekt in de regio waar ik naar toe ga. :+

En Nicole, met 1000 dollar is het niet eens zeker of je je vliegticket er wel uit hebt.. Denk het niet.. Plus dat je bij sommige ook nog je eigen eten moet kopen, reisverzekering, je verzekering thuis loopt ook nog lekker door, etc. :=

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:18

Ik weet het helaas niet zo goedkooP vandaar dat ik het vroeg wil uitzoeken.. En hopelijk vinden we er 1 die het wel betaald (ticket) en kost op inwoning

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:19

Als je 3 maanden gaat ben je natuurlijk een toerist, heb je geen werkvergunning aan te vragen :P

Ik vind het wel fijn om in een apart huisje te wonen (zo'n schuurtje, vet stoer :') ) en dan met bijv Nicole te delen, maar met vreemden een badkamer delen is toch altijd wel even eng in het begin :') vooral als je nummer 2 moet doen :)) In Tunesie was ik stront ( :') ) gelukkig dat ik mijn eigen badkamer en wc had :') ik zat door de buikinfectie zo erg aan de schijterij dat het was alsof ik gelanceerd werd :') sorry hoop dat jullie geen nachtmerries krijgen nu :)) maar op zulke momenten ben je zoooo blij met je eigen plekkie :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:21

Gelukkig Renee dat ik wel wat gewend ben en je ken hoe je bent!!

Haha echt zo schuurtje met stro haha hoe gezellig lekker kriebelig enzo haha