Marlu schreef:HC: Ik heb je site even gelezen, en dan vooral onder het kopje Zadel. Interessante stof en zeker iets om over na te denken. Maar hoe pak je dit aan als je paard nog weinig conditie heeft? Ik ga van de zomer ook een korte "trektocht" maken, maar mijn paard heeft nog te weinig conditie om 30 km dravend af te leggen. (nu ben ik er uiteraard mee bezig om de conditie op te krikken, maar ik neem aan dat je toch ook langere stukken moet stappen voordat je paard genoeg conditie heeft om dit te draven.)
Nu ben ik echt nog een beginneling op het gebied van trektochten dus ik vind dit een heel interessant topic!
je hoeft ook niet perse 30 km op een dag te doen
Een trektocht doe je op een manier die voor jou en je paard goed te doen (en dus leuk) is.
Persoonlijk vind ik stukken draf ertussen wel heel prettig, ook voor het paard. Alleen maar stappen is inderdaad best belastend, maar er kunnen redenen zijn om daar toch voor te kiezen.

Door Belgie is al 'n stukje lastiger vond ik, daar hadden wij ons 4 jaar terug op onze reis van Zuid Nederland naar Zuid Frankrijk op verkeken. Dan moet je echt wel voor goede kaarten etc. zorgen, daar krijg je wel 'ns dit soort onzin