manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:37

Ook ik rij een paar keer per week langs Manege Heemskerk en zie regelmatig mensen langs komen op paarden van MH waarvan ik me afvraag hoe vaak ze uberhaupt op een paard gezeten hebben. Over alle keren dat we een paard van MH zonder ruiter in het duin of op het strand gevonden hebben zullen we het maar niet hebben (ik wacht op de keer dat een loslopend paard van MH besluit helemaal naar huis te lopen en daarbij aangereden wordt bij het oversteken van de Rijksstraatweg). Sorry dames, MH staat hier in de omgeving niet echt hoog aangeschreven.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:38

LiNdA1986 schreef:
Laraax schreef:
Niet helemaal alles gelezen, maar vroeger (toen ik 6 was en nog niet op schimmelkroft aan de beurt was) heb ikdaar 1 jaartje gereden, ikvond toen over het algemeen de ponys en paarden vooral doodongelukkig, we leerden keihard te trappen en te meppen met zweep terwijlhet niet eens nodig was!
Verder staat mijn paard op een stalrichting reuring op stal, enik kom dus ook iedere dag erlangs,
Zo heb ik een keer gezien dat 6vrouwen en4 mannen zomaar de paarden meekregen(vrouwen in korte rokjes met naaldhakken(!) en mannen ook in korte broeken met cowboy laarzen) toen ik vroeg of het wel kon, werd er mij verteld dat ze zeiden aljaren ervaring te hebben!!

Ook heb ik een keer gehad dat een vrouw (op een paard van mh) met haar manege paard het strand op wilde met een rit met begelijding,
Ze was de laatste, anderen waren al weg,
En paard wilde niet,
Stijgeren etc,
Zij had ook al een paar jaarniet gereden, en wel gewoon een moeilik paard meegekregen!

OMG korte rokjes een naaldhakken? Ben benieuwd hoe die terug zijn gekomen haha. Ook echt dom om zo te rijden, maar ook heel dom om zo paarden me te geven... is dat al lang geleden?

Uhm ik denk pAr mnden
Maart 2010 geloof ik ...

LiNdA1986

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:18

Ik vind het okay als een manege zijn paarden zonder begeleiding meegeeft, maar dan moeten de ruiters wel in juiste kleding komen en zeker wel goed kunnen voorrijden in de bak. Stap, draf en rondje galop. Er kan natuurlijk buiten altijd wat gebeuren, ook met begeleiding, maar MH is wel heel erg als ik het zo lees. Wel zielig voor de paardjes ook als er iemand op zit zonder enige ervaring...

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:55

Ik heb behoorlijk wat rondjes gestapt in die bak, en net toen ik wilde aandraven, want ik dacht dat ze wel wilden zien of we dat konden, zeiden ze dat we weg mochten.

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:55

ik ga er morgen naartoe, dus ik ben benieuwd. ik weet niet precies wie het zei dat er geen blokjes in de beugels zitten maar dat is niet zoon ramp toch? x]
mischien voor als er net beginners op rijden dat ze eruit kunnen schieten maar ik rij eigelijk bijna altijd zonder blokjes.
ik weet wel nog van de mei dat de stallen niet al te luxe zijn en ze geen dure en mooie zadels enzo hebben maar wij hadden wel leuke paarden en zagen vdr geen onervaren ruiters / ruiters in rare kleding op een paard zitten.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:26

[quote="dedeniesnies"]ik ga er morgen naartoe, dus ik ben benieuwd. ik weet niet precies wie het zei dat er geen blokjes in de beugels zitten maar dat is niet zoon ramp toch? x][quote]
ikke! ik vond het heel vervelend, je voeten gleden steeds bijna weg....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:21

dedeniesnies schreef:
ik ga er morgen naartoe, dus ik ben benieuwd. ik weet niet precies wie het zei dat er geen blokjes in de beugels zitten maar dat is niet zoon ramp toch? x]
mischien voor als er net beginners op rijden dat ze eruit kunnen schieten maar ik rij eigelijk bijna altijd zonder blokjes.
ik weet wel nog van de mei dat de stallen niet al te luxe zijn en ze geen dure en mooie zadels enzo hebben maar wij hadden wel leuke paarden en zagen vdr geen onervaren ruiters / ruiters in rare kleding op een paard zitten.

Ben benieuwd, laat je weten hoe het was?

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:31

Oow ik ga er morgen heen maar de reactie's zijn niet echt heel positief..
als de paarden er niet goed uitzien of iets dan ga ik weer weg hoor want het moet ook wel voor de paarden te doen zijn, en als de paarden er niet goed uitzien dan rijd ik er liever niet op

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 16:42

@laurenxx ik ga er ook morgen heen, wat voor rit ga je maken? en hoelaat?

@LiNdA1986 ja zal ik zeker doen!

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:58

ik ben vandaag ook geweest!
de paarden stonden wel aardig zielig ze hadden hele kleine stallen!
maar de paarden zelf zagen er prima uit en ik reed op promeses en dat was echt een schat.
ik vond het zelf erg leuk de paarden hadden het erg naar hun zin en op het strand was het lekker crossen en ook hebben we door de duinen en de bossen gereden.
het was een geslaagde dag, alleen jammer dat de manege niet zo toppie is voor de paarde,, dan besef ik toch wel hoe goed mijn paard het wel niet heeft met elke dag buiten staan lekker op het gras (oja en de bergeleider die mee ging was trouwens erg aardig!)

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 10:03

Nou ik ben gister geweest hoor!
wat laurenxx zegt idd ze stonden in kleine stallen, maar de paarden zagen er een stuk beter uit dan in de mei toen ik er was (toen was het al niet superslecht)
ik had teddy, mn zus bendong en vriendin bonnie. we werden geholpen door een aardig rare vrouw die ons eerst jola wilde meegeven maar omdat iemand hier had gezegt dat die weigert schudde ik keihard naar mn zus NEEE. x]
het andere personeel zei ook dat we niet naar haar moesten luisteren, en dat het een beetje crap is daar met de spullen. we hadden een vastgetaped hoofdstel dat iets te groot was, maar daarna kregen we wel een goede. we waren zonder begeleiding gegaan en ik moet eerlijk zeggen dat was best dom, we waren eerst verdwaald en toen kwamen we andere mensen tegen die de weg wel wisten dus gingen we met zn 5en verder, hun zaten op cassandra en tjibbe. toen we bij het strand aankwamen liepen we eerst voorbij de ''drukte'' en toen deden we een galopje, de paarden waren idd niet te houden maar dat vind ik juist wel leuk eigelijk, ze hebben iig een conditie waar je bang van word! cassandra lag ver voorop, toen bendong(supersnel) daarna ik met teddy, heeeel lekker galopje had die, en daarna tjibbe met bonnie ergens achteraan haha. er was wel iemand afgevallen, bonnie dacht ik moet achter teddy in door het water, maar was toch iets te klein dus gleed uit, waardoor het meisje wat erop zat in het water belandde (HAHAHAHAH), ze had niets en ik moet eerlijk zeggen dat ik keihard heb gelachen, het paardje rende gewoon achter de rest aan (ineens een stuk sneller) en konden we heel makkelijk pakken. de rit terug hebben we helemaal gedraafd omdat we anders onze trein niet zouden halen, en ik moet zeggen die paarden zweette helemaal niet gewoon, dus ze hebben wel echt een goede conditie.
ik vond het heel erg leuk en ikdenk dat ik zeker nog een x ga! ik heb er een hele goede ervaring aan over gehouden

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:34

nou vind het niet echt lachen als er iemand af valt en als ik alles zo lees snap ik echt niet dat er nog mensen gaan rijden want het lijkt wel of er eerst ernstige ongelukken moeten gebeuren voordat mensen in gaan zien dat zulke manege's de paarden sport een slechte naam geven en dat door er te blijven rijden alles alleen maar in stand wordt gehouden in plaats van dat mensen er wat aan gaan doen.

ik zou met de info die ik al op bok gelezen had voor je ging rijden liever ter harte nemen en gewoon een veilige manege gaan zoeken met begeleiding want het strand kan heel veraderlijk zijn en neem aan dat je nog langer veel paarden plezier wil hebben

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:35

Nou, ik vind het niet echt klinken als een geslaagde rit. Het zal ongetwijfeld gezellig geweest zijn, maar verantwoord klinkt het niet...

Ik snap sowieso niet dat mensen daar nog gaan rijden als het er gewoon slecht uitziet voor de paarden en de organisatie slecht is. Zo houdt je het alleen maar in stand.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:22

Fiffill schreef:
Nou, ik vind het niet echt klinken als een geslaagde rit. Het zal ongetwijfeld gezellig geweest zijn, maar verantwoord klinkt het niet...

Ik snap sowieso niet dat mensen daar nog gaan rijden als het er gewoon slecht uitziet voor de paarden en de organisatie slecht is. Zo houdt je het alleen maar in stand.

Helemaal mee eens!

Ik kan mij eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat die paarden in minder dan 2 maand er ineens wel goed uitzien... vind het persoonlijk een klein beetje overkomen als de stuisvogel-mentaliteit...

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:49

ik ben ook gister geweest wel met begeleiding en data ging hartstikke goed hoor de paarden deden helemaal niet raar ofzo!
ik zou zelf ook niet zonder begeleiding gaan maar met begeleiding ging het hartstikke goed, dus deze manege is helemaal niet zo slecht hoor je kan er niet over oordelen als je er niet bent geweest!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:55

Tuurlijk kan je er niet over oordelen als je er niet bent geweest, maar ik bén er geweest net zoals een aantal anderen die toevallig allemaal negatieve verhalen hebben. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:57

ben er 2 keer geweest. maar ga der niet meer heen. het is wel grappig. maar hoe de paarden er bij staan en het tuig. nee vind het niks

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:57

tsjee ik houd me mond wel weer zeg.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:00

Je mag heus wel wat zeggen hoor, maar de mensen die erover oordelen zijn er toch geweest? En dat de begeleiding goed was wil nog niet zeggen dat de manege goed is, als de stalling er beroerd uitziet vind ik het geen goede manege...

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:04

ja daar heb je een punt en ja de stalling was ook belabberd dat geef ik toe.
maar je paarden die wij mee hadden zagen er niet slecht uit.
maar gister stond ik idd wel raar te kijken want er werd gereden met een S&T dat vond ik wel heel raar!
dus okee sorry ik geef je wel gelijk.
maar ja het was dan ook voor mij de eerste keer op het strand dus ik vond het helemaal geweldig!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:07

Ik vond de rit zelf toen ook geweldig, was ook mijn eerste keer op het strand :j maar ik zou er niet meer teruggaan vanwege de stalling. Paarden zagen er (in de meeste gevallen) toen ook niet heel slecht uit, alhoewel sommige wat beter konden. Het was gewoon meer dat de stallen vreselijk waren en ook de omgang met de paarden was niet al te leuk.

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:09

jaa dat is wel zoo ze zijn niet de allerliefste voor de paarden,, ik reed op de fjord prommes en ik was helemaal verkocht en wilde hem eigenlijk mee naar huis nemen(aa)
want die stal het was net een sauna daarbinnen,, en dan zie je die paarden er zo staan en daar word je niet gelukkig van,.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:11

Haha ik reed ook op Prommes, even een paar pagina's teruglezen, heb er nog een foto van. :j

Lag er nog steeds dat rare rode spul op de bodem?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:14

loslopende paarden gebeurt inderdaad veel.... maar ja sinds de komst van de koeien in het duin, zijn er ook de hekken.. nou worden die wel niet altijd even goed gesloten door de ruiters, het verkleint de kans dat een paard de weg op kan wel aanzienlijk.... ik blijf manege heemskerk geen goede manege vinden... heel jammer, zon mooie locatie..

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:15

haha ik vind het echt een leuk beest!
nee het rode spul lag er niet er lag alleen vlas volgensmij en hooi meer niet.
En de foto's van jou hij heeft nog precies hetzelfde bit en teugels en dekje en zadel!
alleen dat bit ik snap het écht niet ik heb hem gewoon gereden met losse teugel niks aan de hand dus waarom dat nou nodig is? ik weet het niet..