Paardenvierdaagse Barchem 18-21 augustus 2010

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Erpel

Re: Paardenvierdaagse Barchem 18-21 augustus 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:53

Het is ongeveer 30 km op een dag. Dus zo'n 4 uur.

Ik heb vandaag m'n informatie boekje binnen gehad :D De openingsrit rijden wij ook mee :)

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:58

Ik kom vrijdag pas weer thuis, dus weet niet of ik al een boekje heb gehad.
Wanneer is de openingsrit?

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:03

Die is op dinsdag, voor degene die mee willen rijden kan dat :)

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 19:39

Das jammer :P dan moet ik werken..
Openingsrit is ook 30 km ofzo? en hoe zit het met de laatste dag?

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:43

Stukje over de openingsrit:
Op dinsdag 17 augustus om 18.30 uur, de avond voorafgaand aan de eerste dagroute van de paarden4daagse, wordt het evenement op het terrein van camping de Heksenlaak geopend door de wethouder. De leden en vrijwilligers van onze oragniserende menvereniging rijden aansluitend een korte promotierit door Barchem. Deelnemers die dan al ter plaatse (kunnen) zijn worden hierbij van harte uitgenodigd om met hun aanspanning of onder het zadel aan te sluiten bij die openingsrit.

Wat bedoel je met de laatste dag?

Dag 1 rijden we 27 km
Dag 2: 27 km
Dag 3: 29 km
Dag 4: 27 km

Dus ik rij toch wel zo'n 40 km op een dag, poeh :P Heb er wel zin in :D

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 22:43

Het aftellen is nu echt begonnen :D

Ik doe trouwens niet mee aan de barbeknoei omdat ik in mijn eentje ga en toen nog niet wist wie er nog meer zouden gaan had ik er niet zo zin in (anders hadden we natuurlijk kunnen meeten)

Cleo is vandaag naar de hoefsmid geweest, dus die kan er volgende week helemaal tegenaan!

We hebben er zin in :j

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:15

Ik ben er ook klaar voor :D
Dinsdag gaan we haar toch proberen om in de trailer te zetten. Lukt dit niet, rij ik er heen.
Ik rij samen met een stal genootje. Nemen jullie nog spullen mee voor onderweg?
Ik zou wel graag vliegenspray en wat drinken/eten mee willen nemen maar vind een rugzak zo onhandig........
Hoe te doen?

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 12:04

ik leen de tas die leoni bij dabo design heeft besteld (voortas)
die is echt ideaal, ik doe er 2 pakjes caprisonne in (geen flesje dat voelt zo hard), vliegenspray, manderijnen en wat snoepjes voor cleo, een beetje geld, hoevenkrabber en een halstertouw.
Dat vondt ik wel genoeg, telefoon heb ik in mijn broekzak en meer heb ik niet nodig..

denk ik :P

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 15:09

Het is even afwachten of ik volgende week wel mee kan doen. Cleo loopt kreupel aan vier benen. Gister liep ze al wat gevoelig maar toen was de hoefsmid 's middags ook geweest.
Ze heeft vanochtend vrij lang op de weide gestaan dus we zijn bang dat ze licht bevangen is.

Ze staat nu in de paddock en krijgt vanavond een beetje oud hooi. Ik ga elk uur kijken hoe het met haar is. Mocht het morgen niet beter zijn komt de dierenarts.

Ben erg verdrietig.. maar het belangrijkste is nu dat ze snel weer beter wordt :)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:58

Ochhhhhh sharon :( arme cleo en jij!!!!!
Dat is balen!!!!!! hopen dat ze snel weer rad loopt.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 19:03

Ben er net weer geweest, ze had eindelijk gepoept en was al iets actiever kwa reactie. Ze loopt nog wel ontzettend slecht.
Even kijken hoe het morgen gaat, anders komt de dierenarts (probeer het zowieso uit te zingen tot maandag anders zit je weer in dat heerlijke weekend tarief).

Paps heeft het nu eindelijk ook gesnapt, dat komt inderdaad van veel gras.

Vanavond mag ze samen met Cavira in de paddock zodat ze snachts niet alleen staat. (die blijft heel trouw aan het hek bij Cleo staan :P )

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:05

Ahhhhhwww wat lief!
is je zusje opzoek naar een nieuwe pony/paard ?

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:57

Hopelijk gaan we het droog houden....
Een 4daagse rijden in de regen heb ik eens gedaan en dat doe ik echt nooit meer (dat leren de enorme schuurplekken wel af)... ;)

Hoest met Cleo, Sharon? Voelt ze zich al beter?

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 23:32

Ja het gaat iets beter, ze loopt nu nog iets moeilijk met 1 been dus het gaat de goede kant op :) Gelukkig!
Vanavond nog 2 keer wezen kijken, ze was erg onrustig omdat ze apart stond en de rest in de wei (in het donker) dus heb Cavira er weer bij in gedaan. Verder rilde ze een beetje van de kou. Heb haar toch maar een regendeken op gedaan, ze is op het moment al wat zwakker dus even het zekere voor het onzekere dat ze er niet verkouden bij wordt.
Maar het gaat de goede kant op! Ik bel morgen nog even de hoefsmid of hij nog even langs wil komen om te kijken naar haar hoeven. En als het morgen weer niet beter is dan vandaag komt de dierenarts.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:57

Bah wat een regen vandaag!!!!
en Sharon?????

Mijn paard staat in zn loge stalletje :D ging netjes de trailer op 8-)

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 22:30

Wat fijn Lieneke!

Met Cleo is er weinig verbetering, morgen tussen 11 en 12 komt de DA.. Dus ik ben benieuwd wat deze gaat zeggen.
Morgen kom ik dus niet, en even kijken of het voor Sheronit wel reëel is om haar mee te laten doen omdat ze de laatste weinig is gereden. Dus ik twijfel nog wat. Mocht ik niet gaan kom ik nog wel een dagje foto's maken :) dat wordt altijd zeer gewaardeerd!
Eerst maar eens afwachten wat de DA gaat zeggen

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:36

Wat jammer sharon !!!!
Maar gezondheid gaat voorop natuurlijk.
zal aan jullie denken morgen

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:39

Morgen gaan we van start! :D
Hopelijk hebben we beter weer dan vandaag... :7
En als ik buienradar nu bekijk, gaat het juist in de rij-uren regen.. }:0

Oh jammer Sharon!
Mooi balen, maar misschien is 1 of 2 dagen voor Sheronit wel te doen..?

Nou Lieneke, misschien tot van de week! :)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:34

Wat een regen --'
We gingen net de weg over naar het laatste zandpad toen er een stortbui kwam. Al voordat we konden schuilen waren we ZEIK nat!
Op een gegevend moment maar een drafje in gezet in de regen. lekker door waterplassen gedraaft geweldig :D

Nienke, ik geloof dat ik jullie nog heb gezien, toen wij wegreden bij de heksenlaak kwamen jullie daar net aan. (wij reden toen naar huis)
Wij waren de 1e ruiters die weg gingen met voor ons een paar karretjes.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:57

Nou, ik vind de organisatie en gezelligheid weer super! :))
Leuk dat iedereen van de organisatie zich zo inzet om het zo goed, leuk en veilig mogelijk te laten houden. :)

Hebben lekker gereden, inderdaad wel regen op laatste paar km, maar och... als je er niet mee begint, maar ermee eindigt, is de lol niet gelijk bedorven! ;)

Lieneke -> oke, dat zou goed kunnen! Zag 2 ruiters wegrijden dat ik al dacht: nou, die starten niet nu pas gezien de tijd, dus ze zijn al terug en gaan vast richting huis. :)
Heb je verder lekker gereden dan??

Wij wel, hadden alleen op het begin van de rit, langs de weg al woorden met een mevrouw in een MiniCooper die ons weleens even zou vertellen dat wij niet op de openbare weg mochten rijden.. >;) Zulke mensen hebben aan mij toch altijd een heel verkeerde... Dat gezeur altijd, ze moet d'r boekjes nog maar even op nalezen dat we toch echt gewoon bestuurders zijn.
Ze was waarschijnlijk gewoon geschrokken dat er 'ineens' paarden op de weg liepen, maar vond het niet netjes dat ze zo enorm tekeer ging. Nou ja..

Hebben nog wel meegekregen dat er een meisje (net als ik toendertijd) klappen had gehad van paard van d'r vriendin. Ze was gewaarschuwd dat ie naar vreemde paarden weleens wou trappen, maar werd door ander paard aan de andere kant, ondanks de afstand, gedwongen naar de trapper (om hem zo maar even te noemen) uit te wijken toen ie zijn achterbeentjes liet wapperen. Gelukkig niks gebroken, maar hele scheenbeen en kuit is flink geraakt. Nu krukken, paracetamol en zeker wel 4 weken uit de running... :(:) He, bah, balen hoor! Rotknollen soms!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:22

De organisatie is echt prima!!!
En de regen was alleen maar leuk, was geweldig :D.

Hebben lekker gereden. Paard heeft een paar keer omgedraait,
Met opstappen stond ze al te hupsen en te steigeren,
onderweg als er een karretje achterop kwam was het gallop op de plaats (draai dan even een rondje zodat ze goed kan zien wat het is)
op het einde toen we aankwamen bij de heksenlaak nog vlak voor een auto #)
auto vol op de rem, zal wel een hartverzakking hebben:/
Voelde het al aankomen en vriendin zwaaide al dat hij langzamer moest gaan.
Wat was ik boos op paard!!!!

eenmaal terug op stal lekker in de wei gezet met nog een haflinger die daar staat.

Morgen gaan wij iets later weg,
We waren nu dus de eerste, morgen rijden we rond 10 uur weg denk ik. Vandaag was dat rond kw over 9

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:01

Klinkt alsof je je handjes wel even vol hebt gehad her en der! ;)
Maar wel goeie ervaringen zo voor haar, denk ik! :))

Een paard of pony kan bijna niet relaxter zijn dan Deerntje. :=
Die stapt de trailer uit, kijkt eens om zich heen, denkt: 'Ooooh, volgens mij gaan we op stap. Maaaaaar.. ik ga eerst eten!'
Hoppa, kop omlaag. Zodra hoofdstel ingaat denkt ze: 'Oke, volgens mij heeft ze het eindelijk zover.' Diepe zucht volgt. Met opstappen koekeloert ze nog eens om zich heen: 'Waar maken die andere paarden zich toch druk om..?' :z
Alleen bij auto's die we tegenkomen is het even kijken, want die zijn altijd wel spannend.

Morgen gaan wij juist heel vroeg, ga 's middags nog weg, dus willen om 9u echt wel vertrekken eigenlijk. :j

avanti2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:37

Ik meld me ook! :D
Heb vandaag erg lekker gereden, alleen die regen was wat minder, maar ja, als je eenmaal nat bent maakt het ook eigenlijk niets meer uit!
Rubelle was ontzettend braaf, dat was vorig jaar echt wel anders, misschien dat ze begint te snappen dat ze zich niet zo druk moet maken aan het begin van de rit, omdat er nog genoeg km volgen.. ;) Mooie zandpaden om even een sprintje te trekken en gelukkig viel de hoeveelheid verharding nog wel mee.
Vond ook de organisatie weer ontzettend hartelijk en behulpzaam, leuk om weer mee te doen!! :D
Op naar morgen, lekker naar het Grote Veld!

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:40

Ik ben er ook..! :)
Wij waren met de koets, zijn om precies 11 uur over 'de startlijn' gereden. Het eerste stuk van de rit was heel apart: enkel die 1e 2 wegen kwamen we ruiters achterop welke we hebben ingehaald, daarna tot aan de 1e stop niemand gezien. Was heel apart. Daar kwamen we erachter dat we toch niet de enigen waren :D

Jammer van die regen, daarom de 2e stop flink ingekort (warme paarden + dekens in de auto).
Heb ook nog meegekregen van dat meisje op krukken, alleen toen reden wij net weer weg dat ze aan het uitleggen was wat er was gebeurd.
En net voor de finish werd het weer droog en begon de zon te schijnen :D

Tot morgen!! :wave:

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:48

Wat een mooie rit vandaag :D
Paard helaas erg vervelend, helft van de tijd aan het stuiteren. Heb nu dus behoorlijke spierpijn in mijn schouders/nek :/ door al dat getrek van dr. Maar volgens vriendin zat ik er met een behoorlijke glimlach op als ze weer eens een aanval had :')
Haar paard blijft wel rustig zodat ze dan ook snel genoeg ophoud.

1x aan de kletter gegaan, 1x zo'n grote sprong gemaakt dat mensen op het karretje vroegen of het nog wel ging en dat ik er niet af moest vallen.(precies op dat moment springt ze de lucht in hahah)
Gelukkig is alles heel goed uit te zitten.
Man,man. Ze word dan ZO heet! Galloperen op de plek... etc.
Na de 2e stop was ze rustig, wouden nog een stuk gallop doen, hier was ze goed te houden moest haar zelfs aansporen :D Ze leert het wel! (Ze had natuurlijk de knollen op :P )

Morgen rijden we niet omdat paard van vriendin een singel wondje heeft.( BALEN! hadden graag alle dagen mee willen rijden) Zaterdag rijden we weer, en gaan we extra vroeg zodat het minder druk is. Dan ziet ze weinig andere paarden voor zich lopen, dan blijft ze wel rustig.