Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Benfan schreef:Dat is schandalig Barkruk, het is nu toch wel duidelijk dat men je daar niet wilt hebben. Dan zoek je maar een ander stuk op. Het is jammer dat veel ruiters het lastig maken voor andere ruiters om nog lekker te kunnen rijden. Ik zie het in de toekomst dus wel gebeuren dat veel paden ontoegankelijk word gemaakt voor ruiters door hun wandaden. Maar inderdaad, asociale ruiters bukken gewoon even en zo weer verder. Een wildrooster zou effectiever zijn, maar ook daar gaan sommige ruiters gerust over (zoals laatst in Hilversum)
@Marjo89, ga je heel heel diep schamen. Ik vind dit werkelijk zo schandalig dat ik er bijna plaats vervangende schaamte van krijg. Ruiters zoals jij maken het voor ruiters zoals mij onmogelijk om normaal met mensen te kunnen praten. Als ik in de weg rij bied ik ALTIJD mijn excuus aan, en zeg erbij dat ik beter had moeten opletten NIET ZIJ! want ik ben verantwoordelijk voor hun veiligheid wat betreft mijn paard. Vind dit echt heel erg wat je gedaan hebt.
Huertecilla schreef:Het zijn twee ´voorbeelden´ van wangedrag door ruiters wat hier op Bokt als heel normaal eigen recht wordt beschouwd.
Het fietspad is een derde.
Het creëert een terecht aso beeld van de ruiterij.
De bona fide, wel keurige en verantwoordelijkheidsbewuste ruiter hééft al met een negatief vooroordeel te maken.
Spiritdancer schreef:Jij durft.....dus omdat ik op een fietspad rijd om ervoor te zorgen dat ik niet uit het leven gereden wordt door allerlei gemotoriseerd verkeer.....ben ik asociaal. Ik vraag me af of je niet een beetje door'draaft' met je visie.
Benfan schreef:Toch is Huertecilla een van de bokkers die misschien erg vervelend overkomt, maar dat is meer omdat hij ons constant met feiten rond de oren slingert.
Benfan schreef:Ik persoonlijk heb nog nooit problemen gehad met mensen, eerder complimenten over hoe beleefd ik was. Als mensen even willen aaien tuurlijk, mag de hond kijken, sure! Hiermee kweek je wederzijds respect en begrip.
Huertecilla schreef:Zoals je terecht constateert ligt de oorzaak van gevoelens van onlust over feiten die de ruiterij niet uitkomen niet bij degene die ze aanvoert.
Huertecilla schreef:Het is míj al erg lang duidelijk dat hoe meer een opmerking de kern van een probleem raakt hoe agressiever de reactie op de opmerking.
Huertecilla schreef:Paardrijden is verder een hobby waarbij veel emoties een prominente rol spelen. Dat jaagt de ratio het raam uit.
Huertecilla schreef:n zijn feiten aangedragen door een Martiaan hoogst vervelend.
Spiritdancer schreef:Huertecilla schreef:Paardrijden is verder een hobby waarbij veel emoties een prominente rol spelen. Dat jaagt de ratio het raam uit.
Als dat bij jou het geval is dan hoop ik inderdaad niet dat ik je ooit tegenkom te paard.....als dat daadwerkelijk zo is, begin ik nu wel je ongefundeerde opmerkingen te begrijpen.
Benfan schreef:Ik persoonlijk heb nog nooit problemen gehad met mensen, eerder complimenten over hoe beleefd ik was. Als mensen even willen aaien tuurlijk, mag de hond kijken, sure! Hiermee kweek je wederzijds respect en begrip.
tamary schreef:Ruiterpaden beginnen en eindigen nogwel eens in het niets...........en mogelijk gevaarlijk zwerfvuil maar even buiten beschouwing laten..... Beroep me dan op art.5 en geef alles wat ik tegenkom en dus wel daar hoort voorrang en zoveel ruimte als ik vinden kan.
Lusitana schreef:Het ruiterbewijs is niet echt in het leven geroepen om aan te tonen dat je kunt rijden, hoewel dit voor verhuurders van paarden wel een verzekering was van enige controle over een paard. Maar ik geloof niet dat er veel bedrijven zijn die er om vroegen of vargen.
Het ging vooral om voorlichting van wat mag een niet mag en over verkeersregels.
Het initiatief deugt, maar idd is de controle waar het aan schort.
Maar veel heeft te maken met de algehele mentaliteit.
Ik durfde vroeger echt niet in dat kleine stukje gebied waar een duinkaart nodig was, tegenwoordig doet men het gewoon en laat men de paarden her en der grazen in de duinen... Paden? Die worden te zwaar gevonden en men gaat er lekker naast...
Overigens worden duinen wel redelijk bewaakt door boswachters. In "mijn tijd" kwam ik ze in elk geval regelmatig tegen. Maar dan heb ik het over 30 jaar geleden.
Maar ergens is het te gek voor woorden dat er "ruiterpolitie" nodig is. Men zou gewoon elkaar de juiste regels en etiquette aan moeten leren, zoals dat vroeger ook ging.
Maar vroeger ging je dan ook altijd eerst in een groep naar buiten, van een manege uit. Nu zijn er zoveel die een paard hebben die nog nooit les hebben gehad en zeker nooit in een begeleide groep naar buiten zijn geweest om een en ander goed aan te leren.
Ik weet niet hoe een en ander terug te draaien is naar een "ruiterlijke" mentaliteit.
Het ruiterbewijs is niet echt in het leven geroepen om aan te tonen dat je kunt rijden, hoewel dit voor verhuurders van paarden wel een verzekering was van enige controle over een paard. Maar ik geloof niet dat er veel bedrijven zijn die er om vroegen of vargen.
Het ging vooral om voorlichting van wat mag een niet mag en over verkeersregels.
Het initiatief deugt, maar idd is de controle waar het aan schort.
Maar veel heeft te maken met de algehele mentaliteit.
Ik durfde vroeger echt niet in dat kleine stukje gebied waar een duinkaart nodig was, tegenwoordig doet men het gewoon en laat men de paarden her en der grazen in de duinen... Paden? Die worden te zwaar gevonden en men gaat er lekker naast...
Overigens worden duinen wel redelijk bewaakt door boswachters. In "mijn tijd" kwam ik ze in elk geval regelmatig tegen. Maar dan heb ik het over 30 jaar geleden.
Maar ergens is het te gek voor woorden dat er "ruiterpolitie" nodig is. Men zou gewoon elkaar de juiste regels en etiquette aan moeten leren, zoals dat vroeger ook ging.
Maar vroeger ging je dan ook altijd eerst in een groep naar buiten, van een manege uit. Nu zijn er zoveel die een paard hebben die nog nooit les hebben gehad en zeker nooit in een begeleide groep naar buiten zijn geweest om een en ander goed aan te leren.
Ik weet niet hoe een en ander terug te draaien is naar een "ruiterlijke" mentaliteit.
Lusitana schreef:Dat er negatief over ruiters wordt gedacht kun je niet zomaar terugvinden op internetpagina's, omdat daar geen gerichte studies naar zijn, maar als je rondvraagt bij je familie en vrienden die niks met paarden te maken hebben, krijg je een redelijk beeld.
Op bokt, waar iedereen wel wat men paarden heeft kan de schijn bestaan dat heel nederland paardenminnend is, maar bokt is een specifieke groep.
Huertecilla schreef:Niet eens een paarden- of dierenliefhebbersforum, maar een forum voor meest jonge vrouwen die een paard gebruiken voor hun lol betaald door ouders of man.
Huertecilla schreef:Wat mij daarbij eigenlijk wel wat verrast is hoeveel mensen geïntimideerd worden door het paard en de ruiters.
Er zijn verbazend veel mensen gewoon báng voor paarden/ruiters.