Tunesië deel 2.2. Zandkastelen en sprookjesprinsen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:50

Hallo Lysette07 Dank je wel voor je interesse. Ik zal ook een ranchadres voor Argentine voor je opsnorren voor je andere topic.
Chili of Argentinie vooral de grensstreek is zo subliem van natuur! Ik heb er ooit gefietst :o en ja ook paardgereden. Van zuid naar noord gereisd.
Welk gebied mooier is kan ik je niet zeggen, het heeft allemaal zo zijn natuurschoon! Maar dat is off topic dus ik zal in je andere topic verder reageren.

Hoe veilig Tunesie gevonden wordt is in weze iets relatiefs. Voorheen was de gemiddelde toerist blij met de situatie zoals die heerste onder de dicatuur en vergeleek Tunesie met een paradijs, nu na de revolutie mensen - de tunesiers de vrijheid van meningsuiting hebben en protesteren en kunnen demonstreren en werk neerleggen - staken - wordt dat als bedreigend ervaren, zeker als er wegblokkades worden georganiseerd. Voorheen werden tegenstanders van de dictatuur terrorist genoemd en dat wordt zo nog steeds gemeld in de diverse reisadviezen van de ministeries van buitenlandse zaken.
Een tijd was er een onvolledige politiebezetting die weer is aardig bezet vandaag de dag. Voorheen was die corrupt.

Er wordt door het NL ministerie van buitenlandse zaken geadviseerd onder toeristenbegeleiding te reizen en dat bieden wij.
Wij werken in samenwerking met een erkend lokaal agence de voyage en gecertificeerde chauffeurs via dat agence die ieder van het vliegveld afhaalt, Abderrahim of ik zijn daar bij.
Verder registreren wij iedere deelnemer via het bureau de tourism om te melden wie er de woestijn intrekt, met welke gids en op welke route.
Zoals het hoort.

Ik kan het gevoel van je vader prima begrijpen. Dat siert hem, toch?
Ik kan je websites geven van engelstalige nieuwssites hoewel de franse een meer up to date en een relevanter beeld geven.

http://www.tap.info.tn/en/ en bezoek dan voor het verschil de franse versie.
http://english.aljazeera.net/news/africa/ waarop Tunesie al niet eens meer hot news oplevert.
dan nog een franse nieuwssite voor Tunesie:
http://www.lapresse.tn/

Laat gerust weten wanneer je vragen of opmerkingen hebt met betrekking tot de situatie in Tunesie of voor de trektocht.
Voor de datum 1 tot en met 8 oktober kan dat in dit topic, om on topic te blijven, voor alle overig data kan dat via pb via [HK] Er wordt ook gebokt in Tunesie! of via ranchbedouin@hotmail.com

Daphne en Maaike dank jullie wel.

Gamiani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:35

Ik ga nu alvast sparen! :3 tot over 3 jaar hihi

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:03

Jennferlover dat beloofd wat voor onze toekomst. Ik zou zeggen hou mijn profiel en de topics goed in de gaten.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:18

Nav van dit topic ben ik enthousiast geraakt 8-)

En heb ik met Wenda (bedouin) afgesproken dat ik van 12 -19 november die kant op ga *\o/*
Maar ook hier geldt natuurlijk hoe meer zielen hoe meer vreugd :+
Ik zag dat er hier mensen geinteresseerd waren, voor wie de tot nu toe genoemde data niet pastten.
Wellicht dat 12-19 november dan wel past *D

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:09

Ha Kelan, Super! *\o/*

Jazeker hoe meer zielen meer vreugd!
Heb je al een vlucht en een ticket op het oog?

manic

Re: Tunesië deel 2.2. Zandkastelen en sprookjesprinsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:12

Oh wow, vanaf November vliegt Transavia weer op zaterdag naar Djerba..!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 08:23

Dat maakt het wel een stuk makkelijker, die dinsdagvluchten zijn lastig. Ik ga het deze keer vanaf Brussel proberen, ik ben heel benieuwd!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:32

Via Sunweb was er al op Djerba te boeken met transavia, zij hadden de vluchten uit handen gegeven.
Ik later op de dag even kijken.

Wees in ieder geval voorbereid op de nieuwe bagageheffing. -O-
Per 10 kg komt er bedrag bovenop alleen handbagage is nog onbelast. Raar maar waar.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 08:35

Ja, want als je een week naar Tunesie gaat dan heb je alleen maar een rugzakje nodig :+

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:31

De doorgewinterde woestijnreiziger zoals jij Maaike, kan uit de voeten met een rugzakje!
Maarre,... camera en niet te vergeten apekoppen (AH), een pakje zuurkool, dropjes, pure chocolade, snoepjes voor de paarden niet te vergeten, de kilooo's bagage loopt snel op! _O-

Een retour 12 november 2011 - 19 november 2011 Amsterdam Djerba komt kaal uit op 249 euro.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 11:15

Die bagage liep al lekker op........ Er staat een koffer alleen voor jou klaar. Mijn eigen spullen heb ik nog niet eens gepakt! Hahahaha.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 11:19

'Een doorgewinterde woestijnreiziger'. Die vind ik dan wel weer grappig! :=

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:34

Inmiddels zijn wij druk bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen trektochten.
De paarden staan te popelen!
Eindelijk is de buitenboel bij de stallen in een mooi verfje gezet door een stel plaatselijke vrijwilligers, wat direct een woestijn vakantiegevoel creert alleen al op de ranch zelf. Foto volgt.
We kregen de vraag of er voldoende drinkwater is, jazeker, inmiddels staat de garage vol met flessen mineraalwater!

Lastminute boekers voor de trektocht van 1 tot en met 8 oktober zijn zeker nog welkom, alleen is de terugvlucht van 8 oktober naar Brussel 'volzet' en zullen boekers een verlenging bij moeten boeken tot 11 oktober of tot 15 oktober maar het is nog zeker mogelijk. Betaling voor de trektocht zal dan wel contant voldaan moeten worden.

Daarnaast zijn er nog plaatsen vrij voor de trektocht van 15 tot en met 22 oktober met een vlucht van transavia vanaf Amsterdam naar Enfidha voor 410 euro, een vlucht vanaf Brussel met jetairfly.com is aanzienlijk goedkoper naar Enfidha voor 309 euro.

Voor de trektocht van 22 tot en met 29 Oktober en 12 tot en met 19 November en 24 tot en met 31 December zijn er ook nog enkele plaatsen beschikbaar.

Lysette07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:12

Heeft iedereen die net geweest is het leuk gehad?
Ik was benieuwd of er nog reisverslagen zijn gemaakt!
Wat waren jullie totale kosten ongeveer? Misschien dat ik volgend jaar toch graag wil!!

Kelly159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:59

Een trektocht met paarden is echt geweldig! Ik heb het zelf twee keer in bulgarije en één keer in spanje gedaan en het is echt de beste vakanties die er bestaan. Helaas zijn deze vakanties ontzettend duur.

Ik ben benieuwd hoe jullie het in Tunesië hebben gehad!