Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) en ik vind het heerlijk om af en toe 'n dag of wat alleen te reizen. Nou ja, samen met mijn paarden dan.
) en gaan met die banaan. Deed ik als kind al, op zaterdagochtend op m'n pony, neus in de wind (en mobieltjes bestonden toen nog niet) en 's avonds naar m'n ouders bellen dat ik 20km verderop op de manege was gestrand, of ze even een slaapzak wilden brengen
En moeilijker was het niet... Ik geloof dat ik 13 was toen ik dat voor 't eerst deed, weliswaar samen met 'n vriendinnetje, mijn arme ouders toen, maar ze zijn er zelfs aan gewend geraakt
Al doe ik het tegenwoordig dus iets georganiseerder
peaches schreef:whuaha wat geweldig!!
Gisteren was ik een waxjas aan het ophalen bij iemand en die zeide psies hetzelfde..ook zelf hadden ze veel gereisd. Ik ben geen durfal wat dat betreft, maar er komen wel steeds meer vorderingen in wat betreft rijmaatjes. De eerste keer moet ik gewoon samen doen..daarna zien we wel!
Hoe doen jullie dat als je alleen op pad gaat. Zet je je paard dan snachts op stal of juist bij andere op de wei? Ik neem aan dat ze iig niet alleen op een vreemde wei neerzetten of zeg ik iets raars. Zorg je altijd dus voor gezeldschap voor en paard bij de overnachting?
) Het ligt dus een beetje aan je paard. Sommigen vinden alles best, zolang er maar te vreten is, anderen gaan compleet over de pis en een enkeling (de mijne dus) richt een half dorp af om lekkers te brengen
licorne schreef:Dat éénpaards probleem lost ik heel hypocriet op door in m'n eentje twéé paarden mee te nemen (rijpaard-pakpaard aan de hand, ben je meteen van 't bagageprobleem af) maar beide paarden zou ik ook alleen mee kunnen nemen en, zolang er andere paarden in het zicht staan, 's nachts probleemloos op 'n vreemd weiland kunnen zetten. Niet direct bij andere paarden, maar kunnen zien en/of neuzen is genoeg. Mijn oude schimmel kan ik ook zonder andere paarden in de buurt meenemen zolang ik in de buurt ben, dan ben ik goed genoeg als kuddelid, maar het heeft niet haar voorkeur want ik ben "slechts' haar personeel
, ondanks mijn breed opgezette PR-acties
iemand nog meer tips? van harte welkom! 'Toevallig' dat we allebei rond de dezelfde tijd, op dezelfde forums, op zoek zijn naar een maatje voor onze trektocht! Ik ben je bericht al vaak tegengekomen en ik volg je plannen een beetje. In sommige opzichten ben je al een stuk verder als ik, je bent goed bezig! Maar ik wens in ieder geval ook jou veel succes met je zoektocht naar een maatje!
aangezien mijn paard soort van tekenen begint te vertonen die erop wijzen dat ze zin heeft in meer tochten. Bovendien lijkt de trekker vrij goed te passen en Ortliebs hebben we ook al, dusse, op naar die koffietent op de Afsluitdijk........
licorne schreef:Ach ja, dat is ook zo, net als met 'n Landrover met vouwwagen erachter achter mij aan rijden met ritjes van 20km per dag van koffietent naar koffietent eigenlijk![]()
(Sorry TS, we raken offtopic, maar ik denk dat je zelfs offtopic van ons nog wel meer zin in trektochten kunt krijgen. Sla nooit 'n goeie koffietent over, vooral als je paard terras-proof is, zoiets als dit: )
peaches schreef:Owneej...ik vroeg naar mensen met ervaring en dat hebben jullie waarschijnlijk voldoende!!! Maak me maar lekker hoor met jullie offtopic verhalen! Naja offtopic..zolang het over de trektochten gaan vind ik het niet echt offtopic.
Een bagaepaard is een goeie zeg! Ik deed vroeger veel handpaarden maar heb nu maar 1 peerd ter beschikking dus helaas geen pakpaard voor mij.
@corinne14 wrom kom jij niet deze kant op dan?