Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:12

Oh TS gelukkig is je paard wel terug naar stal gegaan en niet ergens anders heen!

Ik heb het 1 keer gehad, op zich niet heel spectaculair. Ik was met mijn paard voor het eerst in het bos, met 3 anderen, en we zaten in galop totdat hij ineens iets engs zag en ineens stil stond. Ik kukelde er voorover af, en dacht alleen maar: ik mag hem niet loslaten want straks rent hij me dit hele bos door :+ ! Dus ik had nog met 1 vinger mijn teugel vast. Een week later kwam ik er achter dat ik die vinger niet meer recht kon krijgen. Bleek een pees gescheurd te zijn, en ik heb 3 maand met een spalk moeten lopen -O-

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:12

Ik ben een keer van een iets te enthousiaste pony af gevallen, zo de sloot in :')

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:21

Ik ben nogal vaak van mijn paard gevallen tijdens ritten. Gelukkig rent ze niet weg van me, maar zoekt een paar meter verderop naar wat eetbaars om te wachten tot ik weer opkrabbel.

Tot nu toe kon ik ook steeds opkrabbelen, maar niet van harte. Ben eens met een gekneusde schouder en hersenschudding een half uur terug naar stal moeten lópen, omdat ik niet meer kon opstijgen met die 'verlamde' schouder. Paard was bang voor een bruggetje over een sloot en ik begrensde haar zodanig dat ze plots omdraaide en ik niet..
Ben ook een keer uit het bos opgehaald door stalgenootjes, nadat mijn paard mijn gezicht had geschampt met haar hoeven (ik leer het nooit om teugels los te laten bij het vallen, stom!), twee stalgenootjes paard naar stal gereden en een ander mij richting ziekenhuis gebracht. Was gevallen door miscommunicatie met paard over linksaf of rechtsaf aan het einde van een galoppad.
En de laatste keer was ik met de trailer naar de Loonse Duinen gereden, om daar na 15 minuten al van mijn paard te kletteren, die schrok van een uitstekende tak (aan de andere kant van het pad bos he, niets mee aan de hand, maar die éne tak }> ) Daarbij kwam ik wederom ónder het paard terecht (weer die teugels he) en sprong ze met haar hoef op de binnenkant van mijn elleboog. Het is nu, maanden later, nog steeds niet hersteld. Ben toen wel doorgereden overigens, kon het mijzelf en mijn gezelschap niet aandoen om na een uur reizen direct weer rechtsomkeert te maken, maar veel plezier heb ik er niet meer gehad..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:43

Pony waar ik vroeger op reed rende wel altijd weg als ik er af viel (en hard ook) dan wordt je echt raar aangekeken, als je in je paardrijkloffie door het bos wandelt en er in geen velden of wegen een pony te zien is. Ze had de onhebbelijkheid om, als ze schrok, minstens 2 meter opzij te springen. Na ongeveer 3 keer eraf vallen was ik het zat en nam me voor om het niet meer te laten gebeuren. Ben er sindsdien (was toen 14, nu 32) ook niet meer afgevallen met buitenrijden. Heb dan ook geen idee wat het paard wat ik nu rijd, zou doen als ik eraf zou vallen.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:20

paardemaatje schreef:
Jaa, ik ging in denemarken op een buitenrit, :j
we reden op het kieselstrand, flikkerd het paard over een steen(in volle rengalop)
en vallen we bijden in de zee
gelukkig was er niets aan de hand behalve dat ik doorweekt was, ;(
ook niets met het paard , gewoon weer opgestapt. :)

ik heb hier zooo om gelachen.. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:21

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

1Boefje

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:31

2 weken geleden is mijn man van mijn paard afgevallen. Het was de eerste keer dat hij de mijne meenam.
Paard is 10 km alleen naar huis gelopen, manlief ook.
Ik kon er wel om lachen eigenlijk. Ik ben blij dat er niks ernstigs is gebeurd.
Vorige week heeft hij alweer mijn paard meegenomen.
Het is goed dat hij het bos dichtbij pakt, daar kent mijn paard de weg erg goed.
Hij is helemaal over het viaduct van de snelweg terug naar huis gelopen.

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:48

vorig zomer galopje met mijn knolletje en rechts van mij achter de bosjes springt er in een keer een schotsehooglander omhoog. Paardje springt naar links en ik had achter af gezien nog ff moeten aansingelen van mijn zadel ging aan de glij en toen besloot ik onbewust dat beste was om er maar af te springen :D Maar was vergeten dat ik met mijn bodyprotector nog aan mijn zadel vast zat en die body protector werd dus op dat moment geactiveerd. Gevolg was ik stond met beide benen op de grond teugels vast paard stond toen ook stil maar het lawaai wat van de opgeblazen bodyprotector kwam schrok ik van maar mijn paardje ook gevolg die vloog de andere kant op waardoor ik als nog als een marsmannetje op de grond lag opgeblazen en al.
Paardje stond na haar geroepen te hebben 20 meter verder stil en kwam toen weer terug gelopen gelukkig!!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:36

Ik een keertje. Had toen een heet arabiertje als verzorgpony, heel leuk beestje maar beetje onvoorspelbaar in de galop. Ik dacht dat het lekker ging dus ging iets naar voren zodat ze wat harder kon! Springt ze naar links, hang ik rechts ernaast. Zit er weer helemaal op springt ze naar rechts, juist ik hing links en wel heel dicht boven de grond. Toen maar laten vallen :P . Pony ging paar metertjes verderop stil staan en uitblazen, kon haar zo weer pakken en opstappen :). Was tevens ook eerste keer dat ik van haar afviel :j.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:43

Haha jah hoor. Mijn pony in galop in een kuiltje verstapt. Gevolg... wij beiden een salto door de lucht. Gelukkig was mijn pony meer beduust dan ik en kon ik haar weer pakken.

En mijn paard een paar jaar geleden vond het stromende slootje (:s) waar ze al een km lang langs liep in volle galop toch oppeens wel erg eng. Gevolg: 180 graden draaien en mij eraf zwiepen om vervolgens toch maar te bedenken... hey wat doet vrouwtje nouw? :o

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:45

ik had het een x, in een bos ( niet echt een bos meer een park ) dat ik met mijn paard was en die van mijn vriendin,
en toen gingen we een heuvel af, maar hij dacht dat hij stoer was , en zo in 1x keihard bokken naar stal gerent, over een super drukke weg. ;( ik er nog achteraan gerend, maar gelukkig stopte de auto's wel. :+

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:46

ik een keer met een manegepony, we reden met zn 3en, ik, ander meisje en instructeur, en we gingen klein boompje springen, pony gaat er links naast en ik hing er half aan, springt hij de andere kant op lach ik er aan de andere kant naast :P

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:50

Wel vroeger heel banketstaaf van een manegepaard, die van dijk afknalde in volle galop en stopte voor een heg beneden en ik eraf kiepte.

Met mijn eigen paarden nooit, wel gekke dingen meegemaakt, achterna gezeten door hond en in volle racegalop ervandoor etc.

Wel keer zonder zadel op mijn merrie naar buiten met stalgenootje, lekker gedraafd, galopje prima eenmaal thuis nog even de bak in zonder zadel en ze geeft in de bak een stel megahoge bokken, bij de eerste landde ik op haar schoft en bij de 2e vloog ik zo door de lucht wham plat op mijn rug :+ . Paard in paniek toen ik er af lag, die rende hard naar stal. Paniek op stal, rende allemaal mensen uit de kantine, mocht ik niet opstaan, terwijl ik me hartstikke goed voelde. Naar paard gegaan en die stond weggedoken in een hoekje van dr box zo van : Sorry baas was beetje jolig. Heb wel gelachen :D Buiten zonder zadeltje niks aan de hand en in de bak wham :D

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:54

Ik ben ooit een keer gevallen, een paar honderd meter van stal af..
Ik ging met een groepje mee als begeleiding op een pony, hele weg voorop en geen probleem. Tot we weer bij de weg komen, en ponylief erg entousiast word, begint te rennen en bokken en doen, en ik er voor over afvlieg. Gelukkig teugels vast kunnen houden, en niets aan over gehouden, echt geluk mee gehad aangezien ik op de weg viel. En alle arme kindjes helemaal bang dat hun pony ook gek ging doen.. :(:)
Eenmaal terug op stal werd mij nog even verteld dat ik de eerste was die op deze pony zat na zo'n 5 weken rust, maar dat die wel 2x voor de kar had gelopen die week daarvoor, euh ja fijn dat dat meteen gezegd werd..:roll:

Ik heb ook een keer gehad, toen ik nog op de manege reed, gingen we met z'n 3e pony's naar de wei brengen, maar dit elke dag, alle paarden waren we zat om te lopen. Dus cap op, halstertouw als teugels en lopen maar. De weg naar de wei is een soort zandpad en het is denk ik 3 minuten lopen dus niet heel ver. Als je de wei in komt, moest je altijd eerst een strookje land over, voor je bij het stuk voor de manegepaarden kwam. Dus wij heel vrolijk beetje geinend die wei is, ging allemaal prima, tot het voorste paard bedacht dat het ook wel in galop kon, de 2e er achteraan. Maar die van mij had echt iets van ja daaaag, tot ze toch wel erg verweg waren.. Wat doet het fijne paard, zet een galopje in, met een paar fijne bokkensprongen, maar het was een enorm ronde bolle Fjord, zonder iets aan manen, dus ik vloog de lucht in. Daaaag paard :wave:
Laatst bijgewerkt door Roverrr op 16-02-11 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:56

Ja hoor.... ik sluit ook aan!

Ook ik reed op een mooie lentedag buiten. Ik had had eerste binnen getraind, maar het weer was zo lekker dat ik besloot om haar buiten uit te stappen. Lekker even een rondje gemaakt en er was niets aan de hand, op een achter af weggetje bij de voetbal (er werd op dat moment niet gespeeld) toch maar besloten om nog even een klein stukje te gaan draven, ik had gedacht om wel weer te gaan stappen als we de bouw weer in reden. Helaas (voor mij) had mevrouw andere plannen. Na een klein stukje gedraaft te hebben begon mevrouw lekker te galopperen. Ik maakte me nog geen zorgen, ik dacht dat ik haar wel even terug zou rijden als ik in de bouw was. Dit geen helaas niet door, ik kon madame niet meer terug krijgen!! ze galopeerde door de bouw heen, midden op de weg. Ik raakte op een gegeven moment mijn beugels kwijt en het enige wat ik dacht was " zitten blijven!" als ik er nou af stuiter hebben we een probleem. We naderden een bocht met aan de rechterkant een stuk gras.. en net in die bocht kwam er een auto aan.. Mevrouw kon nog net uitwijken dacht ik (achteraf bleek dat ze de auto wel geraakt had) maar ik.. ik belande (Godzijdank) in het gras.. Ik was even weggeweest, toen ik bij kwam had ik de halve buurt om mij heen staan want iedereen was geschrokken van een klap die ze gehoord hadden. Ik was nog half versuft en een beetje geschokt.. mijn merrie was nergens meer te bekennen, en wat ik al dacht was waar.. Mevrouw was gewoon verder naar huis gegalopeerd. Dit was gelukkig nog maar een klein stukje, ze moest alleen nog wel 1 kruispunt oversteken. Eenmaal op stal aangekomen trof ik mijn merrie toch wel wat verschrikt aan.. ze trilde nog een beetje na en had een kleine schaafwond.

De mevrouw tegen wie we waren opgeknalt was mijn ouder kleuterleidster. Ze pakte het goed op en belde me nog hoe het met me ging. Ik had een lichte hersenschudding en een zere arm..

Heerlijk zo'n buitenrit!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:01

Ik ben er al 2 keer afgevallen in het bos. 1 keer ging het paard waar ik op zat bokken in galop, reed ergens achteraan dus voordat ze vooraan stil stonden was ik ondertussen op de grond beland na zo´n 7 bokken. Natuurlijk landde ik precies op het restje van een dunne boom, dus dat kleine stukje stam wat nog net uit de grond komt. Kon even geen adem halen.
De andere keer had mijn pony gebokt in galop, blijf ik zitten. Vervolgens struikelt die over zijn eigen voeten en ik ging er voorover af. Klapte plat op mijn rug, maar wilde de pony vast houden. Dus heb ik de stijgbeugel maar vast gepakt. Hier heb ik een gekneusde rug aan overgehouden.

Suzie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:04

Ik ben met mijn huidige pony er nog maar 1 keer afgegaan met een buitenrit.
We zaten in een lekker galopje op een lange zandweg. Hier een daar lag een plasje water. Nu weet ik dat ze daar niet doorheen gaat in galop. Dus ik wil madam er rechts langs sturen. Nu is het leuke aan pony die nog niet zo lang onder het zadel is dat ze alles heel letterlijk neemt. Dus ons dametje ging in volle galop een net gemaaid weiland in en ik ging rechtdoor. :P
Nu was ons puck de dame in kwestie zo nuchter om gewoon te blijven staan en maar vast te gaan eten van het gemaaide gras.
Ze keek me echt aan met zo'n blik van wat doe jij daar op de grond.

kim_amos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:03

Wij gingen met onze les buiten rijden, maar het paard waar ik op reed ging super hard.
Toen verloor ik mijn beugel en viel eraf.
Na mij zijn er nog 3 gevallen.
Toen zijn we de paarden in de bossen gaan zoeken.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:17

Haha ja!
Met mijn pony nog 2 jaar terug ofzo.
We waren in Havelte, en toen gingen we door het water crossen, het meisje voor me ging nog net goed, want er zat een gat ofzo.
En wie ging er over de kop,, ja hooor IK!
Hier even een foto:
Afbeelding

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:23

Heh ja, eind vorige zomer ging ik nog even in het schemer het (beetje modderige) duin in hier. Aan het eind op de terugweg gaf ik nog even extra gas in galop op het laatste rechte stuk, ware het niet dat er toch nog een scherpe bocht bleek te komen ^^ dus ja, daar gingen we samen hoor haha! Met m'n splinternieuwe laarzen, zadel en hoofdstel... godzijdank zijn we er beiden goed afgekomen, alleen m'n telefoon (LG cookie) was stuk (hoera, wilde toch al van het rotding af!).
Laatste stukje het duin uitgelopen aan de hand, pony gecontroleerd en toen lekker naar huis toe gereden :)
Blij dat ik m'n cap ophad!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:39

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:11

Dan sluit ik me ook maar aan!

Was met toen een vriendin, met z'n 2e zonder zadel op me pony gestapt (vaker gedaan).. lekker het bos in!!
t ging super goed, maar na een tijdje had ie geen zin meer, dus wou hij omdraaien
ik tegen dat meisje gezegt, wat hij ook doet kom niet aan de teugels!!
hij draait zich nog een keer om, ik wou hem laten terug draaien..
wat doet zij.... trekt vol aan de teugel |o
en ja hoor zij glee zonder pardon er af en trok mij gewoon mee _-:(
met als gevolg dat mijn pony in volle galop naar beneden rende
ik in paniek mijn pony achter na gerend, en gelukkig dat een man mijn pony bij de teugel greep +:)+
ik helemaal boos op dat meisje, op me pony gestapt die helemaal opgefokt was (zij durfde niet meer := )
en naar huis gereden!!

heb een paar weken hele erge last van me rug gehad, maar alles is goed gekomen :j

@Caira: Pff wat erg!! Echt gelukkig dat het goed is gekomen :)
Laatst bijgewerkt door Milouloux op 17-02-11 17:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:16

Aardig wat jaartjes geleden is het alweer.

Ik verzorgde een halflinger en ging een buitenritje maken.
Hij was een beetje druk, dus ik dacht, laat ik maar wat draven, kan hij zijn energie kwijt.
Op het moment dat ik aandraaf, trekt het dier zijn kop tussen zijn benen en begint te bokken.
Net zo lang dat ik op de grond lag.
Ik hield de teugels nog vast. Ik zie hem naar mij kijken en vervolgens rukt hij zich los en gaat er bokkend vandoor.

Ik had gelukkig niets. Een paar wielrenners hebben hem voor mij gevangen. (die was ik even daarvoor tegengekomen en 1 is mij komen zoeken en 2 zijn achter het paard aangegaan.)
Heb huilend de eigenaresse opgebeld dat haar paard losliep. (was de wielrenners toen nog niet tegengekomen)

Hoofdstel was verrot, dus kon naar huis terug lopen
Kreeg nog een bloedneus onderweg van alle stres.

Durfde er gelijk niet meer op. Hij deed het echt zo gemeen...
Heb er na dat "ongeluk" nog twee keer opgezeten, maar daarna niet meer.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:18

Niet mijn paard maar wel van de camping.
Ik ging lekker buitenrijden met een meisje die ook op de camping stond. Op een recht stuk gingen we galopperen. Nou lekker in galop, springt die opeens 10 meter naar rechts, er lag een ijzeren ding oid. Dus ik lag er links naast haha. Niets ernstigs dus. :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:34

Ik ging een keer een rondje rijden met mn verzorgpaard. Ik reed haar al jaren en kende haar door en door. Dus zonder zadel en zonder cap het bos in. Ze was wat traag maar op de terugweg kreeg ze er dan toch zin in. Laatste galopje voordat we gingen uitstappen springt ze ineens de bosjes in met dr kop tussen dr benen en begint te bokken. Ik glij er zo af maar had de teugels nog vast, helaas trok ze zich los en ging er op een drafje vandoor. En de fietsers maar lachen die voorbij kwamen. Ik boos mn paard geroepen die toen netjes op me bleef wachten totdat ik bij 'r was.
Ik wist niet eens dat ze kon bokken, ze was al 27 en hartstikke stijf.

En met een ander paardje. Mn ouders waren op visite dus ik wou laten zien hoe knap mn paard door het ven kon lopen. Struikeld ze ineens en gaat kopje onder en ik ook. Paard rende al bokkend het droge op waar ze op me bleef wachten. Dus ik er weer op en daarna in volle galop naar stal want het was koud!