Aangifte doen? paard krijgt duw van auto ( met poll)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij aangifte doen?

Ik zou wel aangifte doen.
385 (93%)
Ik zou geen aangifte doen.
26 (6%)

Totaal aantal stemmen: 411

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:51

mika11 schreef:
Ahkal Teke,
Dat weet ik niet zeker.
Tussen dat eigen pad, en het ruiterpad, zit nog een stukje bos.
Ik weet niet of dat ook bij haar hoort, of gewoon bij het bos.
Als het bij het bos hoorde, maar nog niet op het ruiterpad, mochten we er dus allemaal niet komen.
Wij niet te paard, en zij niet in de auto.

Wat je eigenlijk had moeten doen is foto's maken van haar op dat stuk bos. Of iig foto's van de sporen van de auto, dan had je wat meer bewijs.
Ik snap niet zo goed waarom jij geen aangifte zou doen.
"omdat het goed is afgelopen en wij daar eigenlijk niet mochten komen" is natuurlijk geen reden. Als iemand op je schiet (en mist) omdat je door iemands tuin wandelt en zo een stukje afsnijdt is dat toch ook strafbaar?? Ook al is het goed afgelopen en mocht je er eigenlijk niet lopen.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:52

nicky_rilana schreef:
mika11 schreef:
Ahkal Teke,
Dat weet ik niet zeker.
Tussen dat eigen pad, en het ruiterpad, zit nog een stukje bos.
Ik weet niet of dat ook bij haar hoort, of gewoon bij het bos.
Als het bij het bos hoorde, maar nog niet op het ruiterpad, mochten we er dus allemaal niet komen.
Wij niet te paard, en zij niet in de auto.

misschien is dat even vestandig om te vragen waar dat stuk je bos bij hoorde?

Dat maakt helemaal niet uit. Je mag op je eigen terrein ook niemand aanrijden met de auto.

opisop_shop

Re: Aangifte doen? paard krijgt duw van auto ( met poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:53

gewoon aangifte doen, al is het alleen maar om je vriendin te steunen en om herhaling te voorkomen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:53

dat zou inderdaad wat Zijn als de boer of bijv land eigenaar wel iemand aan mag rijden.. want het is toch op eigen terrein...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:54

mika11 schreef:
funnyhorses schreef:
Wel als je je er een breuk voor moet werken. >;)
Kom nou je mag dus wél eigen rechter spelen als je ongevraagd bij iemand binnen stapt? _-:(
Nee aan die omgekeerde sh i t doe ik niet mee,kom je hier als inbreker binnen dan ga je in je blootje met een zere kont weer naar buiten hoor ~~}> (effe netjes in Boktterm gesproken O:) )

Ik begrijp je punt heel goed.
Als ik hier in huis een inbreker zou snappen, en ik had de mogelijkheid en het lef om hem te stoppen, zou ik het ook doen.
Maar wij waren niet aan het stelen of zoiets.
We dachten zelfs, dat we daar wel mochten rijden.

Daarom sta ik ook volledig aan jou kant met je verhaal ts!
Het is toch van de zotte om zoiets mee te moeten maken. 8)7

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:58

Eerlijk gezegd zou ik als ik jou was geen aangifte doen. De persoon met het aangereden paard gaat dat al doen. Jij kunt dan wel getuige zijn natuurlijk.
Jou of jouw paard is niks gebeurd, behalve dat er tegen je gescholden is, dus ik zou ook niet weten waar je aangifte van zou kunnen doen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:03

Wat een geschift w*f zeg!
Ik zou het paard toch even in de gaten houden.
En anders laat d'r maar opdraaien voor ''eventuele'' schade.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:04

ik hoop dat je een kenteken hebt genoteerd, ik had haar kapot geslagen. je zou maar van je paard vallen met je hoofd op de grond.. daar gaat weer een ruiter die van zijn paard valt en eraan overlijdt.
auto's houden helemaal geen rekening met ruiters of je er nu wel mag rijden of niet. aangifte zou ik doen en zeker niet bij laten zitten.
wat een gek wijf.
ik had er echt niet bij moeten zijn.
succes TS.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:21

LindyH schreef:
Eerlijk gezegd zou ik als ik jou was geen aangifte doen. De persoon met het aangereden paard gaat dat al doen. Jij kunt dan wel getuige zijn natuurlijk.
Jou of jouw paard is niks gebeurd, behalve dat er tegen je gescholden is, dus ik zou ook niet weten waar je aangifte van zou kunnen doen.

Als iemand probeerd een paard in een groep aan te rijden kan het paard daarbij uiteraard op hol slaan. De kans is dan groot dat de rest van de paarden daar ook van schrikt en mee op hol slaat. In dat geval kunnen alle ruiters in de groep natuurlijk makkelijk gewond raken of ongelukken veroorzaken met derden. Ik denk dat de vrouw dat risico bewust heeft genomen en dat dat misschien zelfs de bedoeling was dat alle paarden op de loop zouden gaan om de ruiters te laten schrikken!!!

Ik denk trouwens niet dat het erg veel uitmaakt of de ruiters zich op dat moment nu nog wel op het terrein bevonden en dat ze van te voren op een stukje reden waar ze niet mogen komen. Je mag iemand gewoon niet met een wapen aanvallen omdat hij je tuin betreed, iemands tuin zomaar betreden of je (per ongeluk/denkend dat het mag) op een eigen weg bevinden is wel een overtreding maar staat toch in geen enkele verhouding met een poging tot (zware) mishandeling/doodslag.

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:40

Ik vind paarden bewust aanrijden met de auto toch iets erger dan heel onschuldig over een verboden paadje wandelen. En paarden aanrijden als reactie op dat 2e vind ik helemaal raar. Ik denk dat als je aangifte doet dit nog een heel gedoe wordt, omdat die vrouw waarschijnlijk steevast vol zal houden dat jullie op haar terrein waren, maar jij hebt een hele goede reden om aangifte te doen. Wat nou als de paarden op hol waren geslagen? Wie weet wat er dan gebeurd was.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:42

Ja, "Poging tot moord met een dodelijk wapen". Zouden ze in Amerika zeggen

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:45

Ik ben tegen geweld, maar als iemand express tegen mijn paard aanrijdt -:(-
Ik zal afstappen en met een tak al haar ramen eruit tikken ~~}>

Zeker aangifte doen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:50

ookal waren jullie op "verboden" terrein, dat geeft haar niet het recht om op een vluchtdier af te rijden en er nog tegenaan te rijden ook. Een paard kan er zo van in de bol krijgen dat die er van door gaat, de andere paarden in paniek mee gaan en alle ruiters eraf liggen met eventuele bijkomende verwondingen (paard kon steigeren, ruiter op de moterkap van auto terecht komen etc) ... Vind dat absoluut niet kunnen :n Ik hoop in elk geval wel dat jullie dat pad dus niet meer nemen?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:57

Citaat:
Wat ben je dan als je bijv. met je hond loopt?Zolang IK op MIJN beide poten loop ben ik voetganger,laat een ander dan maar eens iets anders komen bepalen.
Kom nou wat een wereld zeg,kleinzerig rotgedoe om niks!Dat zijn nou van die dingen waar ik echt van kan flippen.Ik heb veel geduld en kan me zeker goed beheersen maar bij zoiets slaan me dan toch echt de stoppen door hoor. :(
(dit is verder geen uithaal naar jou hoor Yessy ;) )

Jij moet nog een hoop leren denk ik..... Ik zie dat je geen 15 meer bent helaas.... Misschien eerst eens verder kijken voor je iets roept??

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:40

Absoluut aangifte doen!!!
Sterker nog ik zou de krant erbij halen.
Asociaal weggedrag naar mensen te paard is echt buiten proporties aan het stijgen.

De actie van de KNHS [ Weet wat je doet als je een paard ontmoetkomt enkel aan bij degene die wat met paarden te maken hebben...
Er zou eigenlijk een SIRE reclame meeten komen en heel wat meer publiciteit met hoe om te gaan
met paarden in het verkeer.

*Edit onderstaande aanvulling:
Sterker nog als iedereen van Bokt 5x een printje maakt van die flyer en ergens in zijn stad / dorp / gehucht op plakt zou dit ook meer
publiciteit geven.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:45

is ze wel lekker tegen een paard aanrijden tuurlijk aangifte doen en jij was erbij dus jij kan het jouwe vertellen desnoods apart van elkaar , jullie dachten dat het mocht dus hoezo verboden pad kom nou

Extremist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:55

mika11 schreef:
Was geen openbare weg. Het is een stuk bospad waar dat vakantiehuisje op staat. En daar mag je dus niet te paard langs. Maar wij dachten dus dat het wel mocht.

Gelukkig allemaal irrelevant :) Eigen terrein geeft een vrijbrief op het reglement verkeersregels en verkeerstekens. Wat zij heeft gedaan zijn misdaden (aanrijden met doel mensen verwonden, bedreiging, poging tot doodslag (?), verlaten plaats ongeluk/delict). Strafbare feiten uit het wetboek van strafrecht. Alleen diplomaten hebben een bepaalde onschendbaarheid, maar deze mevrouw zeker niet :)

Het is alleen jammer dat het niet opgenomen is, dan had ze inderdaad definitief vervolgd kunnen worden. Nu is dat nog maar de vraag, het is het ene woord tegen het andere. Als je ter plekke 112 had gebeld had je misschien sterker gestaan, dan waren er daadwerkelijk sporen te zien van de auto en had een agent met eigen ogen de situatie kunnen inschatten. Ik weet echter uit ervaring dat 112 bellen wel een vrij grote stap is, ik doe dat ook alleen maar als er iemand doodgaat of dood is.

Maar voel je absoluut niet schuldig voor een vergissing. Vergissingen zijn mogelijk, en hoewel ik je schrikreactie goed kan begrijpen hoef jij je nergens druk om te maken. Jullie hebben niet kwaadwillend een regel overtreden, daar jullie in de veronderstelling waren dat het mocht. Zeker als ze nergens bordjes heeft staan dat het privéterrein is, staan jullie sterk.

Of ik aangifte zou doen... Ik denk het niet, maar alleen omdat er dan de rebel in mij naar boven komt die het heft in eigen hand gaat nemen (uiteraard geen geweld/bedreiging). Als dit is hoe zij met voertuigen omgaat, dan is het mij betreft een kwestie van kabeltjes doorknippen om ervoor te zorgen dat die voertuigen niet meer starten. Briefje in de bus met de vorige zin erop, en dan betaalt ze maar een boete in de vorm van eigen risico van haar verzekering.

Echt ontzettend knap van jullie dat jullie de paarden onder controle hebben gehouden, ondanks het gescheld en de woede. Sterk staaltje vakmanschap ;)

@ PaysBas (onder mij): ja daar moet wel even een disclaimertje bij bedenk ik me net :P Ik studeer autotechniek. Als je zelf gaat zitten knippen zonder dat je weet wat je doet, kan je iemand in levensgevaar (of erger) brengen. Ik hoop niet dat ik nu iemand op verkeerde ideeën breng, haha. En PaysBas heeft ook gewoon gelijk hoor. Het heft in eigen handen nemen is nooit wijs en brengt je alleen maar verder van huis. Ik hoop dat de politie zelf het initiatief neemt en zorgt dat zij nooit meer een auto mag besturen.
Laatst bijgewerkt door Extremist op 07-11-11 02:29, in het totaal 1 keer bewerkt

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 02:15

Kabeltjes doorknippen etc. lijkt mij ook zeker niet wijs. 4 posts en dan al zo iets suggeren toe maar vast een Extremist 8-)
Wat gij niet wilt wat u geschiedt doe het zeker ook niet bij een ander, ofzo gaat dat gezegde.
Het is al laat...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:00

PaysBas schreef:
Kabeltjes doorknippen etc. lijkt mij ook zeker niet wijs. 4 posts en dan al zo iets suggeren toe maar vast een Extremist 8-)
Wat gij niet wilt wat u geschiedt doe het zeker ook niet bij een ander, ofzo gaat dat gezegde.
Het is al laat...

Wat gij nie wilt wat u geschiedt doe dat ook een ander niet... ;)

En is helemaal waar.

Zit mij overigens te bedenken....Is het inderdaad volgens het kadaster wel haar weg?
Zal niet de eerste keer zijn dat dat anders blijkt te zijn.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:07

Wat een raar mens zeg! Ik zou zeker aangifte doen, dan weet ze in iedergeval dat ze zoiets niet weer moet flikken. Ze kan toch ook gewoon fatsoenlijk vragen of jullie wel op het juiste terrein rijden. Ik zou ook echt woest worden als iemand mijn paard zo aanreed! Het moet toch allemaal niet gekker worden :7

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:16

mika11 schreef:
ceesje schreef:
Wat wil je bereiken met aangifte doen..... mentaliteit van deze vrouw is een kort lontje , ik zou met haar in de anonimiteit blijven.....je weet niet wat je losmaakt, de volgende keer inderdaad goed overdenken of het slim is om daar weer te gaan paardrijden , it s all in the game.

Ik ga daar echt nooooooit meer langs!
Dat was dus waarover ik zelf twijfelde, daar zeg je het precies.
En ook omdat mijn paard niet geraakt is.
Maar je kunt je natuurlijk wel bedreigd voelen.

Natuurlijk voel je je bedreigt , deze vrouw incasseerde in die situatie weinig ,en mag dit niet doen.
Maak melding bij de wijkagent van het verkeersgedrag , zo iemand fietst langs en praat met haar......dan weet zij dat zij in de picture is , en blijf je toch redelijkerwijs anoniem.
Kabeltjes doorknippen is vandezelfde  orde als wat mevrouw met de auto naar jullie toegedaan heeft, dat zou bij deze mentaliteit alleen maar olie op het vuur zijn, en gaat volledig buiten proportie van wat je overkomen is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:27

Extremist schreef:
mika11 schreef:
Was geen openbare weg. Het is een stuk bospad waar dat vakantiehuisje op staat. En daar mag je dus niet te paard langs. Maar wij dachten dus dat het wel mocht.

Gelukkig allemaal irrelevant :) Eigen terrein geeft een vrijbrief op het reglement verkeersregels en verkeerstekens. Wat zij heeft gedaan zijn misdaden (aanrijden met doel mensen verwonden, bedreiging, poging tot doodslag (?), verlaten plaats ongeluk/delict). Strafbare feiten uit het wetboek van strafrecht. Alleen diplomaten hebben een bepaalde onschendbaarheid, maar deze mevrouw zeker niet :)

Het is alleen jammer dat het niet opgenomen is, dan had ze inderdaad definitief vervolgd kunnen worden. Nu is dat nog maar de vraag, het is het ene woord tegen het andere. Als je ter plekke 112 had gebeld had je misschien sterker gestaan, dan waren er daadwerkelijk sporen te zien van de auto en had een agent met eigen ogen de situatie kunnen inschatten. Ik weet echter uit ervaring dat 112 bellen wel een vrij grote stap is, ik doe dat ook alleen maar als er iemand doodgaat of dood is.

Ik ben het hier mee eens
Deze dame heeft jullie bewust aangereden en bewust een poging gedaan letsel toe te brengen
Alleen al dit is strafbaar

Tevens zou ik als ik jullie was alle 3 aangifte doen gezien je dan 3 onafhankelijke verklaringen hebt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:30

Ceesje, als je de wijkagent erop af stuurt ben je heus niet anoniem, tenzij ze die dag nog meer paarden heeft aangereden ;)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:32

Ik vind wel dat je je vriendin hierin moet ondersteunen en jezelf opgeven als getuigen, aangifte is inmiddels al gedaan dus dat hoeft dan niet nog eens.
Ook al is het goed afgelopen met jullie wil niet zeggen dat je deze actie dan ook maar moet accepteren!

Persoonlijk had die vrouw achteraf aangifte kunnen gaan doen voor mishandeling want die had er bij mij zo niet vanaf gekomen,was erachteraan gegaan en voor ze haar huisje weer in kon stappen een flink pak rammel gegeven,van zoiets ga ik dus helemaal door het lint!

Heb het zelf aantal jaren terug een keer meegemaakt dat een ongeduldige bestuurder niet even een paar seconden kon wachten en achter ons moest blijven en we bijna op het ruiterpad waren,ging bij mijn paard achterop de hakken rijden en expres gas geven,
nou ben voor de auto afgestapt en hem het volle vet gegeven waarvan hij zo schrok dat toen hij zich erlangs stuurde nog even een mooie deuk in het portier meegegeven heb!Nooit meer iets van gehoord of gezien de mafkees!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:38

Annickkii schreef:
Bericht hierboven was een quote, laatste twee zinnen zelf erbij gezet.
Maar anyway, denk dat je met aangifte veel verder van huis bent omdat je ook nog op priveterrein van een ander reed dus zelf ook een overtreding hebt begaan. Niet dat ik absoluut mee eens ben wat die vrouw gedaan heeft, kan echt niet en zou haar daar zeker op aan spreken en uitleggen dat jullie daar reden omdat jullie dachten dat het mocht. En ja dan ook zeker zeggen dat ze dat echt niet kan maken om een paard aan te rijden. Mocht ze dan nog over de rooie gaan zou ik denk ik wel aangifte doen.

Waar haal je dit vandaan :) ? Het boeit namelijk geen reet of jij op privéterrein bent, al laat je je paarden schijten in haar tuin. Iemand mag GEEN eigen rechter spelen, en dit kan dus idd als poging tot doodslag/moord (ik weet niet precies hoe het in elkaar zit) gezien worden. Dat jullie reden waar het niet mocht heeft dan geen enkele waarde, dat maakt niet uit. Zeker aangifte doen dus! Is die vrouw helemaal gek geworden!
Wel fijn dat jullie en de paarden er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen :) .