Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiWiKo schreef:kinderen op een fiets zijn heel anders.......... die horen in het verkeer thuis............
nee ik vind dat we een meerderheid van de bevolking niet moeten dwingen om te leren hoe de minderheid zich beweegt!!!
KiWiKo schreef:ik vind dat alleen de ruiters de weg op mogen die een paard zodanig onder controle kunnen houden dat deze geen gevaar is voor de overige weggebruikers
beantsje schreef:KiWiKo schreef:ik vind dat alleen de ruiters de weg op mogen die een paard zodanig onder controle kunnen houden dat deze geen gevaar is voor de overige weggebruikers
Dat zonder meer
maar ik vind ook dat er alleen automobilisten de weg op mogen die zichzelf zodanig onder controle houden dat ze geen gevaar vormen voor de overige weggebruikers incl. ruiters.
beantsje schreef:KiWiKo schreef:ik vind dat alleen de ruiters de weg op mogen die een paard zodanig onder controle kunnen houden dat deze geen gevaar is voor de overige weggebruikers
Dat zonder meer
maar ik vind ook dat er alleen automobilisten de weg op mogen die zichzelf zodanig onder controle houden dat ze geen gevaar vormen voor de overige weggebruikers incl. ruiters.
maar je hoeft echt geen verstand van een paard te hebben om dit te weten. Na een fietser ga je toch ook niet toeteren als die netjes op een fietspad rijdt? beantsje schreef:KiWiKo schreef:ik vind dat alleen de ruiters de weg op mogen die een paard zodanig onder controle kunnen houden dat deze geen gevaar is voor de overige weggebruikers
Dat zonder meer
Lizzle schreef:Ruiters zouden misschien ook meer met gebaren kunnen doen. Een doorrijd-gebaar als een auto van achteren komt, een langzaam-aan gebaar en een stopgebaar.
Ik zie het al veel doen, maar lang niet allemaal. Als de bestuurder dan ook weet hoe er op te reageren, zal het best verbeteren.
KiWiKo schreef:precies het verkeer........... en paarden zijn geen vast onderdeel van het verkeer![]()
![]()
verkeer is automobilisten, fietsers en voetgangers!
Citaat:Weggebruikers
Hieronder vind je een opsomming van alle weggebruikers:
Voetganger
* gewone voetganger, maar ook:
* rolschaatser
* skateboarder
Bestuurders
* Fietser
* snorfietser
* Bestuurders van een invalidenvoertuigen
* Bromfietser
* Bestuurders van motorvoertuigen ( auto, motorfiets, vrachtauto, autobus, trekker, gemotoriseerde werkvoertuigen, ... ), Een bijzonder motorvoertuig is het voorrangsvoertuig.
* Bestuurders van een tram
* Overige bestuurders: ruiters, geleiders van rij- of trekdieren, geleiders van vee, bespannen- of onbespannen wagens
Citaat:Volgens de Spokanische wet is een "weggebruiker":
1. een persoon die zich op de openbare weg bevindt; of
2. een voorwerp dat middels wielen, rupsbanden, sledes of andere technische voorzieningen geschikt is om zich over de openbare weg voort te bewegen, en waarbij deze voortbeweging alleen kan plaatsvinden door toedoen van een persoon die op, in of naast dit voorwerp een onmiddellijke invloed kan uitoefenen op het zich voortbewegen dan wel het tot stilstand brengen van dit voorwerp; of
3. een zoogdier dat middels poten in staat is om zich over de openbare weg voort te bewegen, en waarbij deze voortbeweging plaatsvindt door toedoen van een persoon die op of naast dit dier een onmiddellijke invloed kan uitoefenen op het zich voortbewegen dan wel het tot stilstand brengen van dit zoogdier.

KiWiKo schreef:waarom moeten niet paardenmensen over paarden en hun gedrag leren????
. KiWiKo schreef:joh hou nou toch op.................
hoeveel mensen rijden auto en hoeveel mensen rijden paard......
de gemiddelde automobilist gaat ervan uit dat het paard onder controle is......... en verwacht niet dat deze op de motorkap springt, evenals hij niet verwacht dat een fietser op de motorkap spiringt.
ruiters moeten gewoon eens leren kijken naar zichzelf ipv van vinden dat anderen zich aan moeten passen aan hun
.Wig_love schreef:KiWiKo schreef:joh hou nou toch op.................
hoeveel mensen rijden auto en hoeveel mensen rijden paard......
de gemiddelde automobilist gaat ervan uit dat het paard onder controle is......... en verwacht niet dat deze op de motorkap springt, evenals hij niet verwacht dat een fietser op de motorkap spiringt.
ruiters moeten gewoon eens leren kijken naar zichzelf ipv van vinden dat anderen zich aan moeten passen aan hun
Weet niet of jij buiten rij? en anders alleen in het bos misschien, (zo kom je absoluut over). dat je het belangrijker vindt dat je hard door kan rijden dan dat je even vaart moet minderen voor een dier.. Als er een kat voor je auto loopt rij je daar ook gewoon keihard door? lijkt me niet als je een dierenmens bent.
Maargoed, ruiters gaan vanzelf aan zichzelf denken als andere verkeersdeelnemers totaal geen rekening met ze houden.
Ik, zo brutaal als ik ben wel. blijf middenop tot ze vaart minderen. of de donderen maar lekker de sloot in, interesseerd me dan helemaal niks leren ze vanzelf wel af. ze rijden je toch niet zo maar aan, en weet dat me pony er niet op reageerd, met me paard doe ik dit neit!