zelf trektocht verzinnen, ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peaches

Re: zelf trektocht verzinnen, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 20:27

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:10

Als GPS niet bosproof is dan doe ik het wel met kaarten en kompas. Ik hou toch al niet zo van al die gadgets. Ooit wel geweten hoe ik moet duiken met kompas, maar die kennis is ff weggezakt (tot een diepte van 30 m ben ik bang :-)

Fiets of wandelkaarten neem ik aan? Lekker gedetailleerd en zo mogelijk met ruiterpaden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:20

Christel1164 schreef:
Fiets of wandelkaarten neem ik aan? Lekker gedetailleerd en zo mogelijk met ruiterpaden.

Ja, en het liefst ook met de nummers van de ANWB palen/paddestoelen erop.

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:02

Oooh, da's een goeie, nog nooit op gelet eigenlijk. Ga ik ff opletten.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 20:34

mijn trektocht word helaas uitgesteld..ik baal enorm, maar de andere pony die meeging heeft een hoefzweer en loopt echt goed kreupel ervan en aangezien er nnog niet echt verbetering in zit en ik haar die druk niet wil aandoen hebben we besloten niet te gaan, maar pas in het naseizoen te gaan.

Ergens ook wel weer fijn ivm de dazen die er toch al zitten, maar baal wel...ik had het zo nodig...ff eruit..maar ja...tis helaas niet anders en paarden gaan voor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:48

Maar je kunt ook gewoon alleen gaan, of je deelt je paard en de ander op de fiets. Beetje creativiteit aan de dag leggen hoor, dat zul je nodig hebben, namelijk.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 21:06

ja klopt..heb ik ook overnagedacht, maar aangezien ik veel wilde stappen is dat voor de fietser bijna niet te doen..iig niet voor mijn vriend die bijna van de fiets valt zo langzaam of hij fietst steeds vooruit maar dat is ook zo ongezellig. Plus het feit dat ik het voor mijn pony ook wel heel fijn vind dat hij savonds op een vreemd wei niet alleen staat.

Ik baal echt ontzettend en ik kreeg al een pb van iemand die ook graag mee wilde, maar deze rit is niet alleen voor de leuk, maar ook omdat ik er even uit moet en dat ik dan mezelf kan zijn met al mijn nukken is dan erg belangrijk.

Dus ja..heel moeilijk om dit even los te laten..ben ook al druk bezig met het kijken naar alternatieven..misschien toch schipperen en toch met een vreemde op pad..ik ben er nog niet uit..

ideen zijn uiteraard wel welkom

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:58

Ga anders allebei lopen. Paard draagt bagage.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:59

tamary schreef:
Ga anders allebei lopen. Paard draagt bagage.

_O- +:)+
Verroest, dat ik daar zelf niet op ben gekomen! Doen!!!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 22:30

ik denk dat ik ver kan lopen maar niet zomaar 25 kilometer..en dan nog..dat was ook niet mijn bedoeling...

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:47

Misschien is een reis met een nieuw persoon wel net wat het lot voor jou in petto had. Iemand anders leren kennen, misschien je sores delen en een andere mening horen... Bovendien, je kunt ook 2x per jaar gaan... Have fun!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:26

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:19

Hee meis, balen, is alleen gaan echt geen optie dan? Er hoeft maar ZO weinig mee voor twee daagjes, ZO moeilijk is het heus niet, en als jij gewoon je "eigenstezelf" wilt wezen met nukken en al (oei, die heb ik ook hoor *grijns*) is het misschien juist wel goed om alleen te gaan? Ik heb net drie weken trektocht achter de rug (ja, die van Delfzijl naar Vaals waar Ikke ook bij heeft aangehaakt, that's me :D ) en ik vind het heerlijk om af en toe 'n dag of wat alleen te reizen. Nou ja, samen met mijn paarden dan.

Misschien is het een signaaltje om op te houden met piekeren en met iedereen rekening te houden en gewoon te gáán? Je hebt overduidelijk een dosis uitermate goed gezond verstand, je lijstje heb je, schone zakdoek mee (geintje ;) ) en gaan met die banaan. Deed ik als kind al, op zaterdagochtend op m'n pony, neus in de wind (en mobieltjes bestonden toen nog niet) en 's avonds naar m'n ouders bellen dat ik 20km verderop op de manege was gestrand, of ze even een slaapzak wilden brengen :o En moeilijker was het niet... Ik geloof dat ik 13 was toen ik dat voor 't eerst deed, weliswaar samen met 'n vriendinnetje, mijn arme ouders toen, maar ze zijn er zelfs aan gewend geraakt :(:) Al doe ik het tegenwoordig dus iets georganiseerder 8-)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:22

whuaha wat geweldig!!

Gisteren was ik een waxjas aan het ophalen bij iemand en die zeide psies hetzelfde..ook zelf hadden ze veel gereisd. Ik ben geen durfal wat dat betreft, maar er komen wel steeds meer vorderingen in wat betreft rijmaatjes. De eerste keer moet ik gewoon samen doen..daarna zien we wel!

Hoe doen jullie dat als je alleen op pad gaat. Zet je je paard dan snachts op stal of juist bij andere op de wei? Ik neem aan dat ze iig niet alleen op een vreemde wei neerzetten of zeg ik iets raars. Zorg je altijd dus voor gezeldschap voor en paard bij de overnachting?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:33

peaches schreef:
whuaha wat geweldig!!

Gisteren was ik een waxjas aan het ophalen bij iemand en die zeide psies hetzelfde..ook zelf hadden ze veel gereisd. Ik ben geen durfal wat dat betreft, maar er komen wel steeds meer vorderingen in wat betreft rijmaatjes. De eerste keer moet ik gewoon samen doen..daarna zien we wel!

Hoe doen jullie dat als je alleen op pad gaat. Zet je je paard dan snachts op stal of juist bij andere op de wei? Ik neem aan dat ze iig niet alleen op een vreemde wei neerzetten of zeg ik iets raars. Zorg je altijd dus voor gezeldschap voor en paard bij de overnachting?

Nee, je zegt niet iets raars, maar mijn ouwe sok zette ik wel alleen in een weiland; die zat echt nergens mee (behalve tractoren :D ) Het ligt dus een beetje aan je paard. Sommigen vinden alles best, zolang er maar te vreten is, anderen gaan compleet over de pis en een enkeling (de mijne dus) richt een half dorp af om lekkers te brengen :D

Zoals met alles, geldt ook hier: er is geen standaard antwoord. It all depends, zoals mijn lesgeefmens zo graag (en terecht!) zegt.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:38

hmm..true..logisch ook..

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:22

Dat éénpaards probleem lost ik heel hypocriet op door in m'n eentje twéé paarden mee te nemen (rijpaard-pakpaard aan de hand, ben je meteen van 't bagageprobleem af) maar beide paarden zou ik ook alleen mee kunnen nemen en, zolang er andere paarden in het zicht staan, 's nachts probleemloos op 'n vreemd weiland kunnen zetten. Niet direct bij andere paarden, maar kunnen zien en/of neuzen is genoeg. Mijn oude schimmel kan ik ook zonder andere paarden in de buurt meenemen zolang ik in de buurt ben, dan ben ik goed genoeg als kuddelid, maar het heeft niet haar voorkeur want ik ben "slechts' haar personeel :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:31

licorne schreef:
Dat éénpaards probleem lost ik heel hypocriet op door in m'n eentje twéé paarden mee te nemen (rijpaard-pakpaard aan de hand, ben je meteen van 't bagageprobleem af) maar beide paarden zou ik ook alleen mee kunnen nemen en, zolang er andere paarden in het zicht staan, 's nachts probleemloos op 'n vreemd weiland kunnen zetten. Niet direct bij andere paarden, maar kunnen zien en/of neuzen is genoeg. Mijn oude schimmel kan ik ook zonder andere paarden in de buurt meenemen zolang ik in de buurt ben, dan ben ik goed genoeg als kuddelid, maar het heeft niet haar voorkeur want ik ben "slechts' haar personeel :P

Dat is eerder decadent dan hypocriet :D

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:37

Ach ja, dat is ook zo, net als met 'n Landrover met vouwwagen erachter achter mij aan rijden met ritjes van 20km per dag van koffietent naar koffietent eigenlijk :D

(Sorry TS, we raken offtopic, maar ik denk dat je zelfs offtopic van ons nog wel meer zin in trektochten kunt krijgen. Sla nooit 'n goeie koffietent over, vooral als je paard terras-proof is, zoiets als dit: )

Afbeelding

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:03

Het is echt jammer dat je geen trailer hebt... ik heb namelijk nog een trektocht voor drie weken in de planning staan, waarvoor het ook nog niet echt storm loopt qua maatjes -O- , ondanks mijn breed opgezette PR-acties ^) iemand nog meer tips? van harte welkom! 'Toevallig' dat we allebei rond de dezelfde tijd, op dezelfde forums, op zoek zijn naar een maatje voor onze trektocht! Ik ben je bericht al vaak tegengekomen en ik volg je plannen een beetje. In sommige opzichten ben je al een stuk verder als ik, je bent goed bezig! Maar ik wens in ieder geval ook jou veel succes met je zoektocht naar een maatje!

Enne weet (nogmaals) dat je van harte bent uitgenodigd om met mij mee te rijden hoor!! Want 3 weken alleen is me toch net wat te lang met mijn ervaring... http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=202&t=1303711

Die foto is trouwens erg leuk. Ik ben benieuwd of ik aan het eind van deze zomer ook zo'n foto heb kunnen bemachtigen, lijkt mij tof! :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:18

Wat nog veel decadenter was, was dat de bagage voor een belangrijk deel IN die Range Rover lag }:)

Dat kon op de volgende tocht nog wel eens een tegenvaller worden }:) aangezien mijn paard soort van tekenen begint te vertonen die erop wijzen dat ze zin heeft in meer tochten. Bovendien lijkt de trekker vrij goed te passen en Ortliebs hebben we ook al, dusse, op naar die koffietent op de Afsluitdijk........
Nog even checken wat de tent weegt. Wanneer je belooft een beetje stil te liggen, zouden we er zelfs met z'n drieën in passen, scheelt weer gewicht :D
Ga ik ook nog even navragen wat die slaapzakken kosten, bij die inginieuze figuur uit Amsterdam; die maakte slaapzakken op maat, bijvoorbeeld alleen een bovendeel, wat vast geritst zat aan een zak, waar dan je slaapmatje in paste.

licorne schreef:
Ach ja, dat is ook zo, net als met 'n Landrover met vouwwagen erachter achter mij aan rijden met ritjes van 20km per dag van koffietent naar koffietent eigenlijk :D

(Sorry TS, we raken offtopic, maar ik denk dat je zelfs offtopic van ons nog wel meer zin in trektochten kunt krijgen. Sla nooit 'n goeie koffietent over, vooral als je paard terras-proof is, zoiets als dit: )

Afbeelding

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 10:21

Owneej...ik vroeg naar mensen met ervaring en dat hebben jullie waarschijnlijk voldoende!!! Maak me maar lekker hoor met jullie offtopic verhalen! Naja offtopic..zolang het over de trektochten gaan vind ik het niet echt offtopic.

Een bagaepaard is een goeie zeg! Ik deed vroeger veel handpaarden maar heb nu maar 1 peerd ter beschikking dus helaas geen pakpaard voor mij.

@corinne14 wrom kom jij niet deze kant op dan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:42

peaches schreef:
Owneej...ik vroeg naar mensen met ervaring en dat hebben jullie waarschijnlijk voldoende!!! Maak me maar lekker hoor met jullie offtopic verhalen! Naja offtopic..zolang het over de trektochten gaan vind ik het niet echt offtopic.

Een bagaepaard is een goeie zeg! Ik deed vroeger veel handpaarden maar heb nu maar 1 peerd ter beschikking dus helaas geen pakpaard voor mij.

@corinne14 wrom kom jij niet deze kant op dan?

Maarre, wij zijn ook alleen maar aan die ervaring gekomen door het te doen. Gewoon gaan dus. Het is niet erg om fouten te maken, het is erg om daarvan niet te leren.
Natuurlijk kun je heel veel leren door naar anderen te luisteren. De grootste blunders kun je daarmee voorkomen. Maar er blijven altijd zaken over die je alleen leert door het te doen. Die zaken zitten voor een belangrijk deel tussen je eigen oren; het verleggen van je eigen grenzen en het verkennen van de grenzen van je combi.

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:52

@ Bob1976

Mijn paard draagt tijdens meerdaagse trektochten altijd een reflectie band om een voorbeen, met daarop mijn telefoonnummer voor het geval hij mocht uitbreken. Ook is het makkelijk om hem te traceren in een vreemde wei, met een zaklamp. Het gele stipje is dan van verre al te zien.
Afbeelding
Afbeelding
Hg. Adri

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 13:55

jesus wat een bepakking!! Wel goeie tip weer zeg van die reflectorband!!! Kijk en daar zpou ik nou weer niet zelf op zijn gekomen!