Wandelaars op het ruiterpad met niet luisterende hond..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:45

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:48

Nobel01 schreef:
Ik kijk tegenwoordig wel uit voor ik wat zeg.

Lijkt mij ook het verstandigste en dan niet alleen te paard, maar over het algemeen.
Kijk maar eens hoe vaak het wel niet in het verkeer mis gaat.....

femskie

Re: Wandelaars op het ruiterpad met niet luisterende hond..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 16:14

@Nobel01, jeetje, dat is niet mis zeg! Die man was zeker niet goed bij zijn hoofd..pfff...

@Winddancer: je hebt gelijk maar dat is niet aan mij besteed. Ik ben wat dat aangaat vrij bijdehand, impulsief en ik heb een bepaald rechtvaardigheidsgevoel. Dat kan me nog wel eens problemen opleveren maar ik heb er ook wel eens een tweetal heel oneerlijke vechtpartijen mee laten eindigen. Daar was het slachtoffer erg blij mee maar ik ben pas achteraf na gaan denken toen ik ook bloed aan mijn kleding zag zitten..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:32

@nobel, godhemelnotaltoe! Was je er erg aan toe? wat een verschrikkelijke randdebiel zeg. Ik hoop voor je dat ie je die niet weer hoef tegen te komen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:35

Nobel01 schreef:
Ik heb jaren geleden ook iemand erop aangesproken die met loslopende honden op het ruiterpad liep, terwijl er naast het ruiterpad en voetpad loopt.
Dit gesprek is volledig geëscaleerd.
Gevolg: ik ben van mijn paard achterover af getrokken en met een eind hout in elkaar geslagen.
Heb 2 weken niet kunnen paardrijden.
Man is wel gepakt en heeft een vergoeding gegeven voor de gelede schade.

Ik kijk tegenwoordig wel uit voor ik wat zeg.

Had je geen zweep bij ? :oo zelfverdediging mag nog steeds ... :oo man,, ik was echt uit mijn voegen gebarsten :oo waar gaat de wereld naartoe :/ en hij geeft een schadevergoeding en is ervan af ... beter dan niets natuurlijk, maar toch. En dan moet je maar schrik hebben om je mond open te doen ;( .

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:00

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:05

Je hebt het voordeel van snelheid :+ (roze zonnebril) nee, zulke mensen zouden rechtstreeks de psychiatrie in moeten vliegen voor een jaar. (moest die niet al overbevolkt zijn) BAH

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:06

slimmerik schreef:
astridelise schreef:
Ik heb ook geen idee of het verboden is om op ruiterpaden te wandelen, maar mijn gevoel zegt wel dat ruiters daar voorrang hebben en dat de rest daar toch rekening mee moet houden. Waar dienen de paden anders voor?

Ruiterpaden zijn ook voor wandelaars en hebben net zoveel recht als ruiters. Er zijn geen speciale regels. Hooguit beleefdheidsregels: nooit wandelaars passeren of tegemoetgaan in galop, is er eentje van.

hier in de omgeving staat bij de ingang van elk bos/duin een bord waarop staat ruiterpaden verboden voor voetgangers/fietsers

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:25

op een ruiterpad ben ik heel makkelijk.... daar galoppeer ik gewoon aan, zo'n hond kan mee rennen wat ie wilt, heb ik geen last van.
Als eigenaren klagen dat ze hun hond kwijt zijn... jammer dan, had ie maar aangelijnd moeten zijn :+
En meer zeg ik ook niet, ik rijd op een ruiterpad met mijn paard en zij horen er niet. Geen discussie over mogelijk hoor..... heb al menig hond hele einden achter me aan gehad en die mensen mogen er lekker achteraan rennen *gnagnagna*

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:32

als iemand mij ongeacht hoe en wat aanspreek met een gvd erbij. Dan ben je fout, dan ga ik al geen gesprek mee aan en zal dus gewoon doorrijden.

Ik weet wel dat wanneer jij te paard zit en je gaat met mensen in gesprek en je stapt af, dat een gesprek 9.9 van de 10 x positief afloopt. Zelf onder vonden. Als je zegt, dan kom ik er nooit meer op, en je zal met zo,n positief gesprek geeindigt zijn, willen ze jou best een pootje geven. Ook ondervonden.

Het rijden in bossen, waar dan ook, zal altijd zijn leven en laten leven. Geven en nemen. Een ieder komt voor zijn ontspanning lopen-rijden-ect in het bos. Niet om ruzie te zoeken.

Irisdepieres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:26

dat soort mensen heb je echt overl lopen bij het parkje bij de manege waar mijn paard staat is ook al een keer een hond getrapr door dit iik was ook een keer met mijn paard daar en toen kwam er ene hond op het ruiterpad en mijn paard kwam door het geblaf omhoog toen ik vroeg om de hond wegt tehlen deed de vrouw als of ik lucht was vrezelijk!!!!!!!!!