Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
X_Sas schreef:Leuk onderwerp!
Zelf nooit in het donker buiten gereden, nu ben ik er toch erg benieuwd naar.
Hoe reageren jullie paarden er op? Zijn ze in het donker anders qua gedrag?
108078 schreef:Waratje schreef:Kennelijk heb ik een andere opvoeding genoten dan sommige andere ruiters.![]()
Als een terreineigenaar aangeeft dat het niet mag dan ga IK niet willens en wetens dat toch doen.
Als jij je gewoon normaal gedraagt is er niets aan de hand. Tenzij die redenen er uit veiligheid zijn natuurlijk, maar meestal slaan die regels nergens op.
Nouja ieder zijn eigen mening
Maar even terug naar onderwerp .. ik wijk een beetje af
In het donker rij ik zelf liever niet , tenzij het echt nodig is .. ( heb zelf geen beschikking over een bak )
En als ik wel rij, het liefst zo opvallend mogelijk. een klein rondje.
Ik zit meestal toch niet zo lekker ik moest een stukje over een weg , vermoeide mensen achter het stuur , je weet het maar nooit.
RusselNuwell schreef:Maar hesje is vrij overbodig bij een paard, want daar schijnen de koplampen niet op. Op de benen van je paard, en je eigen benen is wel altijd handig om wat te hebben.
casperzazoe schreef:Ik ga niet echt in het donker een buitenrit maken ofzo, vind ik te link.
Maar ik moet wel vanaf mijn huis naar een verlichte buitenbak rijden, in het donker ( is ook maar 500 m ofzo)
en ik heb bandjes om de benen, en een uitrijdeken in het reflecterend, dus ik va lwel op ^^
Waratje schreef:casperzazoe schreef:Ik ga niet echt in het donker een buitenrit maken ofzo, vind ik te link.
Maar ik moet wel vanaf mijn huis naar een verlichte buitenbak rijden, in het donker ( is ook maar 500 m ofzo)
en ik heb bandjes om de benen, en een uitrijdeken in het reflecterend, dus ik va lwel op ^^
Ik mis lampjes in je lijstje. Die zijn wel wettelijk verplicht!!!
ik heb van die reflecterende lappen voor om de benen en voor mezelf een hesje. ga straks even bij de hema kijken of ze ook lampjes voor om je arm/laars hebben....ben niet zo` n voorstander van rijden in het donkler. maar de mogelijkheid is er wel dus proberen kan altijd.
).
, dus die krijgt een paar reflekterende bandjes om z´n benen en een reflekterende staartbescherming om.
) mee, zodat ik altijd een lichtje bij me heb en om m´n linker arm heb ik een lichtje dat van voren wit straalt en van achteren rood.
(terwijl ik er wel 2 in m'n kastje heb liggen
)...
Vandaar dat ik altijd mijn kerstboom verlichting in mijn zadeltas mee heb als ik niet zeker weet of ik op tijd thuis ben. Wat er in mijn zadeltas zit? Reflectors voor om de benen, lampjes om de linker en rechter arm en een grote ruiterlamp om mijn linkerbeen, uiteraard allemaal voorzien van wit licht naar voren en rood naar achteren. Verder heb ik een reflecterend hesje aan en sinds kort een reflecterende uitrijdeken (nog niet mee gereden) Die mijnwerkerslamp zie ik ook nog wel zitten, handig als je over onverlichte stukken moet!
en een reflecterende uitrijdeken is misschien ook handig