Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
X_Michelle_X schreef:Sosha:
Ik ben een nog al zelfverzekerde ruiter. Stap ook overal op zonder er verder over na te denken. Ook dieren zo zadelmak gemaakt. Ben er ook al zolang niet meer afgevallen, dat ik me niet eens echt kan heugen hoe dat ook al weer voelt.
[i]om diezelfde reden draag k t ook niet, k denk er niet bijna als k op een paard stap[/i] en vind bokkende paarden juist een leuke uitdaging!
Sosha schreef:Ik ben een nog al zelfverzekerde ruiter. Stap ook overal op zonder er verder over na te denken. Heb in mijn jonge jaren ook altijd zonder cap of bp gereden (dat waren vroeger echt ondingen). Ook dieren zo zadelmak gemaakt. Ben er ook al zolang niet meer afgevallen, dat ik me niet eens echt kan heugen hoe dat ook al weer voelt.
Maar als je dan steeds vaker mensen tegen komt die wel wel behoorlijk ernstige blessures opgelopen hebben (ik zie dit vooral juist bij de wat minder jonge ruiters) dan ga je toch een keer nadenken. Vandaar dat ik besloten heb om mijn leven te beteren, zodat ik vooral maar een zekere ruiter kan blijven.
De ervaring van andere leert, dat als je eenmaal een keer ernstig letsel hebt opgelopen je dan toch nooit meer zo onbevangen op je paard zit als daarvoor (als je überhaupt nog kan rijden). En daar heb ik dus geen zin in.
Caps van tegenwoordig heb ik geen last van en mijn bp ook niet. Ik zie het een beetje als een autogordel, ben ook geen onzekere autobestuurder, maar heb 'm toch altijd om. Waarom niet, als je er toch geen last van hebt, denk ik dan.
Ik ben een nog al zelfverzekerde ruiter. Stap ook overal op zonder er verder over na te denken. Ook dieren zo zadelmak gemaakt. Ben er ook al zolang niet meer afgevallen, dat ik me niet eens echt kan heugen hoe dat ook al weer voelt.
[i]om diezelfde reden draag k t ook niet, k denk er niet bijna als k op een paard stap[/i] en vind bokkende paarden juist een leuke uitdaging!

. Dus dan is het misschien veiliger om wel met BP te rijden. Maar ik weet nog niet wat ik ga doen.
. Maargoed, ik moet nog even kijken wat ik doe
Het is in ieder geval een stuk veiliger. Daar valt niet over te discussiëren denk ik. tljrtos schreef:@ No-No Gek he hoe voorzichtig je wordt als je kinderen krijgt.Ik reed altijd zonder cap,maar nu echt nooit meer.Ook omdat ik het goede voorbeeld wil geven aan mijn zoontje.Ik gebruik zelf geen body-protector maar mijn kind verplicht wel.Misschien moet ik er zelf ook eens aan.Ik ben nog nooit van een paard gevallen,dan denk je er misschien ook niet zo bij na dat dat kan gebeuren.