Hard galopperen op buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:14

Maar het moet wel verantwoord genieten blijven, als je de keus kan maken tussen om op een graanveld te galloperen, of op een mooi breed (overzichtelijk) zandpad, is mijn keus snel gemaakt. Als je ongelukken kan voorkomen doe ik dat liever dan eerst te genieten en dat daarna je paard eraan stuk gaat.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:15

ik vind het verschrikkelijk dat crossen buiten, natuurlijk doe ik het ook wel! maar dan alleen als ik tegen mijn paard zeg wanner die mag gaan en wanneer die weer terug moet komen dan is het leuk, maar anders zie ik de lol er niet van in ;) dus op je paard zitten en rijden vind ik altijd en dat kan ook prima is stap :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:17

Idd, ik heb wel eens gehad dat een pad waarvan ik dacht dat het goed was (niks aan te zien) plots zo zacht/nat was dat paardlief er bijna tot aan zijn knieën in wegzakte. En we gingen behoorlijk hard. Ik dacht ook dat we over de kop zouden slaan, maar niks van dat alles, paard remde af (probeerde nog in draf verder te gaan :+ ) en had ook nergens last van, oftwel je moet niet voor alles bang zijn...

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:18

Ik had een aardige tijd niet gegaloppeerd.niet door de bak..niet buiten..niet eens rustig galopje...

.mn vriendin nam me mee naar dr verzorgpaarden en we zouden bosrit maken..Die paarden weten precies op welke pad ze volluit mogen gaan..
En ikke niet :P..maar je voelde t wel aan als je bijna bij zo'n pad was
ging in verlichte zit en was weer heeeeerlijk :D wel even wennen..
Daarna nog stapritje gemaakt zonder zadel :D..

dag daarna wel beetje appart gelopen (A)

Die paarden weten precies waar ze volluit kunnen en mogen..en wanneer ze moeten stoppen...kreeg dr ook wel terug..en anders ging ik achter mn vriendin rijden (A)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:19

Ik heb ook gerust wel eens iets onverwachts meegemaakt. Maar dat valt allemaal zo in het niet dat ik het me allemaal niet meer herinner. Ik geloof dat m'n eerste paard eens besloot een wedstrijdje te houden met een auto, ofzo :+

Tuurlijk, als je een paar mooie keuzes hebt --> geen probleem toch? Mijn vaste plek was een breed stuk gras naast/onder een viaduct. Minder veilig, maar er is nooit iets gebeurd.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:20

Ik vind het heerlijk om een stukje voluit te gaan. Helaas laten de omstandigheden dit niet altijd toe. Mijn paard is niet altijd makkelijk terug te rijden uit volle galop dus ik doe het alleen als ik een lang, vlak stuk gras heb waar niemand loopt. Anders een rustig handgalopje :)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:23

ik cross niet buiten :)
heb in het begin hele erge problemen met haar gehad dat als ik een rustig galopje wilde ging ze er altijd maar dan ook altijd tussen uit, kreeg haar ook nooit terug.
Heb met tranen in mijn ogen op dat paard gezeten,gwoon omdat ik haar dus helemaal niet terug kreeg.

Heb een tijd alleen maar zitten stappen en draven buiten, af en toe op een lang stuk een galopje steeds geprobeerd, zodat als ze er tussenuit ging ik nog genoeg tijd had om haar terug te pakken.
Heb er zeker 2 jaar aan gewerkt en nu op het moment is ze mega braaf buiten, en kunnen we lekker in een hand galopje galoperen, ookal probeert ze het wel af en toe maar krijg haar gelukkig een stukje beter terug dan eerst. Het is gewoon een erg sterkt paard helaas :)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:23

Jep, ik ga ècht hard, tegen rengalop aan. Is wel een kilometerslang zandpad, daar durf ik het eerder dan in een klein bosje vol bochten ;)

frankiej

Re: Hard galopperen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:25

heeft er al eens iemand de snelheid gemeten met een gps ofzo?

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:25

Bij ons heb je op ongeveer 3kwartier rijden van de manege af een soort bos met en daar heb je de 'scheurpaden' zoals wij die noemen. Daar kun je me toch scheuren, zo heerlijk. :D

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:26

Ik doe dit regelmatig!:D:D geweldig vind ik het! _/-\o_

Je paard helemaal de vrijheid geven om zo hard mogelijk te galoperen en er zelf iets staand en plat op te liggen(zodat je je paard niet teveel stoort!Geweldig! *\o/*

Eerder hield ik er niet van!Maar een vriendin van mij heeft me het "racen" geleerd!
Zolang je je paard zelf maar onder controle hebt!

:D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:27

als ik zeker weet hoe de bodem is (eerst een keertje heen en weer draven bijvoorbeeld) dan wil ik best wel een stukje sprinten mijn paard voelt meestal wel aan wat ik wil, ik hoef alleen maar in verlichte zit te gaan en dan verlengt hij z'n passen en geeft steeds meer gas :+ ik krijg hem redelijk makkelijk terug, zwaar maken, stem erbij, hoooooooo, en kneepjes in de teugel, en dan is hij snel terug :) Ik heb het vaak geoefend juist omdat mijn pony na een galopje niet meer te houden was, als hij stil stond kreeg hij wat lekkers, na een paar keer had hij door dat als hij braaf in stap ging als ik het zei hij een stukje wortel kreeg, en ons probleem was opgelost :)
helaas hebben we hier in de buurt niet echt lange stukken waar je echt in volle rengalop kan, maar een mooi recht stuk ruiterpad met goed aangestampt zand komen we aardig in de buurt :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:30

ik heb hem nog niet echt lang....paar maanden pas.....
Maar sinds kort wil hij te graag voorop lopen......
Vandaag weer had ik best moeite hem in de hand te houden, verder is hij in braaf.....
Maar mijn vorige merrie is buiten eens op hol gegaan met mij er op.
Dus ik heb het niet meer zo op dat racen......tenzij ik de controle kan houden

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:30

Ik ging regelmatig hard, maar dan wel op een overzichtelijk pad wanneer ik dit nog niet kende. Een betere galoptraining kan ik mij niet bedenken. Goed voorwaarts. Maar ik had dan wel een paard dat onder elke omstandigheden goed te sturen bleef. Zelfs als andere paarden niet meer te sturen waren en er vandoor gingen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:32

frankiej schreef:

Gebruik de zoekfunctie es, zat topics over!
Snelste bokker zat rond de 65 geloof ik?

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:54

phormicola schreef:
Prutsmuts schreef:

Ik heb daarvoor nog wel een paard in de aanbieding!

Waar woon je? :))

Bij Enschede in de buurt, dus nogal een eindje bij je uit de buurt..... -O-

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:38

Ik ga regelmatig stuk voluit, alleen maar op plekken waarvan ik weet dat het kan. En dat kan per keer verschillen :).

Mijn record staat op 49,7 met GPS gemeten, maar de laatste tijd haal ik dat nooit meer. Kan aan het GPSapparaat liggen, want ik heb nu een andere, of Roosje wordt toch ook ouder.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:49

Tuurlijk, heerlijk om zo nu en dan even de wind de tranen uit je ogen te laten blazen. :D Er zijn hier genoeg heerlijk lange, brede, overzichtelijke zandpaden, dus dat kan prima. Terugnemen gaat niet anders dan vanuit welke andere gang dan ook. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:50

Ah, jammer Prutsmuts :)

ssvanvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:52

ja ik zal als je gaat crossen een pad of veld nemen waar je goed overzicht hebt en zeker weet dat je niks in de weg staat. en vooral vroeg genoeg beginnen met stoppen voordat hij overal doorheen rent xP

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:57

JessAndHope schreef:
Ik ben van mening dat je het ergens wel aan je paard verplicht ben :j Waar en wanneer kan je paard anders helemaal los gaan? De bak is overduidelijk te klein voor een paard om zich volledig te geven... en de meeste weilanden zijn ook niet dusdanig lang dat ze echt helemaal kunnen knallen!

Dus, ook al heeft ie aan passagier mee ;) , kan het toch heel lekker voor her paard zijn :j

Dat vind ik dus ook.. mijn paard vind dit echt heeerlijk..
maar de veiligheid van de mensen om je heen etc.. gaat toch wel voor..
en als meneer op 1x denkt dat hij al 50 meter voor het stukje mag gaan galopperen en het stuk galopperen dus ook echt gaat opeisen.. dan kan het helaas niet meer... :n
maarja dan verpest hij het eigenlijk ook voor zichzelf ;)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:04

frankiej schreef:

Ja ik :) Met mn telefoon (ook via gps) daar zat ik op de 49,8. Maar dat was alleen, als ik met een ander ben gaan we nog een tikkeltje harder :D

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:09

Mette schreef:
frankiej schreef:

Ja ik :) Met mn telefoon (ook via gps) daar zat ik op de 49,8. Maar dat was alleen, als ik met een ander ben gaan we nog een tikkeltje harder :D

oeh dat wil ik zeker een keer gaan proberen!!!
hoe werkt dat dan?

ssvanvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:10

haha ja indd dat wil ik ook wel is weten hoe dat moet ?:D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:20

Waves schreef:
Dat vind ik het mooiste wat er is, het paard in alle vrijheid laten rennen zo hard als ie wil en dat jij gewoon mee mag op zijn rug :)

Struikelen ben ik niet zo bang voor, ik zoek een rustig, lang en breed ruiterpad en zit het paard verder niet in de mond of in de weg. Hij is sterk en in balans en is gewend buiten te lopen, ook op slechtere terreinen. Bovendien bepaalt hij zelf het tempo. Mocht hij toch struikelen dan ga ik er van uit dat hij dat zelf kan herstellen voor we op de grond liggen.
Ik kan hem altijd terug nemen. Remweg is wel wat langer :+

Ga ik helemaal in mee! Het is heerlijk! <3