Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LiNdA1986 schreef:Laraax schreef:Niet helemaal alles gelezen, maar vroeger (toen ik 6 was en nog niet op schimmelkroft aan de beurt was) heb ikdaar 1 jaartje gereden, ikvond toen over het algemeen de ponys en paarden vooral doodongelukkig, we leerden keihard te trappen en te meppen met zweep terwijlhet niet eens nodig was!
Verder staat mijn paard op een stalrichting reuring op stal, enik kom dus ook iedere dag erlangs,
Zo heb ik een keer gezien dat 6vrouwen en4 mannen zomaar de paarden meekregen(vrouwen in korte rokjes met naaldhakken(!) en mannen ook in korte broeken met cowboy laarzen) toen ik vroeg of het wel kon, werd er mij verteld dat ze zeiden aljaren ervaring te hebben!!
Ook heb ik een keer gehad dat een vrouw (op een paard van mh) met haar manege paard het strand op wilde met een rit met begelijding,
Ze was de laatste, anderen waren al weg,
En paard wilde niet,
Stijgeren etc,
Zij had ook al een paar jaarniet gereden, en wel gewoon een moeilik paard meegekregen!
OMG korte rokjes een naaldhakken? Ben benieuwd hoe die terug zijn gekomen haha. Ook echt dom om zo te rijden, maar ook heel dom om zo paarden me te geven... is dat al lang geleden?
dedeniesnies schreef:ik ga er morgen naartoe, dus ik ben benieuwd. ik weet niet precies wie het zei dat er geen blokjes in de beugels zitten maar dat is niet zoon ramp toch? x]
mischien voor als er net beginners op rijden dat ze eruit kunnen schieten maar ik rij eigelijk bijna altijd zonder blokjes.
ik weet wel nog van de mei dat de stallen niet al te luxe zijn en ze geen dure en mooie zadels enzo hebben maar wij hadden wel leuke paarden en zagen vdr geen onervaren ruiters / ruiters in rare kleding op een paard zitten.
Fiffill schreef:Nou, ik vind het niet echt klinken als een geslaagde rit. Het zal ongetwijfeld gezellig geweest zijn, maar verantwoord klinkt het niet...
Ik snap sowieso niet dat mensen daar nog gaan rijden als het er gewoon slecht uitziet voor de paarden en de organisatie slecht is. Zo houdt je het alleen maar in stand.
maar ik zou er niet meer teruggaan vanwege de stalling. Paarden zagen er (in de meeste gevallen) toen ook niet heel slecht uit, alhoewel sommige wat beter konden. Het was gewoon meer dat de stallen vreselijk waren en ook de omgang met de paarden was niet al te leuk.