Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
onley schreef:JoviBan schreef:Wat ik vaak heb gezien wanneer een paard niet meer vooruit wil lopen of achteruit gaat, dat de ruiter de teugels kort houdt en vaak ook onbewust zit te trekken. De ruiter belemmert het paard dus om weer voorwaarts te gaan, zit tegelijkertijd in te houden en aan te sporen, waardoor het paard niet meer weet wat nou de bedoeling is.
Dus ga bij jezelf eens na of je je paard van voren wel de ruimte geeft om weer voorwaarts te gaan. Gooi de teugels los.
Verder vind ik het best erg om te lezen dat mensen zonder pardon hun paard flink met de zweep slaan. Flink hoor.
dan mag je mijn ruin eens lekker komen betuttelen en fijn een rondje met hem gaan stappen
Of er nou wel of geen auto aankomt. Dan gaat er een knop om in zijn kop en denkt moooooooi niet. Dan uit schrikreactie geef je druk. Wat doet een gestresst dier op druk wijken...dus dan gaat hij nog harder in de achteruit. Als hij dit doet moet ik metteen ontspannen en dan stopt hij meestal wel. Ik heb hem ook wel eens een rotschop verkocht(wat ik echt nooooooooooooooit doe)Ik vind altijd je moet een dier niet leiden met agressie, maar kon op dat moment niet anders
Er kwam een vrachtwagen aan die hard reed dus als hij dan in de achteruit ging.....OEHHH maar hij ging 2 tandjes harder ipv zachter