''Aanranding'' tijdens buitenrit (omgeving cuijk)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: ''Aanranding'' tijdens buitenrit (omgeving cuijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:08

Gatver wat erg zeg. Wat lopen er tegenwoordig toch ook een hoop gekken rond!

Gaat het weer een beetje met jou en je paard? kan me voorstellen dat ook je paard heel erg geschrokken is..

vallbeejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:08

Wat naar zeg! Wel knap van je dat je zo hebt kunnen handelen!

Heel veel mensen zeggen wel; zweep mee, maar op dat moment ben je machteloos! Heb het zelf een keer meegemaakt, stond op de bus te wachten, stond er een gek zich af te trekken met condoom en al! Vroeger zei je altijd heel stoer; als mij dat overkomt ga ik hem uitlachen en hem vertellen dat hij een kleintje heeft.. Maar op het moment dat het je overkomt kan je er niet om lachen..

Dat filmpje is inderdaad erg handig!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:10

jeetje meid wat achterlijk dat je ze gegevens niet openbaar mag maken na wat hij jou en je paard geflikt heb....
ik hoop dat je al beetje van de schrik bent bekomen en dat je straks lekker weer naar buiten kan

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:40

Wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent en ik vind het heel goed dat je het hier neer gezet hebt! Een gewaarschuwd mens telt immers voor 2!

Ik hoop dat je dit voorval snel een beetje achter je kunt laten en weer kunt genieten van de buitenritjes met je paard!

moniquemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:10

Goed gedaan hoor meisje. Mijn bloed begint te koken bij dit soort verhalen. Ik ben een moeder van een meisje van 19 en kan zo'n figuur wel villen. Ooit ben ik een potloodventer op mijn paard achterna gegaan, hij was op een scooter en sneller, ik heb hem gelukkig voor hem niet te pakken gekregen. Laat je plezier van het buitenrijden niet vergallen en probeer samen met andere mensen te gaan rijden. Sterkte

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 16:45

moniquemi schreef:
Goed gedaan hoor meisje. Mijn bloed begint te koken bij dit soort verhalen. Ik ben een moeder van een meisje van 19 en kan zo'n figuur wel villen. Ooit ben ik een potloodventer op mijn paard achterna gegaan, hij was op een scooter en sneller, ik heb hem gelukkig voor hem niet te pakken gekregen. Laat je plezier van het buitenrijden niet vergallen en probeer samen met andere mensen te gaan rijden. Sterkte

Mijn paard staat sinds een half jaar bij mijn vriend, ken daar helaas niemand, dus samen rijden zit er niet in helaas. :\
dus ik ga toch maar vragen of iemand de eerste paar keer mee wil fietsen...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:49

Op bokt kan je ook topics openen voor rijmaatjes. :) Misschien zijn er wel mensen in de buurt die ook niet alleen willen buitenrijden of die gezellig met jou mee willen! :)
Hier kun je de advertentie plaatsen. :)
[EA-RVG] Rijmaatjes, vrijwilligers en grooms

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:51

jezus dat meen je niet en je paard in schock achgossie en jij je de blubber geschrokken. wat vernederend voor jou en je paard. wat een engerds lopen er rond en dan nog 10 minuten lang wat een hel. meid heel veel sterkte maar laat je niet gekmaken jij hebt niets verkeerd gedaan mocht je denken wat had ik nog meer kunnen doen. je hebt heel goed gehandeld. :(:)

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:13

IEL Ik rij woon daar ook en rij alleen buiten. Ik zou wel graag pb willen weten welk bos dat is. Als ik m tegen zou komen had ik toch een schop tegen zn hoofd gegeven bah. Het moet toch niet gekker worden.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:47

Even op de hoogte tussendoor,
ik mag wel vertellen hoe hij eruit ziet heeft de politie mij net verteld,
ook zit hij nu nog vast en beslist de officieer van justitie morgen of hij naar huis mag tot de rechtszaak plaatsvind of dat hij moet zitten tot die tijd.

Dus voor de mensen in de omgeving,
de man rijd in een blauw (felblauw busje) type, bedrijfswagen/gesloten
heeft een ''normaal'' tot ''fors postuur'' (vind dit moeilijk uit te leggen)
+/- 1.75
Grijs haar
50 +

Is even zo snel waar ik op kom, mochten mensen nog iets specifieks willen dat kan via pb.
Kenteken mag helaas niet.

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:11

Echt heel dapper van je dat je het hier geplaatst hebt!
En heel veel sterkte, verder alles goed met je? :(:)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:08

Ik vraag me af tot hoever jij hulp gaat krijgen dit op een juiste manier te kunnen verwerken. Ik had het er gisteren nog met mijn vriend over, ben hier altijd zo bang voor.. je bent toch wel alleen met je paard in het bos zeg maar. Het is gewoon ronduit schandalig dat dit soort dingen gebeuren, wij vrouwen zijn toch best kwetsbaar als puntje bij paaltje komt. Hopelijk kun je deze situatie goed verwerken en weer in je kracht staan. Ik zag net je advertentie staan voor een buitenrij-maatje hopelijk reageert er iemand zodat je weer lekker kunt genieten in het bos.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:14

Kuggur schreef:
Aan alle stoere meisjes in dit topic die er met hun zweepje op los hadden willen rossen; Een rijzweepje is een waardeloos wapen. Het enige effect dat je er mee bereikt is je aanvaller/aanrander erg kwaad te maken.

tja, als het je enige wapen is, is het wel het proberen waard...
en erg kwaad maken... wat moet je doen? je braaf laten doen? :n

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:18

Op http://www.horsethink.com/ kun je wat tips krijgen over wat je moet doen. Je zou bv met mensen op stal dit soort oefeningen kunnen gaan oefennen. Dus wat doe je als iemand je van je paard wilt trekken? kunnen we dat bv niet gewoon organiseren per gebied hier op bokt? zodat wij vrouwen elkaar hierin kunnen helpen en steunen.. om elkaar te leren wat je moet doen en wat niet. Ikzelf zou me daar graaag voor opgeven namelijk, cursus zelfverdediging te paard.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:20

_JL_ schreef:
Kuggur schreef:
Aan alle stoere meisjes in dit topic die er met hun zweepje op los hadden willen rossen; Een rijzweepje is een waardeloos wapen. Het enige effect dat je er mee bereikt is je aanvaller/aanrander erg kwaad te maken.

Ts, je zult wel geschrokken zijn, wat een debiele lopen er rond in nederland! :(:)

Ik weet natuurlijk niet hoe ik reageer in zon situatie maar ik denk dat ik wel zou slaan met de zweep of proberen mn paard door de laten draven\galloperen

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 20:24

Benfan schreef:
Op http://www.horsethink.com/ kun je wat tips krijgen over wat je moet doen. Je zou bv met mensen op stal dit soort oefeningen kunnen gaan oefennen. Dus wat doe je als iemand je van je paard wilt trekken? kunnen we dat bv niet gewoon organiseren per gebied hier op bokt? zodat wij vrouwen elkaar hierin kunnen helpen en steunen.. om elkaar te leren wat je moet doen en wat niet. Ikzelf zou me daar graaag voor opgeven namelijk, cursus zelfverdediging te paard.

ik vind het een super idee!

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 20:25

_JL_ schreef:
Kuggur schreef:

de politie zei dat het goed was geweest dat ik dit niet had gedaan,
want dit het hem waarschijnlijk alleen maar nog kwader gemaakt en nog meer agressie opgeleverd..
maar ook is dat in elke situatie weer anders

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 20:27

Benfan schreef:
Ik vraag me af tot hoever jij hulp gaat krijgen dit op een juiste manier te kunnen verwerken. Ik had het er gisteren nog met mijn vriend over, ben hier altijd zo bang voor.. je bent toch wel alleen met je paard in het bos zeg maar. Het is gewoon ronduit schandalig dat dit soort dingen gebeuren, wij vrouwen zijn toch best kwetsbaar als puntje bij paaltje komt. Hopelijk kun je deze situatie goed verwerken en weer in je kracht staan. Ik zag net je advertentie staan voor een buitenrij-maatje hopelijk reageert er iemand zodat je weer lekker kunt genieten in het bos.

Ik heb slachtoffer hulp aangeboden gekregen, en die neem ik met beide handen aan.
Ben bang dat ik anders dalijk misschien met angst naar buiten ga, en me paardje is nog jong en het ging net zo goed.
Ik wil niet dat dat dalijk weer slecht gaat omdat ik met super veel angst erop zit, niet omdat ik bang ben voor haar maar voor dat ik die man weer tegen kom.
Maar dat snapt me paard natuurlijk niet.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:56

Nee precies, maar doe het ook voor jezelf. JIJ komt nu op de eerste plaats je hebt iets meegemaakt dat een enorme impact heeft op je leven. Hoe eerder je dit een plek kan geven des te sneller je weer verder kunt. Blij te horen dat je de hulp hebt aangenomen! heel veel succes en sterkte toe gewenst.. dit kan niet makkelijk zijn.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:08

Wat een vreselijk verhaal.. goed dat je voortaan met iemand samen gaat en verder: zweep mee ~~}>. Wat goed dat je nog rustig genoeg hebt kunnen nadenken dat je zijn kenteken hebt genoteerd en dat ie daardoor opgepakt is!
Vind het echt heel erg voor je.
Vroeger (toen ik 14 was) kwam ik ook geregeld een potloodventer tegen. Gelukkig deed die verder niets dan eeeh.. zn jas open gooien. Was op mijn 14e nog steeds eng overigens.
Op een gegeven moment was ik zo op mijn hoede, dat ik op ieder moment weg kon sprinten in harde galop. Met een slome pony durfde ik het bos dan ook niet meer in.. en liefst met een groot en snel paard.
Sterkte meis.. maar je hebt super goed gehandeld!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:10

jeeetje gatsie zeg, wat heftig
echt een gestoorde gek, dat die dan ook weer na 5 dagen op vrije
voeten mag he.. tsjee
Ik hoop dat je inmiddels weer bijgekomen bent en je paard ook ;)
Reageerde je paard niet heftig toen die man hem vast bleef houden?

Je hebt het goed opgelost hoor! Super dat je zijn kenteken wist te onthouden

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:11

Had hij eigenlijk een verleden hiermee al? Vind het vooral erg dat ie je van je paard wilde trekken.. dit was zeer zeker niet gewoon een potloodventer!!
Wat gaat er gebeuren nu met die gluiperd?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:14

amsterdam_30 schreef:
Wat gaat er gebeuren nu met die gluiperd?

Castreren natuurlijk :)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:22

Je hebt hier al vaker gehoord, maar we kunnen het niet vaak genoeg zeggen: wat heb je fantastisch gereageerd! Dat je nog zo je kop erbij kon houden en het kenteken kon onthouden...en wat zullen die tien minuten lang geduurd hebben....een minuut is in zo'n situatie al lang......
Ik hoop dat je straks toch weer lekker kunt rijden en fijn dat er slachtofferhulp is voor je (dat heb ik toch goed gelezen?) en goed dat je erover praat...ook hier op bokt...de mensen uit jouw omgeving zullen dan toch extra alert zijn....

1995iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:42

Echt knap dat je het zo op internet durft te zetten en dat je dat kenteken onthouden hebt echt super!
je zult je wel helemaal naar geschrokken zijn geen enge dromen gehad? :(:) en durf je daar nog steeds te rijden?
Maar dat ze zulke gekken maar 5 dagen vast zetten dat is toch veel te kort?!! :( :(
Veel sterkte jij en je paard.