Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
Nell_ schreef:Buiten rijden in de sneeuw durf ik ook niet aan. In de bak, met zachte sneeuw wel!
Van het weekend ging ik buiten rijden, sneeuw was bijna overal weg. Op sommige delen lag nog wat sneeuw/ijs. Was spekglad, en mijn paard gleed daar constant over uit! (zonder ijzers!)
. Zoals vandaag gaat het echt prima
, maar je moet niet op de plekken komen waar nog wat sneeuw/ijs ligt, terwijl het overal weg is...dan weet je gewoon dat het daar vastgereden/gelopen is en dus glad!
, en daarna heerlijk door de berm gegaloppeerd!
Palhaço schreef:ik zou de benen niet afspoelen, ook niet met lauw water omdat de haartjes het been isoleert en zorgt dat de sneeuw/het water niet totop de huid komt maar er afglijdt langs de haren dus wordt de huid zelf niet nat en koud.
je kan wel wassen ofzo hoor maar dan maak je de huid ook echt nat en lijkt mij het alleen maar kouder juist... maar de benen zullen niet bevriezen maar ik zou na het wassen wel afdrogen met een handdoek zodat de haartjes niet bevriezen en een soort massage, omdat je boent met de handdoek
ik heb door de sneeuw gelopen met grijs tape (plakband) aan de onderkant van de hoeven zodat hij geen klonten krijgt..
Ik til de hoef op als een hoefsmid, en doe aan de onderkant van de hoef ruim tape erover en dan afscheuren en dan er iets onder weer een tape strip, weer afscheuren en dan op het laatste nog een stuk tape om de hoef zodat de onderste tapestrippen goed blijven zitten. dus alleen rond het ijzer en stukje hoef de tape, niet op de haren of hoefballen, dat deel liet ik open, puur waar het ijzer zit daar afplakken
dat ga ik vanavond weer doen en dan beetje door de sneeuw dwarrelen/grazen..(aan de hand, dus als ik zie dat het toch nog glad is, ga ik niet door)
maar!... ik zou niet voor de fun op een paard met hoefijzers een sneeuwrit maken omdat het erg gevaarlijk is!!
dus puur alleen om even buiten te kunnen zijn aan de hand wandelen/grazen.. én zodra je merkt dat hij gaat glijden, geen risico nemen en niet doorlopen
.. Slijt wel snel weg, maar je krijg geen klomp!!