Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dus op je paard zitten en rijden vind ik altijd en dat kan ook prima is stap
) en had ook nergens last van, oftwel je moet niet voor alles bang zijn...
..maar je voelde t wel aan als je bijna bij zo'n pad was
wel even wennen..
..

ik krijg hem redelijk makkelijk terug, zwaar maken, stem erbij, hoooooooo, en kneepjes in de teugel, en dan is hij snel terug
Ik heb het vaak geoefend juist omdat mijn pony na een galopje niet meer te houden was, als hij stil stond kreeg hij wat lekkers, na een paar keer had hij door dat als hij braaf in stap ging als ik het zei hij een stukje wortel kreeg, en ons probleem was opgelost 
JessAndHope schreef:Ik ben van mening dat je het ergens wel aan je paard verplicht benWaar en wanneer kan je paard anders helemaal los gaan? De bak is overduidelijk te klein voor een paard om zich volledig te geven... en de meeste weilanden zijn ook niet dusdanig lang dat ze echt helemaal kunnen knallen!
Dus, ook al heeft ie aan passagier mee, kan het toch heel lekker voor her paard zijn
Waves schreef:Dat vind ik het mooiste wat er is, het paard in alle vrijheid laten rennen zo hard als ie wil en dat jij gewoon mee mag op zijn rug![]()
Struikelen ben ik niet zo bang voor, ik zoek een rustig, lang en breed ruiterpad en zit het paard verder niet in de mond of in de weg. Hij is sterk en in balans en is gewend buiten te lopen, ook op slechtere terreinen. Bovendien bepaalt hij zelf het tempo. Mocht hij toch struikelen dan ga ik er van uit dat hij dat zelf kan herstellen voor we op de grond liggen.
Ik kan hem altijd terug nemen. Remweg is wel wat langer